Citat:
Ursprungligen postat av x35879354
Min erfarenhet är att tullen är ganska inaktiva efter 5-6 på dagen. Har aldrig varit något problem med tullen på kvällen. Åtminstone är det min erfarenhet.
Man måste ha maximal oflytt för att stöta på tullen så sällan som dom är på tågen.
Men en liten trick jag tänkte ut när jag var på väg hem förgår är att även om man "stöter" på tullen som behöver man ändå inte riskera nått.
Dom går antligen på vid kastrup (där man har gott om tid på sig att spana in dom, man behöver ju inte frivilligt ta samma tåg som dom) eller väntar på svågetorp
så man sitter i första vagnen och kollar pärongen när man anländer till svågertorp (står tullen där så står dom på pärongen i höjd med trappan och sista vagnen) är dom där så avvaktar man bara, när folkströmmen har passerat dom så antligen stannar dom (då fortsätter man vidare till centralen) eller så går dom på tåget (jag antar att det sker via sista vagnen då) hoppa av och vinka farväl.
Tror inte att dom skulle lämna tåget och börja jaga en även om dom nu skulle se en ensam snubbe smyga förbi.
Bör funka om man nu är en hypernervös noja som sticker ut från mängden och inte vågar gå med alla andra