2011-02-20, 20:02
Medlem
knullfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warum
Själv så blev man nästan påkört av ett pendeltåg när jag flippade med 6'a krom i en tågtunnel

Själv blev man nästan överkörd av ett tåg längs linjen när man vart jagad av csg. Kul var det iallafall
Citera
2011-02-21, 10:30
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat. Topic är alltså inte "tråden där vi tjafsar om vem som är toy".
//mod
Citera
2011-03-17, 22:55
Medlem
avgns avatar
Bumpar tråden med en händelse som inträffade för ett par år sedan.

Händelsen utspelade sig precis innan jag fyllde sexton.

Som många andra i mitt umgänge gillade jag graffiti, det tog upp det mesta av min fritid sommaren innan jag började gymnasiet. Vi målade linjeväggarna och retade gallfeber på polisen.Vi hade varit nära på att torska så jävla många gånger att jag tappat räkningen.
Vi skulle måla en vägg vid Skogskyrkogårdens station, jag och två till. Vi hade en fjärde polare som skulle hålla utkik lite längre ner på gatan.

I alla fall, vi börjar med målningen och allt flyter på bra. Tills jag ser polaren komma springandes som en jävla galning mot oss. Jag hör saftblandarljudet komma närmare och närmare.Jag känner hur håret i nacken ställer sig upp, jag blir helt jävla panikslagen. Vi springer åt höger, tanken var att gå till kyrkogården, men den tanken övergav vi snabbt då vi såg att det var flera väktarbilar på den sidan av vägen.

Vi springer över vägen, och precis då kommer en jävla lastbil som kör alldeles för jävla fort(Kan tillägga att det regnat i flera dagar och det var snorhalt på gatan). Det handlade om 1-2 decimeter från att jag skulle bli helt jävla krossad av lastbilen. Reser mig fort som fan och fortsätter springa allt vad jag kan. Slutade med att vi på något mirakulöst sätt kom undan. Efter den incidenten la jag ner hela jävla verksamheten och blev en skötsam ungdom.
Citera
2011-03-18, 00:28
Medlem
korvryttarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullfisk
Själv blev man nästan överkörd av ett tåg längs linjen när man vart jagad av csg. Kul var det iallafall

Själv blev man nästan överkörd av ett X2000 på gröna när jag körde insidor en snöig vinterdag.
Citera
2011-03-18, 02:56
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvryttaren
Själv blev man nästan överkörd av ett X2000 på gröna när jag körde insidor en snöig vinterdag.
Öh, du kanske skämtar men annars är ungefär allt fel i den där meningen.
Citera
2011-03-18, 21:16
Medlem
Aviarts avatar
Får väl dela med mig av min första runda då. Eftersom jag härjar på en rätt liten ort så är risken för knas i det närmaste obefintlig. Detta är mer en story om att lagom är lagom.

Var ute för första gången för att taga överallt för några dagar sen. Packar ner pennor, rizla och lite annat kul som jag kunde tänkas behöva. Klär mig rätt normalt. Jeans, en hoodie och en täckjacka. Slänger på mig ryggsäcken och drar ut, nu jävlar!

Tar det lugnt i början och nojar ur för lilla minsta. Har ju inte riktigt lagt mig till med graffens nerver av stål än. Börjar taga, tar det lugnt och försöker öva öva och öva lite till. Hittar lite schyssta ställen där andra målare också varit och tagar för att "visa mig" liksom.

Någonstans här börjar det spåra, jag är fucking oövervinnerlig. Jag småskrattar för mig själv. Muhahaha jag är nattens kung. INGET kan stoppa mig! Tagar överallt och tagar stort. Varenda lyktstolpe, varenda elskåp. Där en plan yta med nog utrymme för en tag finns, där finns min tag. Har inte sett en enda människa ute och det känns som att jag är den enda människan i världen!

När klockan börjar bli mycket tänker jag "Nä, nu är det dags att vandra hem igen". Jag tar en annan väg hem för att på så sätt kunna taga mer. Då ser jag det! Ett perfekt ställe för en relativt stor tag där många människor rör sig dagtid. Det är en bit upp men lägligt nog så är där ett staket precis framför. Staketet har rätt breda stolpar så jag hoppar upp och sträcker mig så jag ska nå så högt som möjligt. En bil kör förbi och jag står blickstilla en sekund, pustar ut och inser att dom inte såg mig eller så sket dom i vilket.

Drar en tag och ska luta mig bak för att se den bättre. Den är rå, toyig och ser ut som skit. Men den är min, min första runda och jag är stolt.

Jag är fast i ett vimmel av tankar. I mitt inre målar jag upp en fet piece byggd på grunderna av min tag. Jag är så fast att jag inte märker att trästolpen är snorhal och mina sneakers är nästan helt plana undertill. *SLIP*!! Jag glider av stolpen och får ett ben på var sida, PANG! Stolpen förintar mina nötter till oigenkännerlighet. Det blixtrar framför ögonen och jag ramlar till marken. Jag ligger i slöslask/modd och tittar upp upp i himlen. Det dunkar i hela juvelpaketet och huvudet håller på att sprängas.

Jag reser mig väldigt väldigt sakta och masserar pungen samtidigt som jag gnyr som en hundvalp. Ögonen tåras och jag är helt sjukt yr.

Jag börjar flina lite och tittar på tagen. Jag funderar lite på hur länge den får sitta där, här på orten finns nämligen målningar från -00 . När jag står där och tittar så hoppas jag att den får sitta där länge så jag får se hur den utvecklas med åren. Det skulle vara skitkul om den får sitta där iaf 1 år+.

Jag tittar på tagen och säger för mig själv "Hehe. Så jävla värt..." Mitt flin bryter ut i ett gapflabb som måste hörts flera kvarter bort när jag inser hur jävla bizarr situationen är. När jag står där och skrattar som en mentalpatient så hör jag hur bilar börjar närma sig så jag bestämmer mig för att avlägsna mig snabbt.

Jag mer eller mindre hasar mig hem i stil med Igor från Frankenstein och hela vägen hem småskrattar jag för mig själv. För att föreviga min första natt ute och mitt misstag med stolpen så stannar jag på en cykelbana där jag brukar gå och drar "PAIN AINT SHIT" på ett elskåp och kör tagen undertill.

Detta var min första natt ute och det kommer med all säkerhet blir många många fler. Jag har fått smak på det och jag kommer verkligen INTE ge mig förrens jag är nöjd.
Citera
2011-03-18, 22:08
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Tar det lugnt i början och nojar ur för lilla minsta. Har ju inte riktigt lagt mig till med graffens nerver av stål än.

Det är bra, paranoia gör en uppmärksam.

Underhållande story för övrigt.
Citera
2011-03-30, 08:10
Medlem
Repeatzs avatar
Kan berätta om gången jag torskade, var 16 år och va ute en sommarkväll och taggade med en kompis, vi satte oss vid en skola och tog en cigg, klockan var väl runtomkring 18-19, och jag bestämmer mig för att dra en tag på en plåtfasad jag ser framför mig. I samma ögonblick som jag kommer tillbaka till bänken ser vi en skåpbil, vems är den om inte företaget som buffar allting här i stan byn, så vi bestämmer oss för att sitta kvar lite till för att inte se allt för suspekta ut. Men så fort dom är utanför sikte så går vi därifrån, går längs en väg som är ungefär 150m lång, vi planerade på denna 150 metersresa att kommer dom efter oss viker vi av vid närmsta cykelväg. Vi börjar närma oss cykelvägen med knappa 10 meter när vi hör en motor varva, kollar bakåt och vem är där? Jo, fittskåpbilen! Vi lägger benen på ryggen och springer för allt vi har, jag och min dåliga kondition orkar dock inte mer än 300m, så jag slänger mig i en midjehög buske (trodde inte att jag skulle bli upptäckt med buffarna hack i häl) medans min kompis fortsätter springa och kommer iväg. Jag, blir "tagen" av buffarna, får sitta med dom vid ett staket medans dom ringer polisen och dom som äger byggnaden jag taggade på. Ung som jag var fattade jag inte att dom har ingen rätt alls att hålla kvar mig, detta kommer jag på först efter 10 min och börjar gå, självklart följer dom efter mig och allt slutar med rättegång och 2000 i böter ett misstag jag aldrig gör om, hoppas jag iallafall.

En sak jag inte fattar än idag, är varför dom valde att ta mig? Kan slå vad om min högra arm att dom aldrig haft så mycket jobb som den sommaren, då jag bor i ett relativt litet samhälle, och taggade oerhört mycket. Å andra sidan var 2000 i böter rätt lindrigt, min advokat berättade att en minibuss vi hade målat på hade kostat 7000 att rengöra..

Hoppas det var till nöje!
Citera
2011-04-04, 17:21
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz

Ung som jag var fattade jag inte att dom har ingen rätt alls att hålla kvar mig, detta kommer jag på först efter 10 min och börjar gå, självklart följer dom efter mig och allt slutar med rättegång och 2000 i böter ett misstag jag aldrig gör om, hoppas jag iallafall.

Hoppas det var till nöje!

Är du äldre nu och fattar att dem har rätt att göra så lr?
Citera
2011-04-04, 20:35
Medlem
NatureFreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Är du äldre nu och fattar att dem har rätt att göra så lr?

Privatpersoner kan ju inte hålla fast folk hur som helst
Citera
2011-04-04, 21:06
Medlem
virreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatureFreak
Privatpersoner kan ju inte hålla fast folk hur som helst
Är brottet belagt med fängelse så har vem som helst rätt att gripa dig, klotter har fängelse i straffskalan.
Citera
2011-04-05, 02:05
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virreee
Är brottet belagt med fängelse så har vem som helst rätt att gripa dig, klotter har fängelse i straffskalan.

Jaså, det trodde jag faktiskt inte, sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in