En natt när jag å två polare va ute å skulle måla lite, eftersom det var ett tag sen vi var ute sist. (Mina två kompisar har inte målat så länge & jag hade inte varit ute på länge). Med glatt humör vandrade vi genom staden med ca 3-4 kannor var i fickor/ ica-kassar, det finns nämligen ett väldigt lungt spot en bit ifårn där vi bor så vi tänkte slå till.
På vägen dit var allt riktigt lungt, vi gick utan nån maskering (om inte mössor/kepsar räknas ) vi drog en hel del tags på vägen dit, klockan var nu ca halv 3 på natten och vi hade inte sett någon sorts väktare.
när vi väl var framme vid spottet så var klockan kanske halv 4, vi hade dummat oss en massa på vägen dit. Men nu var det dags, vi plockade utt våra kannor å började måla. Stället vi stod vid är en sorts fabrik som är inhägnat av stängsel, det finns dock ett hål i stängslet och på grinden så har någon böjt upp 2 av metallstängerna så man kan trycka sig igenom, så vi tyckte att vi hade flyktvägarna väl ordande.
men när allt är som bäst så hör man självklart hur en bil rullar in på grusplanen ca 10m ifrån oss, 2 securitas väktare kliver ur bilen å börjar lysa på oss. Vi hade stått där i ungefär 15min å vi hade radat upp kannorna på marken, i panik så försöker vi dra med oss burkarna men får bara med oss ca hälften innan en väktare rusar mot oss å skriker. Då får min kompis den brilianta idéen att skrämma bort väktaren, han drar snabbt fram en kniv som han brukar ha med sig. Självklart tänkte han inte hugga väktaren det var mest bara för att ge oss en chans att fly, men han drar fram kniven å tappar den direkt på marken. Vi rusar mot grinden med 2 väktare efter oss. Hålet i grinden är väldigt smalt, man kan precis trycka sig igenom, men i panik så kommer mina polar igenom, själv fastnar man i buskarna bredvid.
Helt panikslagen med adrenaliet pumpande så springer ajg genom buskarna mot hålet i stängslet jag river upp halva ansiktet när jag flyger igenom hålet, men securitas var för upptagna med att jaga mina kompisar för att jaga efter mig.
Det slutar med att vi alla kom undan, men vi tappade ett antal kannor, jag fick 3 stora sår i ansiktet, en kompis stukar handleden... men vi kom undan.