Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-09, 15:51
  #9169
Medlem
slackdensnabbts avatar
Kan tillägga att tullen kan komma närsomhelst, både på Öresundstågen och x2000 tror inte det spelar någon större roll vilken tid på dygnet man åker, hade jag varit dom hade jag inte velat vara förutsägbar iallafall.
Citera
2012-10-09, 18:55
  #9170
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
det finns 52 veckor på ett år, jag röker en gång per helg 1 gram det blir då 52gram. men om jag skulle rökt själv skullej ag rökt kanske 0.2-0.3 gram det blir alltså 2-3 gram på 10 veckor alltså 10.4 till 15.6 gram per år om jag endast rökt själv i 1 år och bara helger. dock kan man räkna med det händer fler ggr någon gång då o då men med den farten blir det ju inte något 100...
Om du sitter med 100 gram så lär du röka mer än 1 gång per helg.
Citera
2012-10-10, 23:58
  #9171
Medlem
Fiskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boobmarley
Ska dit med en kompis på fredag! Vi tänkte ta färjan till helsingör och sedan tåget till Köpenhamn. Har kollat runder lite men har inte hittat vad tåget kostar från Helsingör till Köpenhamn
Någon som vet?

När man åker från Köpenhamn över till Helsingborg så kan man köpa en endagsbiljett som räcker hela vägen. Dvs är det en och samma biljett för båt/s-tog/metro som gäller i 24 timmar med obegränsade resor med lokaltrafiken. Om jag inte minns fel så kostar det runt 150 kr för en 24-timmarsbiljett mellan Kbh - Hbg. Eftersom det går att köpa en sån biljett på den danska sidan så går det väl förhoppningsvis att köpa i Helsingborg.

Annars är det bäst att du och polaren köper ett klippkort som gäller för alla zoner och delar på, klippen ni inte använder kan ni spara till nästa gång så slipper ni tänka på det då. God tur!
Citera
2012-10-11, 17:49
  #9172
Medlem
Undrar hur nuläget ser ut i chris. Hur e utbudet? och hur e de me polisen och civvarna där nu?
Ska dit om 2 veckor så vill va uppdaterad.

yeye
Citera
2012-10-11, 18:58
  #9173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinne
När man åker från Köpenhamn över till Helsingborg så kan man köpa en endagsbiljett som räcker hela vägen. Dvs är det en och samma biljett för båt/s-tog/metro som gäller i 24 timmar med obegränsade resor med lokaltrafiken. Om jag inte minns fel så kostar det runt 150 kr för en 24-timmarsbiljett mellan Kbh - Hbg. Eftersom det går att köpa en sån biljett på den danska sidan så går det väl förhoppningsvis att köpa i Helsingborg.

Annars är det bäst att du och polaren köper ett klippkort som gäller för alla zoner och delar på, klippen ni inte använder kan ni spara till nästa gång så slipper ni tänka på det då. God tur!

Tack för svaret! Det stämmer, var och snackade med dem på scandlines idag. Det kostar 190 Sek Helsingborg - Köpenhamn tur och retur. Du sa 150, då var det 150 DKk va?
Första gången för oss båda imorgon, sitter och taggar genom att läsa denna tråden
Citera
2012-10-11, 20:53
  #9174
Medlem
Alfrids avatar
Några undringar om Christiania:
1. Är det likadant utbud och produkter hos de olika stånden? Jag har inte försökt ta reda på det.
2. Är det några stånd som anses bättre? Jag tycker det ofta verkar vara mycket folk vid de som ligger till höger direkt efter en byggnad där det öppnar upp sig till en större öppen yta.
3. Vad tycker de som bor i Christiania om droghandeln. Bra/dåligt? De som säljer bor de i Christiania?
4. Om man vill stödja Christiania bör man handla av något speciellt stånd?
Citera
2012-10-11, 21:35
  #9175
Medlem
slackdensnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrid
Några undringar om Christiania:
1. Är det likadant utbud och produkter hos de olika stånden? Jag har inte försökt ta reda på det.
2. Är det några stånd som anses bättre? Jag tycker det ofta verkar vara mycket folk vid de som ligger till höger direkt efter en byggnad där det öppnar upp sig till en större öppen yta.
3. Vad tycker de som bor i Christiania om droghandeln. Bra/dåligt? De som säljer bor de i Christiania?
4. Om man vill stödja Christiania bör man handla av något speciellt stånd?

Nej utbudet är inte detsamma, rekommenderar att du tar en tur runt de olika alternativen, kommer du gående från huvudingången och går pusherstreet ner ska du passera ett ställe där det står sunshine bakery ta höger efter den byggnaden så har du ett stånd som på senaste tiden har haft ett stort utbud och alla möjliga sick hash sorter till upp mot 600dkk/gram kanske mer sjuk kvalite på dem dyra grejerna. i övrigt ligger dem bästa ställerna på det torget där och omkring enligt mig inte så mycket på själva pusher street.

Om du vill stödja chris spelar det ingen roll vart du handlar däremot brukar dem ha lådor där du kan skänka pengar med, om du inte hittar någon fråga efter en låda eller någonstans man kan ge lite pengar så få du chansen att skänka en extra slant.
Citera
2012-10-11, 22:36
  #9176
Medlem
seta23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slackdensnabbt
Nej utbudet är inte detsamma, rekommenderar att du tar en tur runt de olika alternativen, kommer du gående från huvudingången och går pusherstreet ner ska du passera ett ställe där det står sunshine bakery ta höger efter den byggnaden så har du ett stånd som på senaste tiden har haft ett stort utbud och alla möjliga sick hash sorter till upp mot 600dkk/gram kanske mer sjuk kvalite på dem dyra grejerna. i övrigt ligger dem bästa ställerna på det torget där och omkring enligt mig inte så mycket på själva pusher street.

Om du vill stödja chris spelar det ingen roll vart du handlar däremot brukar dem ha lådor där du kan skänka pengar med, om du inte hittar någon fråga efter en låda eller någonstans man kan ge lite pengar så få du chansen att skänka en extra slant.

Va? 600dkk för ett gram?? Har aldrig varit i Chris så vet inte hur det är. Men är inte 600 lite överdrivet för CB? :P
Citera
2012-10-11, 22:41
  #9177
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seta23
Va? 600dkk för ett gram?? Har aldrig varit i Chris så vet inte hur det är. Men är inte 600 lite överdrivet för CB? :P
Där tror jag herrn var lite väl kraftig. Det dyraste i Chris ligger just nu på 350 DKK.
Citera
2012-10-12, 01:27
  #9178
Medlem
hur många säljare tror ni det finns i Christiania sammanlagt? om man räknar med att de byter av varandra o så, bara fundera på det, måste ju vara rätt många
Citera
2012-10-12, 02:39
  #9179
Medlem
xarxezs avatar
Jag vet inte nu vad som hände här, men var ganska säker på att jag postade en fråga här innan för någon timme sen, kanske glömde posta den i med jag satt o spela fifa samtidigt...

Jag frågade innan för o klargöra det hela om man då röker där i danmark/christiania om det endast var innehav då för att vara 100% säker, alltså om jag då rökt en att man kan gå runt i köpenhamn som man kan i amsterdam utan att polisen kan ta en och t.ex gå in o äta på en returang utan o oroa sig att polisen kommer för man är rödögd. Visst känns som den är besvarad redan men har ju inte frågat den innan om att man själva kan gå runt i dk hög utan påföljder.

Alltså innehav vet man är olagligt, thc i kroppen är ej olagligt, men hur är det egentligen när man är påverkad menar jag då!
Citera
2012-10-12, 03:58
  #9180
Medlem
Tja jag och några polare tänkte dra till chris på höstlovet men ingen av oss har varit där så vi vet inte speciellt mycket om chris men vill veta ungefära priset per gram och vart kan man köpa,
Är det stor torskrisk??
Hur mycket fickpengar behöver man ungefär för att klara 5 dagar i chris ??

Edit: går det att köpa frön där?? Och är weedet bra eller är det som sverige??
Vad är åldergränsen är det 18 lr högre??
__________________
Senast redigerad av Pooprick 2012-10-12 kl. 04:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback