2013-03-28, 13:19
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eric508
Hur läget där nere nu ?
Som vanligt.
Spana in deras hemsida om du vill ha koll på evenemang osv.
http://www.christiania.org/
Citera
2013-03-28, 16:04
Medlem
Säljs det svamp där nere nu? Skulle vara kul att mixa med lite fint gräs när man har chansen.
Citera
2013-03-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
Så du tror på riktigt att Haze (som är en marijuana sort/strain) är cannabis som är doppat i Heroin?
Hur har du fått ihop det?

Hur, exakt, doppar man cannabis i tunga droger?
Och när det sen säljs.. hur säljer man det?

Ponera att jag "doppar" 5 gram cannabis (100kr/g) i 1 gram Heroin (1000 kr gram) ska jag då ta betalt 1500 kr / 5 gram av heroindoppad cannabis?

Vem fan köper det?

Du får sluta tro på myter.. Och om du blir osäker så får du sätta dig ner och försöka förstå hur marknaden fungerar.

Jag tror aldrig, att det har hänt att någon "doppat" cannabis i Heroin. Alltså någonsin.

Cannabis är överlag ganska svårt att manipulera (forutom vikt då).

Med Amfetamin så kan man banka ut med dextropur/koffeintabletter, och med Kokain kan man slå ut det med tandläkarbedövning.

Det finns ingen vinst att slå ut cannabis med något. och skulle man göra det så skulle det synas. Och man skulle känna det på lukten.

Tänk efter. Idiot.
Nu förhåller det ju sig på det viset att opiedoppad marijuana inte tidigare var så ovanligt i Sydostasien, likaså att i Afghanistan slänga i lite opium i rökat. För detta varnades det allmänt när jag besökte Amsterdam 2004 ( att det i princip allt svart röka så fanns spår av opium), så det så!
Citera
2013-03-28, 22:16
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Nu förhåller det ju sig på det viset att opiedoppad marijuana inte tidigare var så ovanligt i Sydostasien, likaså att i Afghanistan slänga i lite opium i rökat. För detta varnades det allmänt när jag besökte Amsterdam 2004 ( att det i princip allt svart röka så fanns spår av opium), så det så!

Jasså? Hur doppar man Marijuana i opium?

Du ser, då har jag lärt mig något nytt..

Dock så tycker jag att det är skillnad på att det finns "spår" av opium i, och att kalla något opiumdoppat.

Att det finns spår av opium i Hasch (I det här fallet, "svart" ofta refererat till som "svart afghan")
Som kommer från Afghanistan tycker inte jag är så konstigt, då dom odlar extrema mängder med just, opium.

Men, jag tror inte att det har doppats i opium med flit, utan snarare är ett resultat av ohygieniska arbetsförhållanden där dom inte städat riktigt mellan behandlingarna.
Citera
2013-03-29, 01:46
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Säljs det svamp där nere nu? Skulle vara kul att mixa med lite fint gräs när man har chansen.

Nej det säljs inte svampar längre i chris. inte som i gamla goda tiderna
Citera
2013-03-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Nej det säljs inte svampar längre i chris. inte som i gamla goda tiderna
Verkligen? Fan vad surt isåfall, det finns väl inget annat ställe i köpenhamn man kan kirra lite svamp då?
Citera
2013-03-29, 14:22
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Verkligen? Fan vad surt isåfall, det finns väl inget annat ställe i köpenhamn man kan kirra lite svamp då?

förmodligen lika lite chans att fixa det i köpenhamn som i malmö, beställ growkit eller torkade shrooms från utlandet istället.
Citera
2013-03-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
förmodligen lika lite chans att fixa det i köpenhamn som i malmö, beställ growkit eller torkade shrooms från utlandet istället.
Planerat att göra det ett tag, men tänkte att det skulle vara härligt att försöka fixa när man ändå är där nere.
Aja får väl försöka bli kompis med något stånd och sen fråga lite diskret.
Kommer vara där i en vecka så har lite tid på mig i alla fall.
Citera
2013-03-31, 22:38
Medlem
Var där nere i veckan och vad ska man säga blir nog inte lika frekvent besökande längre.

Började med köpa lite Lemon Haze rullade upp en fet blev rätt stekt jävligt nice grönt fick en fin påse också.

Gick in på Nemoland för beställa lite dricka ställer mig och tittar på utbudet och får direkt ett drygt tillmäde från bartendern. ''Bara dumma turister som tittar så länge!'' sen beställde jag 2 tuborg lite halvt framtvingat och frågade om det var okej om man tog med sig ölen utanför Nemoland fick till svar ''Du kan ta med den hela vägen till Sverige om du vill'' och en sur min. Gick på toa torkade händerna på handtorken och någon dansk gammal fyllgubbe kommer och börjar skrika och gapa på mig något om processor fattar ingenting och tänker att han kanske menar att den inte fungerar för det kom ingen varmluft så jag säger ''Nej den fungerar bra'' och då får gubbfan psykbryt och börjar skrika ännu mer vilket gör att halva stället stannar upp och ger mig onda ögat. Beger mig därifrån och går igenom området överallt hänger pundare och gängmedlemmar som tittar på en som de ska rånbögmörda en. Efter ett tag tröttnade jag och mitt sällskap på den ruffiga stämmningen och drog vidare ut till Köpenhamn kommer till en bar med en otroligt trevlig bartender och sköna hederliga danskar som drack sin öl sjöng glada låtar m.m skillnaden var enorm. Christiania kan vara trevligt men när det kommer till kritan vilket jävla pack som hänger där och vad ruffigt det är standarden är fan sämre än ett u-land. Gängen som säljer rökat kan dra åt helvete inte ens en promille av vinsten verkar gå till underhåll av fristaden jävla äckligt danskt gangsterpack som tror de är så hårda med sina tribals mohikanfrisyrer och adidaskläder.
Citera
2013-03-31, 23:22
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Såhär var det...

Jag var också där under förra veckan om jag inte minns fel,
första gången i mitt liv jag besökte stället, men ack så trevligt,
jag och sambo och ett gäng vänner kom dit kvällstid innan vi skulle på Påske Tam Tam..

Jag som inte är vanlig rökare fick en nickokick så att jag fan inte visste vart jag skulle bli av..

Jag åker gärna dit igen, tråkigt att höra vad du blivit utsatt för :/
Citera
2013-03-31, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag var också där under förra veckan om jag inte minns fel,
första gången i mitt liv jag besökte stället, men ack så trevligt,
jag och sambo och ett gäng vänner kom dit kvällstid innan vi skulle på Påske Tam Tam..

Jag som inte är vanlig rökare fick en nickokick så att jag fan inte visste vart jag skulle bli av..

Jag åker gärna dit igen, tråkigt att höra vad du blivit utsatt för :/

Då var vi där i samma syfte pissvakten på Tam tam snodde mitt röka dock men hade djävulskt kul där sen
Citera
2013-04-01, 00:08
Medlem
knArkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
Nej jag förstår inte.

Röker man cannabis så röker man cannabis. Det har inte fått fler skadeverkningar.

Att däremot blanda ihop CB med spice, och tro att man köpt CB när man egentligen köpt spice.. Ja, det är inte okej.

Spice är inte CB, det är en rökmix. Jag har aldrig rökt spice, har inga planer på det heller.

Om CB vore lagligt så skulle nog inte Spice finnas, då spice är en biprodukt av förbudet.
Cannabis nowadays är så jävla manipulerad med besprutningsmedel och shit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in