2011-04-05, 10:36
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz
Jaså, det trodde jag faktiskt inte, sorry!
Då har du lärt dig nått. Envarsgripande kallas det. Samma sak som ger väktare rätt att gripa dig, de använder sig av rätten till envargripande.
Citera
2011-04-05, 11:29
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Då har du lärt dig nått. Envarsgripande kallas det. Samma sak som ger väktare rätt att gripa dig, de använder sig av rätten till envargripande.

Precis så det finns bara två alternativ springa som fan eller stå kvar och ta konsekvenserna.
Citera
2011-04-06, 00:43
Medlem
Kan dela med mig vad som hände i helgen.

Började med att jag träffa upp polarna på tåget runt 19:00 vi kan kalla dom E och J, sitter och softar tills vi kommer fram där vi ska av, J som bor där vi ska måla föreslår att vi drar och rackar lite bärs och annat gott som vi kan ha medans vi fördröjer tiden men som ni alla vet är det svårt när man har massa burkar och en flow i fickan
Vi går och besöker en laglig vägg dom har där uppe och kollar om det går att måla där men icke sa nicke för hela väggen var blöt, vi går vidare och hittar en tunnel precis under en väg och allt är lugnt, E står och knasar medans J och jag målar. Allt går bra och vi börjar gå ner mot stan igen, och innan stan ligger en sjuhelsikes lång tunnel!! Vi går och små tjatar och dricker lite bärs när vi plötsligt hör massa skramlande, vi går lugnt fram och kollar och ser ett par tjejer på ungefär 6st stå och måla och finns det något roligare än att skrika GRAFFITIPOLISEN!?!?!?!
Dom droppar burkarna och springer allt vad dom kan vi går fram kollar vad dom har gjort och drar några tags i tunneln och tänker, FAN hade ändå varit soft att måla med dom? Så vi börjar vi gå lugnt efter och försöker leta upp dom. 200m efter den tunneln och knappt det så är det centrum nu snackar vi bussstation och allt möjligt och tro fan att snuten kommer slö körandes i 20km/h och svänger ner mot tunneln, vi går sakta och lugnt in på bussstationen och väntar på våran buss som vi sedan bombar på vägen hem.

Bara en helt enkel kväll ute som alla andra helger men tro fan att vi är lite små sura för vi skrek graffitipolisen för vem vill inte måla med 6brudar Men det kan nog vara det roligaste vi gjort hahaha
Citera
2011-04-06, 05:50
Bannlyst
För ett tag sedan. Hade åkt till röda sten, till den "lagliga" väggen där vid pannhuset, tog ett tag dit. Målade i kanske 1 timme, då ser jag ljuset från en bil, på sättet den rörde sig förstod jag att det var en polis eller väktares bil, visste inte vad jag hade att vänta mig, har hört att väggen här är laglig enligt vissa och olaglig enligt andra. Röda sten-husets egna mail-svar säger att det inte är tillåtet att måla där.

Två schyssta poliser kommer fram, de frågar vilken jag hade gjort, jag pekar, de frågar vad det står, svarar, de bryr sig inte om att kolla min väska, däremot frågar de om jag taggar, nej svarar jag. De säger att de ska kolla om väggen är laglig eller inte. Jag blev överraskad, efter ett tag säger de: "det är okej", men däremot får man inte måla på den andra väggen där containern står, där trappan är, men den stora väggen där får man måla på enligt polisen själva. jag pustade ut och vi snackade lite och de körde iväg. Nu sa polisen att det är tillåtet att måla där, men röda sten att det inte är det?
Citera
2011-04-06, 13:28
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
För ett tag sedan. Hade åkt till röda sten, till den "lagliga" väggen där vid pannhuset, tog ett tag dit. Målade i kanske 1 timme, då ser jag ljuset från en bil, på sättet den rörde sig förstod jag att det var en polis eller väktares bil, visste inte vad jag hade att vänta mig, har hört att väggen här är laglig enligt vissa och olaglig enligt andra. Röda sten-husets egna mail-svar säger att det inte är tillåtet att måla där.

Två schyssta poliser kommer fram, de frågar vilken jag hade gjort, jag pekar, de frågar vad det står, svarar, de bryr sig inte om att kolla min väska, däremot frågar de om jag taggar, nej svarar jag. De säger att de ska kolla om väggen är laglig eller inte. Jag blev överraskad, efter ett tag säger de: "det är okej", men däremot får man inte måla på den andra väggen där containern står, där trappan är, men den stora väggen där får man måla på enligt polisen själva. jag pustade ut och vi snackade lite och de körde iväg. Nu sa polisen att det är tillåtet att måla där, men röda sten att det inte är det?
Låter ju helschysst! Draken är så vill jag vet helt laglig (om den står kvar? länge sedan jag besökte gbg) men själva huset olagligt. Dock målas det på huset en del i alla fall.
Citera
2011-04-06, 14:09
Medlem
N-dawgs avatar
en kompis lånar kontot för det här inlägget, inte "N-dawg" (HAHA) det handlar om.

hamnade i beef med en annan wrighter på en lokal halvlaglig fame i mitt område i somras.
blev endel skit på varandras målningar under en 3-4 veckors period.

några veckor senare när jag kom ner till platsen sitter en kille med systemkamera vid famen, jag hälsar och fråga om han skulle måla men han sa att han var fågelskådare och att man inte får måla, han såg fan ut som en målare, sen drog han.

när jag var klar kom han tillbak utan kameran och sa att han tagit foton på mig och gömt kameran, att han visste va ja heter och att han skulle anmäla mig om jag inte slutade måla där!

jag drog, kom tillbaka några timmar senare med några kompisar för att visa min målning, då har den fittan dragit över min målning och breve hans tag har han målat en kille med systemkamera som plåtar målningen och skrattar!! samma kille som ja hadde beaf med tidigare.
Citera
2011-04-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg
en kompis lånar kontot för det här inlägget, inte "N-dawg" (HAHA) det handlar om.

hamnade i beef med en annan wrighter på en lokal halvlaglig fame i mitt område i somras.

några veckor senare när jag kom ner till platsen sitter en kille med systemkamera vid famen, jag hälsar och fråga om han skulle måla men han sa att han var fågelskådare och att man inte får måla, han såg fan ut som en målare, sen drog han.

när jag var klar kom han tillbak utan kameran och sa att han tagit foton på mig och gömt kameran, att han visste va ja heter och att han skulle anmäla mig om jag inte slutade måla där!

jag drog, kom tillbaka några timmar senare med några kompisar för att visa min målning, då har den fittan dragit över min målning och breve hans tag har han målat en kille med systemkamera som plåtar målningen och skrattar!! samma kille som ja hadde beaf med tidigare.

hahaha, klockren kille
Citera
2011-04-06, 14:50
Medlem
N-dawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanneWalle
hahaha, klockren kille

som faan!, duktig på å måla också!! //N-dawg
Citera
2011-04-06, 14:58
Medlem
Knarkboxs avatar
så jävla ägd.
Citera
2011-04-06, 15:06
Medlem
N-dawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkbox
så jävla ägd.

ska vidarebefordra det!
Citera
2011-04-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg

Om det är sant så är han kung. Total dominans Hahahah, så klockrent.
Citera
2011-04-08, 21:28
Medlem
Bäver_s avatar
Jag och en annan herre vart "tagna" vintern 07 nere i tuben av tunnelbanepolisen, dem tyckte det var konstigt att dricka bärs en onsdagsförmiddag iförda tomteskägg (perfekt maskering)

Beslagtaget:

10 bärs (tillfälligt)

5 svarta bombingburkar

~ 12 st UP tidningar som vi skulle försöka byta in mot chrome på HL (vi sa till polisen att vi jobbade på UP och därför hade så många)

4 dödsflows i olika utföranden

En bultsax.

Det var lite svårt att säga att man skulle till en laglig vägg med såna här trevliga verktyg. Det slutade med en volta i arresten för en av oss men det löste sig och vi var ute dagen efter i vanlig anda.

Skönt att man inte längre är en liten slyngel som orkar med liknande tjafs dagarna in och ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in