2010-10-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Röklukten får hundarna att rygga tillbaka och slår tilfälligt ut hundens luktsinne. Jag har passerat många hundar i tullen på detta enkla sätt så jag talar av erfarenhet.

Ett annat sätt är att paketera haschet med ett lager tvättmedel omkring. Det slår också ut hundens luktsinne tillfälligt.
Typ.. röka i ziplock, och ziplocken i en annan tvättmedelsfylld ziplock.. eller brunt i samma som tvättmedlet? Det låter väldigt ohälsosamt förövrigt, så kanske inte du så menar! :P

MVH
Citera
2010-10-22, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ironman Is Mad
Typ.. röka i ziplock, och ziplocken i en annan tvättmedelsfylld ziplock.. eller brunt i samma som tvättmedlet? Det låter väldigt ohälsosamt förövrigt, så kanske inte du så menar! :P

MVH

Det först nämnda är nog att föredra.
Citera
2010-10-22, 18:09
Bannlyst
Citat:

MVH

hur du gör för att packetera det är väll upp till dig själv, men givetvis är det inte särskilt hälsosamt att blanda CB med tvättmedel.

Kan ingen göra en strain som har lite sunt förnuft i sig så kan folk som Ironman Is Mad röka den istället? Otroligt låg nivå här ibland asså.

Fred.
Citera
2010-10-22, 19:42
Medlem
Citat:
Det först nämnda är nog att föredra.
Okej! När du säger tillfälligt.. hur länge anser du man ska vänta innan man packar ner det med tvättmedel, alltså innan tåget?

Citat:
Ursprungligen postat av Tyskedii
hur du gör för att packetera det är väll upp till dig själv, men givetvis är det inte särskilt hälsosamt att blanda CB med tvättmedel.

Kan ingen göra en strain som har lite sunt förnuft i sig så kan folk som Ironman Is Mad röka den istället? Otroligt låg nivå här ibland asså.

Fred.
Var bäng när jag skrev det, du vet hur det är!
Men tackar för tipset och den ovänliga kommentaren. Kan inte någon göra en strain som ger folk lite förståelse och får folk att förstå att alla inte kan vara lite klipska och duktiga som Tyskedii?

Menade ju självklart inte grönt, utan tänkte om det var brunt vi talade om.

MVH
Citera
2010-10-22, 23:45
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Röklukten får hundarna att rygga tillbaka och slår tilfälligt ut hundens luktsinne. Jag har passerat många hundar i tullen på detta enkla sätt så jag talar av erfarenhet.

Ett annat sätt är att paketera haschet med ett lager tvättmedel omkring. Det slår också ut hundens luktsinne tillfälligt.
Inte för att vara sån, men en källa på detta hade vart väldigt intressant, tack för tipsen iallafall!
Citera
2010-10-23, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Inte för att vara sån, men en källa på detta hade vart väldigt intressant, tack för tipsen iallafall!

Det är ju inte precis någonting som jag har lärt mig från böcker så jag kan nog inte ange någon speciell faktakälla som styrker det. Det är erfarenhet och en viss insikt i hundars natur. Jag har haft hund själv och jag har vissa kunskaper i kemi som säger mig detta, speciellt om tvättmedel. Jag bor i Malmö och har rest många gånger till Chris och tagit över röka.

Förr i tiden, när inte bron fanns, var det mycket tuffare att smuggla cannabis, men nuförtiden är det ingenting att prata om. Jag har aldrig sett några tullare på tågen och jag tror inte att dom kan röra sig särskilt effektivt med en hund på tågen. Det går ett tåg var tjugonde minut dygnet runt och det finns ingen möjlighet att kontrollera dem alla. Det finns knappast behov av att använda tvättmedel eller röklukt eller att stoppa upp det i ändtarmen längre. Det bara att åka. Malmö och Köpenhamn är numera samma stad i stort sett.
Citera
2010-10-23, 01:45
Bannlyst
Citat:
Okej! När du säger tillfälligt.. hur länge anser du man ska vänta innan man packar ner det med tvättmedel, alltså innan tåget?

Vet inte om det spelar någon roll, tror inte det. Man köper sitt röka och drar några holkar på Chris och sedan åker man hem. Packa ner det när du är på Chris. Men jag tycker inte att det är nödvändigt. Det finns ändå ingen tull.
Citera
2010-10-23, 02:58
Medlem
Citat:
Vet inte om det spelar någon roll, tror inte det. Man köper sitt röka och drar några holkar på Chris och sedan åker man hem. Packa ner det när du är på Chris. Men jag tycker inte att det är nödvändigt. Det finns ändå ingen tull.

Hur menar du när du säger ingen tull? Finns det inga som kontrollerar på tågen eller stationerna att det inte smugglas in? Hade för mig att dom hade narkotika hundar osv.
Citera
2010-10-23, 04:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 177
Hur menar du när du säger ingen tull? Finns det inga som kontrollerar på tågen eller stationerna att det inte smugglas in? Hade för mig att dom hade narkotika hundar osv.

Nej, det finns ingen tull mellan Danmark och Sverige eftersom båda är med i EU. Personer och varor får passera fritt. Jag bor i Malmö och har åkt till Köpenhamn många gånger och jag har aldrig sett några tullare vare sig på tågen eller på stationerna och jag har absolut aldrig sett några hundar ombord på tågen.

Det var förr i tiden då man var tvungen att åka båt som dom hade hundar. Då spärrade dom av utgångarna så att bara en person kunde passera åt gången och då stod det en hund där och luktade på alla som passerade.

Men det finns inga avspärrningar på stationerna. När tåget stannar stiger man rakt ut på perrongen, där det redan står folk och väntar på tåget och man kan gå åt vilket håll som helst. Bara för att man uppehåller sig på perrongen eller lämnar perrongen behöver det inte betyda att man kommer ifrån Köpenhamn. Det är så mycket folk i rörelse att det är omöjligt att kontrollera några resanden från Köpenhamn.
Citera
2010-10-23, 04:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fisk1
Kan man köpa frön i Christiania? Och om man kan, då är det väll ingen fara att ta med sig några över bron eller känner hundarna frön/är det olagligt att ta med sig frön till Sverige?

Ja, man kan köpa fröer på Chris och det är inte olagligt att ha fröer med sig.
Citera
2010-10-23, 09:50
Medlem
cercinas avatar
@ Carllarsen

Jag tror du vilseleder folk genom att säga det inte finns tull mellan Danmark och Sverige längre.
Jag tar ofta tåget över och visst det är inte ofta man stöter på tullen på Tåget men visst händer det.

Vid vissa tidpunkter (helg, kväll) patrullerar dom extra ofta, och då har de ofta med sig en hund.
Om du läser här i tråden så kan du själv se att folk både blivit tagna eller visiterade.
Citera
2010-10-23, 11:20
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ja, det är tobak i dom.

Undrar samma sak, ska ner om en vecka och vill inte stå och huttra utomhus! :P

MVH
Är tobaken rostad? Jag har nämligen hört att nikotinkicken kan bli ganska obehaglig när man är hög, speciellt om man inte är van vid varken majja eller vanliga cigaretter, vilket jag inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in