2010-10-21, 23:47
Medlem
klantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironman Is Mad
Någon som har lite tips på hur man ska agera när man ska köpa röka? Tips på vad som är the shiet JUST NU? Vad har de där nere, när det kommer till grönt?

MVH

Orange Haze 80DKK/gram eller 100SEK/gram.
Citera
2010-10-22, 00:50
Medlem
Wild Jacks avatar
Hej på er Fb:are, undrar lite på priser
1, vanligt standard?
2, standard plus?
3, semi röka?

vad är priser på 1hg på dem olika sorter jag skrev
och om jag tar 2 hg vad kan priset bli då?

//Jack
Citera
2010-10-22, 01:02
Medlem
henkishs avatar
Finns det någonstans i eller i närheten av Christiania där man kan tälta gratis utan problem? (allemansrätt i Danmark?)
Citera
2010-10-22, 03:17
Bannlyst
Tänkte höra i fall dom säljer svamp i Chriss?
Citera
2010-10-22, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalParty

Har endast varit där en gång, i somras, och då stötte jag enbart på en återförsäljare som sålde cubensis, vet inte hur vanligt det är där nere men gott om olika sorters gräs & hasch finns det bland de olika affärsmännens bodegas/vagnar, det är bara att välja och vraka.
Citera
2010-10-22, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wild Jack
Hej på er Fb:are, undrar lite på priser
1, vanligt standard?
2, standard plus?
3, semi röka?

vad är priser på 1hg på dem olika sorter jag skrev
och om jag tar 2 hg vad kan priset bli då?

//Jack

Semi & standard har väll egentligen samma innebörd om jag uppfattat det rätt, bara olika ord. Och standarden är ju otroligt individuell beroende på vart man befinner sig och i vilka kretsar man rör sig.

De som de kallade standard/semi i Criss låg på drygt 50:- grammet & för ett extra plus eller två så kan du slänga på en tia eller tjuga.

Sedan så hade de även sjysta mängdrabatter även om de inte alltid skrev det på prislistorna. Handlade ett väldigt ljust hasch som påminde om Kief, haschet var nästan vitt med en grön nyans och det stank verkligen gräs om det & gick otroligt lätt att kall-mecka mellan fingrarna. Detta gick för 140:- grammet men jag behövde enbart betala 700:- för en tia då jag bad om mängdrabatt, jag fick det alltså halva priset och det var bland det bästa jag någonsin rökt, framförallt i smakväg!

Har bara varit i criss en dag men har under den dagen sprungit in och ut ett flertal gånger och gar då handlat utav ett flertal försäljare. Min uppfattning utav dessa människor är att de är mycket trevliga, hjälpsamma och ärliga. Köpte 2 gram iceolator hasch, de hade 3 olika sorter så jag frågade mannen vilken sort som innehöll mest thc och han rekommenderade då den billigaste sorten och hävdade att de andra sorterna var dyrare för den goda/milda smakens skull, han försökte alltså inte kränga den allra dyraste sorten för att komma över så mycket pengar som möjligt.
Senast redigerad av JohnBlunt 2010-10-22 kl. 04:14.
Citera
2010-10-22, 11:43
Medlem
Wild Jacks avatar
Standard för mig är skit röka sånt ja inte ens röker, semi enligt mig mycket bättre

vad kan 2hg semi kosta 6-7-8k?
Citera
2010-10-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wild Jack
Standard för mig är skit röka sånt ja inte ens röker, semi enligt mig mycket bättre

vad kan 2hg semi kosta 6-7-8k?

Skulle tippa på det, danska kronor då förståss, sedan tror jag danska standarden är aningen fetare än den Svenska, vi är ju ett led efter i branchen, och standard innebär ju egentligen bara det genomsnittliga haschet som det i majoritet finns mest utav i den stad & land.

Köpte aldrig något semi röka men de andra sorterna som låg på 70-80:- grammet spöade det mesta jag stött på i Sverige. Gräset var också grymt men aningen dyrare, cirka 100-120ddk, har ingen aning hur hektopriser ser ut där men vet att det inte skall vara några problem att styra både hekton och kilon där nere.
Citera
2010-10-22, 14:42
Medlem
Kilo? Vad ligger det på i dagens priser? Vi säger standard-standard+
Citera
2010-10-22, 15:48
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KlasKalas-
Kilo? Vad ligger det på i dagens priser? Vi säger standard-standard+
30-50k kanske, men vet inte säkert.
Citera
2010-10-22, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalParty

När jag var aktiv svampare hade dom feta sorter i criss allt mörjliga sorter allt från 80 danska till 300 danska Köpte den för 300 danska kr g han sa till mig glöm ej hjälmen..
Citera
2010-10-22, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AzZ0r
mem hundra känner igenom röken.. hundar känner liksom inte en pizza de känner ost tomat ovs..

Röklukten får hundarna att rygga tillbaka och slår tilfälligt ut hundens luktsinne. Jag har passerat många hundar i tullen på detta enkla sätt så jag talar av erfarenhet.

Ett annat sätt är att paketera haschet med ett lager tvättmedel omkring. Det slår också ut hundens luktsinne tillfälligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in