2013-01-23, 16:10
Medlem
stashboxs avatar
För dina 7000kr lär du få en riktigt go platta, i värsta fall gör du som så att du köper säg 80g av det bästa. Istället för att köpa 100g av något "ok". Men du ska nog se att det löser sig för 7000.

Växla innan är alltid en fördel.
Citera
2013-01-23, 19:29
Medlem
Dojan93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PSYKEDELIS-K
Du blir väldigt rolig av White Russian men sätter du dig i en soffa rätt bekvämt kan det vara kört det är ju trots allt en stark indica

Hehe mjo, har kollat runt lite om White Russian men verkar inte vara något som jag vill röka när jag sedan ska gå från Chris till centrum av Köpenhamn för att härja runder Har dock läst en del som fått ett jävla uppåtrus och velat hitta på saker konstant när dem rökat de så kanske nått man ska prova ändå?
Citera
2013-01-23, 19:40
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitspirit
Men man måste väll ha ett bevis att man varit i Danmark eller något annat land som är lagligt att röka i?
Typ tågbiljett, flygbiljett osv?
Skitsnack, dom anklagar dig och alltsa ska dom bevisa att du inte varit dar. I svensk lag (och typ alla andra civiliserade landers ocksa) ar det den som anklagar nagon annan som ska bevisa brottet och aldrig den anklagade som ska bevisa sig oskyldig. Sen gar det klart fortare och mer smartfritt for alla om den anklagade i detta fall bara halar upp sin skrynkliga biljett ur fickan och trycker upp under snoken pa polisen, men man ar inte tvungen.
Citera
2013-01-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dojan93
Hehe mjo, har kollat runt lite om White Russian men verkar inte vara något som jag vill röka när jag sedan ska gå från Chris till centrum av Köpenhamn för att härja runder Har dock läst en del som fått ett jävla uppåtrus och velat hitta på saker konstant när dem rökat de så kanske nått man ska prova ändå?

White russian var det första weed jag rökte när jag var i Christiania första gången

1 blunt och det kändes lixom som att mitt huvud gick runt själv och min kropp inte var där, askonstigt men det var underbart.
Citera
2013-01-24, 01:40
Medlem
Mina polare ringde precis och jag ska tydligen dra dit nu om 10 minuter. Första gången jag besöker området. Jag som är stort fan av brunt, Vad tipsar ni?
Citera
2013-01-24, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbaklaat
Mina polare ringde precis och jag ska tydligen dra dit nu om 10 minuter. Första gången jag besöker området. Jag som är stort fan av brunt, Vad tipsar ni?

Khasimir & svart afghan !!
Citera
2013-01-25, 11:19
Medlem
Finurligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerXL
Khasimir & svart afghan !!

Nepal Extreme eller Ryger! Frid
Citera
2013-01-25, 12:54
Medlem
Någon som vart där 2013? skulle va kul o höra lite. Säljs det fortfarande öppet och det verkar som att polisen är där mycket oftare, även hundar på tågen.. Stället är inte alls likt jämfört me 90 talet dvs. Hur ser det ut? Skillnader? pris? kvalite?
Citera
2013-01-25, 13:15
Medlem
Dojan93s avatar
https://www.flashback.org/t2062554

Kolla runt lite innan du frågar ? Vet dock inte priserna men ska dit ikväll så kan svara på det imorgon
Senast redigerad av Dojan93 2013-01-25 kl. 13:18.
Citera
2013-01-25, 13:47
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaosyawn
Någon som vart där 2013? skulle va kul o höra lite. Säljs det fortfarande öppet och det verkar som att polisen är där mycket oftare, även hundar på tågen.. Stället är inte alls likt jämfört me 90 talet dvs. Hur ser det ut? Skillnader? pris? kvalite?

Jupps, försäljningen pågår lika flittigt som det gjorde under 2012.
Danskarna har skapat en speciell styrka som ska ta död på häshhandeln på chris, jag önskar dom lycka till med det men dom är där ibland och snurrar.
Innan så gav dom sig strikt på försäljarna och lät kunderna vara ifred men nu har dom fått både nya leksaker och ändrat taktik, nu ska även kundunderlaget störas för att minska handeln.
Förutom att storma stället och försöka komma åt borden innan varorna går upp i rök så har dom även börjat trakassera folk utanför chris, speciellt bilister ligger risigt till då danskarna har fått mobil drogsensor som fungerar lika enkelt som alkomätare.

Tullen på tågen förekommer lika flitigt som innan, det vill säga att om man nu råkar stöta på dom så ska man betrakta dom som nått sällsynt och mycket exotiskt.
Dock ska man inte vagga sig i falsk trygghet, tullen finns på tågen och har man otur så kommer dom finnas på tåget man sitter på.
Så samma regler gäller som innan, oavsett vilken still man håller för övrigt så ska man se propert ut och med annat syfte än att hämta droger från utlandet.
Blir faktiskt lite förbluffat över vissa idioter man ser åka över.
Sista stjärngänget jag stötte på såg ut som så, 4 "nysvenskar", 3 av dom i mjukisbyxor (kan nämna att det var -10 den dagen) mycket högljut och så där lagom aggressivt diskuterade nuvarande läget på chris.
På samma tåg hittade man en ensam flummare, söndriga skor med söndriga urtvättade jeans, nån flummig kofta i skrikiga färger och halvtaskiga dreads.
Egentligen ska man vara glad för såna stolpskott som tar uppmärksamheten ifrån en själv men för guds skull, ibland undrar man vad eller om folk tänker överhuvudtaget innan dom agerar?

Kvalitet och prissättning är samma som alltid, allt från buschweed för femtiolappen till ice eller kief för flera hundra grammet.
Citera
2013-01-25, 16:52
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Karlssons klister
Citera
2013-01-25, 22:54
Medlem
Det har sagts tidigare i tråden att polisen har börjat ge sig på kundunderlaget också?
Hur mycket behöver man oroa sig? Står dit civvare i kringgatorna och plockar folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in