2007-08-16, 13:32
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knerpster
snacka om surt
Ja..Har fan aldrig varit så jävla sur! Brukar annars alltid vara lugnt..
Citera
2007-10-13, 16:11
Medlem
virreees avatar
målade inte men idag blev jag jagad av några byggarbetare när jag snott massa plankor och playwood för att bygga ett plank i skogen
(fattar inte vad dom gjorde där på en lördag men men)
Citera
2007-10-13, 19:52
Medlem
Olse_s avatar
Jag hade en ganska rolig dag som utspelade sig när jag gick i sjuan eller åttan och var fullkomligt orädd
Först bestämde sig jag och två kompisar oss för att dra till vällingby mitt på dagen för att bomba lite. Vi plockade fram lite krom och ställde oss brevid den stora bilvägen och började lägga en throwup, några cycklister som cycklade förbi, några som gick förbi samt en grisbil som åkte förbi på vägen, men det hände inget då som tur var.
Senare bestämde vi oss för att åka hemåt, men hoppade av vid Åkeshov för att ta tunnelbanan som går därifrån, eftersom det väldigt sällan är nån som går på i åkeshov, så vi kunde kanske bomba lite. Sagt och gjort, vi hoppar på tuben, plockar fram burkarna och väntar tills tåget börjar åka.
Då ställer jag mig och börjar göra en throwup längs bak i vagnen, medan mina polare börjar bomba hela vagnen under dom ca 2-3 minuter det tar för tåget att nå brommaplan. När vi hoppar av vagnen i brommaplan så ser vi till våran förskräckelse en som var LÄRARE i skolan vi gick i ska hoppa på vagnen från samma dörr som vi skulle gå ut från vagnen !
Vi gjorde det bästa för att dölja våra ansikten (vi hade maskering, men om man känner nån som man sen tidigare vet är intresserad av graffiti är det ändå lätt att känna igen en i ett sånt sammanhang) och som tur var verkade hon inte känna igen oss.
Vi börjar ganska skärrade gå mot utgången, där vi ser två VÄKTARE istället! "vad fan ÄR det här" tänkte jag då.
DÄR snackar vi adrenalin på hög nivå, jag tror väktarna misstänkte nåt, dom kollade ganska konstigt på oss (kanske för att vi hade huvor och halsduk som maskering, samt byxorna nere vid knäna som vilken målare som helst, samt såg ganska nervösa ut )

Men vi hade en jävla tur den dagen, eftersom det vi inte torskade på nånting, trots att vi var allt annat än försiktiga den dagen
Citera
2007-10-13, 21:53
Medlem
art_s avatar
hahaha, skön historia där.
Citera
2007-10-13, 22:04
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Har iofs inte med mig att göra.. Men jag åkte förbi ett av mina favoritspots längs linjen med bilen igår.. Och såg några nya toy pieces bakom träden.. Ska dra dit och fota snart.. Och så åkte jag förbi imorse.. Såg samma.. Och på vägen hem lite senare ser jag 2 små kids stå och måla en stor brevid.. Fullt synligt dagtid.. Och det är ett stort torg bakom..Mitt på ljusa dagen.. Fick mig ett gott skratt.. Bild kommer.. Hoppas dem klara sig undan knas bara.. För någon lär ju ha ringt..
Citera
2007-10-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Har iofs inte med mig att göra.. Men jag åkte förbi ett av mina favoritspots längs linjen med bilen igår.. Och såg några nya toy pieces bakom träden.. Ska dra dit och fota snart.. Och så åkte jag förbi imorse.. Såg samma.. Och på vägen hem lite senare ser jag 2 små kids stå och måla en stor brevid.. Fullt synligt dagtid.. Och det är ett stort torg bakom..Mitt på ljusa dagen.. Fick mig ett gott skratt.. Bild kommer.. Hoppas dem klara sig undan knas bara.. För någon lär ju ha ringt..

haha shit det får man ju hoppas, det är lite samma som berättelsen ovan din?
mitt på dagen är inte bra asså...
Citera
2007-10-14, 01:10
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distress
haha shit det får man ju hoppas, det är lite samma som berättelsen ovan din?
mitt på dagen är inte bra asså...

Haha nej, alla Svenssons kan ju visa upp sina hjälteförmågor för varandra då... Galet!
Citera
2007-10-14, 11:07
Medlem
Olse_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA

Haha skön historia, vore en syn det. Langa bild vettja
Citera
2007-10-16, 13:35
Medlem
Ovärdeligs avatar
Läst igenom hela tråden nu och det var minst sagt intressant! kan känna igen mig i flear sittuationer.

Jag har ett par på lager men drar en så får vi se hur det går.

Jag satt hemma i min ensamhet och hade det måttligt tråkigt. Hade väll druckit ett par öl och satt med ett glas jäger framför TVn och kände mig ganska lagom påverkad då en kompis ringer mig. Han hade precis varit på krogen och undrade då om jag inte skulle följa med ut och måla, vilket lät som en alldeles utmärkt ide då jag som sagt inte hade mycket annat för mig.
Bestämmer en buss som vi ska mötas på och jag samlar ihop ett gäng burkar och tar med ett par skisser som vi suttit och filat på kvällen innan.

Kvällen innan hade vi även diskuterat olika spots som vi lagt märke till och vi hade hittat en alldeles perfekt roof-top. En "spiral brand stege" ledde hela vägen upp till taket och där uppe fanns en lagom stor utbyggnad som uppskattningsvist var 2,5-3 meter hög och 6-8 meter lång.

Möter honom på bussen och vi hälsar hjärtligt på varandra och kliver efter ett par minuter av på en hållplats ett par hundra meter från stället. Vi går dit i lugn och ro och drar lite tags samt throwups.

Väl framme vid stället verkar allting vara precis så lugnt och fint som det ska vara och vi är inte sena med att börja ta oss upp på taket. Först går vi upp och går runt lite och stampar i taket för att sedan gå ner igen och ställa oss vid sidan av för att se om vi fick någon reaktion inifrån huset eller ifall någon form av larm hade utlösts.

Efter att ha avvaktat i 15-20 minuter konstaterar vi att det borde vara lugnt så vi går upp igen och börjar dra konturerna till våra målningar.
När vi precis ska börja fylla i hör vi att det kommer några gående nedanför byggnaden och vi lägger oss ner så tyst vi kan på taket. Det visar sig att det är två ungdomar. En kille och en tjej, tjejen gråter något hysteriskt och killen försöker trösta henne, vill minnas att samtalet handlade om att hennes pojkvän hade varit otrogen och de var förståss tvungna att ställa sig precis nedanför med full uppsikt av våran "spot".
Där står de och tror att ingen annan hör deras samtal medans jag och polaren ligger på taket och försöker för fulla muggar att hålla oss för skratt då vi fann det väldigt roligt i våra berusade tillstånd

Nåja efter uppskattningsvist 25 minuter tar de en taxi och vi fortsätter att måla och vi klarar oss utan några större svårigheter. När vi målat klart målningarna börjar vi gå runt på taket för att luta oss över kanterna och taga. Då kommer det en taxibil i full fart och tvärnitar nedanför byggnaden. Ut kommer en medelåldersman och ser riktigt förbannad ut och tittar upp mot byggnaden. Vi sticker fort som attan ned för brandstegen och springer därefter in bland andra byggnader och klarar oss utan större problem hem gåendes

Allt som allt, en väldigt trevlig kväll.
Dock borde alkoholen skippas nästa gång!
Citera
2007-10-17, 12:58
Medlem
Ovärdeligs avatar
Kan dra en annan historia eftersom ingen annan värkar vilja göra det!

Jag hade sedan tidigare beslutat med samma polare från tidigare inlägg att vi skulle måla den här kvällen. Dock skulle han möta upp några andra polare tidigare på kvällen och se en film.

Vid ungefär 12-snåret ringer han och säger att vi kan börja dra oss mot stället, han är dock ganska berusad men det bryr jag mig inte speciellt mycket om.

Jag tar med mig burkar och skisser och sätter mig på mopeden för att åka och hämta upp honom. När jag kommer fram hade han tydligen bestämt sig att ta med en polare som precis börjat intressera sig för graffiti vilket inte är mig emot. Så vi alla tre sätter oss på mopeden och vi åker iväg mot stället vi skall måla på.

Väl framme ställer vi mopeden ungefär 100 meter från stället och sen tar vi våra kassar med burkar och tillbehör och går iväg.
Stället vi har valt är ett vägräcke till motorvägen och vi hinner knappt börja fylla i förens vi måste ta skydd för förbipaserande bilar. Efter ett tag finner vi dock detta väldigt jobbigt och bestämmer oss för att det får brista eller bära och struntar i förbipaserande bilar som paserar endast någon meter bakom oss.

När jag var halvvägs igenom fyllningen till min målning konstaterar jag att ifyllningfärgen inte kommer att räcka.
Jag bestämmer mig då för att åka hem och hämta mer färg och skyndar mig till mopeden och sätter av hemmåt. Tar ca 10 minuter att åka hem och jag låter mopeden stå på medans jag springer in i garaget och raffsar åt mig ett par burkar och skyndar mig tillbaks.
På avstånd kan jag urskilja de blåa sirenerna som står och lyser upp området Jag stänger snabbt av lysena och parkerar vid en närliggande grusväg. Ringer polaren men han svarar inte. Oroligt ringer jag den andra killen som var med och möter honom en bit ifrån där jag ställt mopeden, Han hade inte heller en aning om vart han var.

Efter en stund prövar jag att ringa igen och den här gången svarar han och vi möter upp honom ochså och vi går sedan tillbaks till mopeden och disskuterar vad fan som hände, här kommer han version av händelsen.

Ungefär fem minuter efter att jag gått ser han sirenerna närma sig borta vid krönet av motorvägen och i all hast hade han och polaren bestämmt sig för att springa över motorvägen för att inte behöva gömma sig precis brevid målningarna. De springer för fulla muggar och killen som hängde på slänger sig smidigt över räcket på andra sidan men min onyktre vän hade snubblat på räcket till väg grenen och hamnade alltså mitt emellan vägarna och blev liggandes där.

Polisen hade stannat endast dryga meter från honom och han beskrev det som att han nästan kunde ta på däcket till bilen om han krupit lite närmare.
Polisen går och känner på färgen till målningarna och konstaterar att det är färskt varpå dom kollar runt lite bakom vägräcket, där de först hade tänkt att gömma sig

De står där ett tag och påpekar hur onödigt det är med snorungar som springer runt och kladdar och undrar lite ilsket om dessa ungdomar inte hade något bättre för sig. Där någonstanns lyckas min polare otroligt nog somna och vaknar upp av att jag ringer

Efter att vi skrattat gott åt min kompis otroliga smidighet ger jag dom skjuts till en busshållsplats och själv åker jag hem och unnar mig en god natts sömn!
Citera
2007-10-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovärdelig
Kan dra en annan historia eftersom ingen annan...

Underbar historia att somna i det läget kräver nerver av stål ^^
Citera
2007-10-17, 19:04
Medlem
AXLETTIs avatar
Hahaha, såna minnen är guld värda! Det är verkligen en del av målandet, minnena man samlar på sig under diverse kvällar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in