2013-08-21, 00:28
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasohai
Är det möjligt att få ett hegge för 4k i christiania?
Jag förhandlade mig fram och fick sorten blomster som är en bra bit över standard för 1500 DKK. Inte omöjligt men du får något bättre än många idag styr i Sverige, ärligt men absolut inte det bästa du kan lägga vantarna på i Christiania.

Men vet inte har heller aldrig handlat HG där men kanske hade tur och mötte schysst säljare eller nåt men prima kvalite för det priset dessutom.
Citera
2013-08-21, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Jag förhandlade mig fram och fick sorten blomster som är en bra bit över standard för 1500 DKK. Inte omöjligt men du får något bättre än många idag styr i Sverige, ärligt men absolut inte det bästa du kan lägga vantarna på i Christiania.

Men vet inte har heller aldrig handlat HG där men kanske hade tur och mötte schysst säljare eller nåt men prima kvalite för det priset dessutom.

i call BS... pusharna på christiania ger mer än 15kr pr g for standard, när dom köpar kilon , men dom säljar dom bättre grejorna till dig för 15.... det låter ju troligt..
Citera
2013-08-21, 06:32
Medlem
Bdonks avatar
Citat:

Du svarar på en fråga om pris på ett hegge och säger att du köpte blomster för 1500 danska kronor. Du kan väl knappast mena att du köpte ett hegge för 1500, så då är frågan hur mycket du fick för dina 1500 danska kronor?
Citera
2013-08-21, 11:04
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Du svarar på en fråga om pris på ett hegge och säger att du köpte blomster för 1500 danska kronor. Du kan väl knappast mena att du köpte ett hegge för 1500, så då är frågan hur mycket du fick för dina 1500 danska kronor?

Sorry helt och hållet mitt misstag! Vart rätt väck i huvve igår haha
SJÄLVKLART inte hekto för det priset dock 40gram av det.
Fick se det på vågen själv, dessutom inget som helst på kvaliten heller.
Citera
2013-08-21, 12:12
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porkeatingcrusader
i call BS... pusharna på christiania ger mer än 15kr pr g for standard, när dom köpar kilon , men dom säljar dom bättre grejorna till dig för 15.... det låter ju troligt..

Läs vad jag skrev.
"Jag har aldrig handlat HG" borde gett dig en vink om att jag råkat missa att skriva in hur mycket jag fick för det.
Svaret finns i mitt senaste inlägg, gör om gör rätt.

Klart jag förstår att dom inte skulle ge mig blomster på ett HG för det 1500DKK..
Citera
2013-08-21, 18:58
Medlem
Citat:
Läs vad jag skrev.
"Jag har aldrig handlat HG" borde gett dig en vink om att jag råkat missa att skriva in hur mycket jag fick för det.
Svaret finns i mitt senaste inlägg, gör om gör rätt.

Klart jag förstår att dom inte skulle ge mig blomster på ett HG för det 1500DKK..

och precis efter skriver du "kanske jag bara hade tur..." du svarar på en fråga om ett hegge skrivar att du fick blomster för 1500
klart som fan att alla här kommer anta att du fick ett hegge för 1500 då.. för om det inte var det du menade då är ditt svar ju irelevant och ger ingen mening
Citera
2013-08-21, 20:33
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porkeatingcrusader
och precis efter skriver du "kanske jag bara hade tur..." du svarar på en fråga om ett hegge skrivar att du fick blomster för 1500
klart som fan att alla här kommer anta att du fick ett hegge för 1500 då.. för om det inte var det du menade då är ditt svar ju irelevant och ger ingen mening
Nja men jag förstår att varför du gjorde det. Missade att skriva dit hur mycket jag fick för det priset. My bad.
Citera
2013-08-21, 22:49
Bannlyst
Tänkte dra dit med ett gäng polare till helgen, tänkte kolla av om någon vet stämningen osv där jusst nu
Rätt tid att åka dit?
Tror ni det är krångel med att få över grejer?

Första gången vi drar så lite spännande och kul!
Citera
2013-08-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamsebooii
Tänkte dra dit med ett gäng polare till helgen, tänkte kolla av om någon vet stämningen osv där jusst nu
Rätt tid att åka dit?
Tror ni det är krångel med att få över grejer?

Första gången vi drar så lite spännande och kul!

stämningen är som vanligt ...
altid är rätt tid....
sista kan ingen svara dig på .. beror helt på hur tullen opererar den dag du åker
Citera
2013-08-21, 23:08
Medlem
Hur ser det ut med isolator hasch där nere? Skulle vara riktigt kul att testa uber potent pressat hasch :
Citera
2013-08-22, 00:46
Medlem
slackdensnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Hur ser det ut med isolator hasch där nere? Skulle vara riktigt kul att testa uber potent pressat hasch :

Det finns men är dyrt, räkna med minst 300kr grammet, sett ice för 600kr grammet också, tycker jag oftast ser det för 600kr. Om man är ett två tre stycken som delar på ett gram ice blir det ju inte mycket dyrare än att lägga tvåhundra spänn på en etta gräs som folk behöver göra i sverige ibland. Om man går förbi sunshine bakery som är det första stället till höger på pusherstreet bakom den stora "green light district" skylten om man kommer ifrån huvudingången så kommer man till ett "torg" de första borden till höger brukar ha bra sortiment. Om ni inte hittar något direkt ska ni inte vara rädda för att gå runt och kolla. Det är helt ok at titta på utbudet och sen gå vidare!

Det kommer bli ett intensivt rus pga den skyhöga thc halten och kanske risk för att ni blir sänkta och kanske inte kan utnyttja er resa till fullo? Inte kul om någon snear ju. Sen om man tycker sig vara erfaren spelar nog inte så stor roll om man rest långt, inte fått så mycket sömn och kanske stressat hela dagen samt gått långa sträckor och klunkat ett par tuborg då blir cannabis ruset automatiskt mycket mer intensivt ju.

Dela på ett gram några stycken och ta med det hem och testa (inte svårt att gömma ett gram för tullen). Rök en mer förutsägbar sort när ni väl är på plats är mitt tips!
Citera
2013-08-22, 08:05
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasohai
Är det möjligt att få ett hegge för 4k i christiania?

Eftersom ingen fortfarande svarat på din fråga så kan jag meddela dig att ja det är möjligt att få 100g för det priset, OM du köper dåligt hasch eller bushweed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in