2012-10-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pooprick
Tja jag och några polare tänkte dra till chris på höstlovet men ingen av oss har varit där så vi vet inte speciellt mycket om chris men vill veta ungefära priset per gram och vart kan man köpa,
Är det stor torskrisk??
Hur mycket fickpengar behöver man ungefär för att klara 5 dagar i chris ??

Edit: går det att köpa frön där?? Och är weedet bra eller är det som sverige??
Vad är åldergränsen är det 18 lr högre??

Priserna är ungefär som i Sverige, ingen större skillnad. Finare strains är något dyrare. Köper du större partier så kan vissa ge dig någon mängdrabatt dessutom.

Jag tycker gräset håller en schysst standard där nere fortfarande faktiskt. Testa köp nåt tungt brunt när ni åker ner också, det är alltid värt.
Citera
2012-10-12, 14:54
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
Alltså innehav vet man är olagligt, thc i kroppen är ej olagligt, men hur är det egentligen när man är påverkad menar jag då!
Det är lugnt, de plockar bara dig för innehav.
Citera
2012-10-12, 16:36
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holk1
Priserna är ungefär som i Sverige, ingen större skillnad. Finare strains är något dyrare. Köper du större partier så kan vissa ge dig någon mängdrabatt dessutom.

Jag tycker gräset håller en schysst standard där nere fortfarande faktiskt. Testa köp nåt tungt brunt när ni åker ner också, det är alltid värt.

Ja ska mannen ner dit ska han kolla ....men jävligt noga om det finns Hash som är bra.
För det är ju så att Haschet är bättre än gräs och kommer alltid att vara det.
Men tyvärr så finns det otaliga ton som ska ut av det "gammla" brasset, det är det vi kallar standard det är pissröka mot grästet nu, men såklart finns det brass som är färskt och gjort av det gräs som vi kallar det bääääästa vi rökt å det Haschet som gjort på det gräset är såklart bättre än gräset var/är.

NU så sälj inte gräs efter halten THC som vanligt "Brunt" alltid gjorts utan det säljs ofta efter smak och vilket utlåtande det fått i bla CB. (cannabis cup)
Citera
2012-10-13, 01:50
Medlem
Någon som vet hur noga dom är med visiteringarna på folk dom plockar utanför Chris?
Citera
2012-10-13, 09:18
Medlem
Hej, jag var där igår! Fantastiskt fint var det och helt perfekt med det fina vädret. Åkte via Helsingör. 190 Sek kostade från Helsingborg till Köpenhamn.
Såg inte en enda polis så det var lugnt. Jag köpte en etta Jack Harrer och kompisen köpte OGkush

Jag har aldrig varit så bäng i hela mitt liv som jag var igår
Ska jag dit igen? Svar: JA!
Citera
2012-10-13, 17:27
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boobmarley
Hej, jag var där igår! Fantastiskt fint var det och helt perfekt med det fina vädret. Åkte via Helsingör. 190 Sek kostade från Helsingborg till Köpenhamn.
Såg inte en enda polis så det var lugnt. Jag köpte en etta Jack Harrer och kompisen köpte OGkush

Jag har aldrig varit så bäng i hela mitt liv som jag var igår
Ska jag dit igen? Svar: JA!

Åkte ni bara dit för o röka? trodde ni skulle ta med er hem eller något.. för annars finns det ju e coffeshop en bit från stationen också :P
Citera
2012-10-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
Åkte ni bara dit för o röka? trodde ni skulle ta med er hem eller något.. för annars finns det ju e coffeshop en bit från stationen också :P

Nej, inte bara därför. Var på National Muséet också, men Christiania är ju en upplevelse också!

Det stod tull när vi kom från färjan igår. Jag och kompisen gick tillsammans och bara pratade allmänt, så gick vi precis två tjejer i 20år ålder. Precis när tjejen har gått förbi och jag PRECIS går förbi en av tullarna så tar han ut armen en decimeter från mitt ansikte och tar tag i tjejen som är framför mig. Hon hade alltså nästan gått förbi honom.
Som bonus på det så hittade jag en liten bud (Jack Herer) i min innerficka som antagligen råkat trilla ur påsen. Tur att tullen inte kollade mig, då hade jag varit stekt (ännu mer än vad jag redan var )
Citera
2012-10-14, 00:14
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boobmarley
Nej, inte bara därför. Var på National Muséet också, men Christiania är ju en upplevelse också!

Det stod tull när vi kom från färjan igår. Jag och kompisen gick tillsammans och bara pratade allmänt, så gick vi precis två tjejer i 20år ålder. Precis när tjejen har gått förbi och jag PRECIS går förbi en av tullarna så tar han ut armen en decimeter från mitt ansikte och tar tag i tjejen som är framför mig. Hon hade alltså nästan gått förbi honom.
Som bonus på det så hittade jag en liten bud (Jack Herer) i min innerficka som antagligen råkat trilla ur påsen. Tur att tullen inte kollade mig, då hade jag varit stekt (ännu mer än vad jag redan var )

Damn! Kan tänka mig hur surt det skulle vara och torska pga av det!
Citera
2012-10-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slackdensnabbt
Nej utbudet är inte detsamma, rekommenderar att du tar en tur runt de olika alternativen, kommer du gående från huvudingången och går pusherstreet ner ska du passera ett ställe där det står sunshine bakery ta höger efter den byggnaden så har du ett stånd som på senaste tiden har haft ett stort utbud och alla möjliga sick hash sorter till upp mot 600dkk/gram kanske mer sjuk kvalite på dem dyra grejerna. i övrigt ligger dem bästa ställerna på det torget där och omkring enligt mig inte så mycket på själva pusher street.

Vill skriva under pa den, dessutom ar de valdigt latta att ha att gora med. (Finns flera men jag menar naturligtvis det forsta standet som dyker upp nar man svangt till hoger dar.) Valdigt flexibla med priserna ocksa, om man tankt shoppa stort.
Citera
2012-10-15, 14:19
Medlem
Åker imorgon och åker hem på fredag. Va ett bra tag sen jag hälsa på min favoritplats här på jorden, nån annan som är påväg dit nu i veckan? Peace!
Citera
2012-10-15, 17:47
Medlem
hemliga.arnes avatar
dem som säger att det inte finns "riktigt" kashmir på cris kan juh bara ta o suga min kuk helt ärligt... hur gamla e ni? 13? 14?

klart som fan de finns kashmir inne på chris vf skulle de inte finnas haha de löjligaste jag hört... bara för ni sitter o kollar på google bilder o jämför haha
Citera
2012-10-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemliga.arne
dem som säger att det inte finns "riktigt" kashmir på cris kan juh bara ta o suga min kuk helt ärligt... hur gamla e ni? 13? 14?

klart som fan de finns kashmir inne på chris vf skulle de inte finnas haha de löjligaste jag hört... bara för ni sitter o kollar på google bilder o jämför haha
Namnet "kashmir" ska det tydligen kallas som kommer från en viss platts på jorden (som heter kashmir nånting??)
Alltså är det inte "äkta" kashmir men kan självklart vara exakt samma sort
Kan ha heeelt fel men har för mig att jag läst det någonstans på flashback...
"Super kashmir" eller "Kashmir deluxe" (Båda 2 är samma kashmir) som dom säljer i Chris är för övrigt helt sjuukt nice

Edit :
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Kashmir är en region i Indien.
Senast redigerad av Psychedelika 2012-10-15 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in