2010-04-23, 16:09
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rossleri
Var ute i vintras och körde under en bro som hade en flod brevid bropelaren jag körde på. Han knappt börja på fyllen innan nån gubbe skrek på andra sidan: EY! ERA JÄVLA IDIOTER LÄGG NER! Vi gömde oss bakom ena pelaren så att han skulle tro att vi skulle ha dragit. Någon minut senare så fortsätter vi att köra men vår spanare ser en polisbil så vi fick panik för det fanns en utgång bara och det var där polisbilen stog. Vi såg att vår enda chans att fly var att springa på isen till andra sidan, så det gjorde vi också. När vi kom över andra sidan så sprang vi en bit men senare så gick vi till Brommaplan tunnelbana och åkte hem.
Hahaha kan nästan se framför mig hur en gubbe skriker "EY"
Citera
2010-05-30, 01:43
Medlem
MackaN^s avatar
Måste berätta en sjukgrej som hände för ett par veckor sedan.
Jag och en kompis satt och väntade på bussen i en WT förort och det var en slutstation med många busskurer.

Då drar vi upp våra chrome cans med fatcaps och bombar alla busskurerna.
När jag är klart går jag och sätter mig ner medan min polare fortsätter. Medan han håller på och bombar åker en snutbil förbi och mitt hjärta stannade nästan, det sjuka var att den bara åkte förbi.

Den kan ju omöjligt ha missat oss så varför stannade den inte? Den hade inte sirener på eller något.
Citera
2010-05-30, 14:32
Medlem
saprofyt.s avatar
Bara för att den inte har sirener innebär ju inte automatiskt att den inte är på uppdrag.
Citera
2010-05-31, 04:36
Medlem
Rainmans avatar
kan dra en knasing fran sodertalje central for 5-6 ar sedan..

Vi var fyra personer som bestamt oss for att mala pendeln i sodertalje central en vinternatt 04 eller 05. vi checkade stallet och allting verkade kolugnt. vi malade pa och tog ca 20 minuter pa oss, fotograferade och samlade ihop cansen for att ta oss darifran... nar vi var ca 150 meter ifran taget ser vi en stor krallig kille i uniform komma mot oss. det var ju sjalvklart snuten... han skrek att vi skulle stanna och signalerade till kollegorna att han sett oss... gruppen pa 4 som vi var splittrade och sprang at enskilda hall... min van foljde mitt spar och han och jag sprang over sparet och snabbt in i en snobetakt buske dar vi lag och trock i ca 4 timmar, under dessa timmar sa gick snuten 2-3 meter ifran oss fram och tillbaka och letade och skrek pa com-radion.... mitt under dramat och under en tystnad i com-radiona sa ringde ju sjalvklart min telefon som ja glomt satt pa ljudlos... tur som haver horde inte snutarna det utan vi lag kvar dar och vantade ut dom.... nar jag och min van som gomt oss bestamde oss for att ta oss darifran gick vi till nasta pendelstation och tog forsta taget som vi somnade pa och akte marsta-sodertalje fram och tillbaka,... en av dom som var med torskade nar han korsade en stor vag, den andra klarade sig och tog sig till hallunda dar han tog tuben hem
Citera
2010-06-04, 07:44
Medlem
Vore kul att höra ifall någon av er råkade illa ut såsom blev nedslagna av blattegäng eller dylikt.
Citera
2010-06-04, 09:50
Medlem
PhoenixRising303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackaN^
Måste berätta en sjukgrej som hände för ett par veckor sedan.
Jag och en kompis satt och väntade på bussen i en WT förort och det var en slutstation med många busskurer.

Då drar vi upp våra chrome cans med fatcaps och bombar alla busskurerna.
När jag är klart går jag och sätter mig ner medan min polare fortsätter. Medan han håller på och bombar åker en snutbil förbi och mitt hjärta stannade nästan, det sjuka var att den bara åkte förbi.

Den kan ju omöjligt ha missat oss så varför stannade den inte? Den hade inte sirener på eller något.
Han var kanske inte uppmärksam på alla tagsen.
Men när det är sagt....vad lärde ni er av denna upplevelse?
Jo, ska man bomba sönder ett ställe så ska man se till att ta sig därifrån omgående!
Citera
2010-06-04, 11:19
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goremachine
Vore kul att höra ifall någon av er råkade illa ut såsom blev nedslagna av blattegäng eller dylikt.

Nej blattar brukar bara tycka att det är kul när man målar. Annars är det ju bara säga åt dem att det är mitt land och jag gör vad jag vill med det.
Citera
2010-06-04, 13:34
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Nej blattar brukar bara tycka att det är kul när man målar. Annars är det ju bara säga åt dem att det är mitt land och jag gör vad jag vill med det.

och sen bli påhoppad av 10 pers?
Citera
2010-06-11, 01:09
Medlem
En natt när jag å två polare va ute å skulle måla lite, eftersom det var ett tag sen vi var ute sist. (Mina två kompisar har inte målat så länge & jag hade inte varit ute på länge). Med glatt humör vandrade vi genom staden med ca 3-4 kannor var i fickor/ ica-kassar, det finns nämligen ett väldigt lungt spot en bit ifårn där vi bor så vi tänkte slå till.

På vägen dit var allt riktigt lungt, vi gick utan nån maskering (om inte mössor/kepsar räknas ) vi drog en hel del tags på vägen dit, klockan var nu ca halv 3 på natten och vi hade inte sett någon sorts väktare.

när vi väl var framme vid spottet så var klockan kanske halv 4, vi hade dummat oss en massa på vägen dit. Men nu var det dags, vi plockade utt våra kannor å började måla. Stället vi stod vid är en sorts fabrik som är inhägnat av stängsel, det finns dock ett hål i stängslet och på grinden så har någon böjt upp 2 av metallstängerna så man kan trycka sig igenom, så vi tyckte att vi hade flyktvägarna väl ordande.

men när allt är som bäst så hör man självklart hur en bil rullar in på grusplanen ca 10m ifrån oss, 2 securitas väktare kliver ur bilen å börjar lysa på oss. Vi hade stått där i ungefär 15min å vi hade radat upp kannorna på marken, i panik så försöker vi dra med oss burkarna men får bara med oss ca hälften innan en väktare rusar mot oss å skriker. Då får min kompis den brilianta idéen att skrämma bort väktaren, han drar snabbt fram en kniv som han brukar ha med sig. Självklart tänkte han inte hugga väktaren det var mest bara för att ge oss en chans att fly, men han drar fram kniven å tappar den direkt på marken. Vi rusar mot grinden med 2 väktare efter oss. Hålet i grinden är väldigt smalt, man kan precis trycka sig igenom, men i panik så kommer mina polar igenom, själv fastnar man i buskarna bredvid.

Helt panikslagen med adrenaliet pumpande så springer ajg genom buskarna mot hålet i stängslet jag river upp halva ansiktet när jag flyger igenom hålet, men securitas var för upptagna med att jaga mina kompisar för att jaga efter mig.

Det slutar med att vi alla kom undan, men vi tappade ett antal kannor, jag fick 3 stora sår i ansiktet, en kompis stukar handleden... men vi kom undan.
Citera
2010-06-12, 11:25
Medlem
lodare101s avatar
Skulle på fest samma kväll men tyvärr fick inte polare1 komma in på festen på grund av ett litet bråk någon vecka tidigare, plus att snuten hade hällt ut hans dricka. Så jag sket också i festen och hämtade upp polare1 och vi åkte till polare2.

Meningen hade varit att jag skulle festa med polare1 och några andra samma kväll för att senare åka vidare till polare2 för att måla. Så blev inte fallet.

Efter ett tags lodande med polare1 och polare2 så bestämde vi oss för att sticka till spåret lite tidigare och måla (polare1 fick vara knasare för det var inte meningen att han skulle med egentligen) för att sedan röra oss vidare till ett par andra kompisar.

Vi parkerade en bit ifrån en skog och började vandra genom skogen mot elskåpet vid spåret där vi skulle måla.
Efter ca 10 minuter var vi fram och jag började skissa upp medan polare2 fyllde i. Efter 2-4 minuter var vi klara. Så rörde vi oss vidare mot de andra kompisarna och chillade.

Det blev en ganska soft kväll tillslut med en hyffsad målning och chill hos kompisar.
Citera
2010-06-12, 18:38
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
och sen bli påhoppad av 10 pers?

Nej. Om det blir knas hoppar man på 10 pers. Om dem hetsar sänker man alfahanen, då lägger sig flocken.
Citera
2010-06-12, 19:50
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Nej. Om det blir knas hoppar man på 10 pers. Om dem hetsar sänker man alfahanen, då lägger sig flocken.

...visst lycka till med det du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in