2010-05-04, 23:16
Medlem
His avatar
Har varit med om tullen två gånger av 4, båda gångerna verkade det vara en fejkhund. Tycker att de flesta överdriver så mycket, antingen åker man fast eller så klarar man sig. Åker man fast så blir det böter, gör man det inte så kan man njuta av grymt röka i flertalet veckor framöver. Svårare än så är det inte.

Smugglingstips och sådant är även det överdrivet, varje funtad människa vet hur man bäst kommer undan med saker. Allt handlar om att luktpartiklar inte kan tränga sig ut eller att de hamnar på utsidan eller att du distanserar dig från det du har med dig, alternativt kasta det i papperskorgen. Finns det spanare så är det bara att bita i det sura äpplet.
Citera
2010-05-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi
Har varit med om tullen två gånger av 4, båda gångerna verkade det vara en fejkhund. Tycker att de flesta överdriver så mycket, antingen åker man fast eller så klarar man sig. Åker man fast så blir det böter, gör man det inte så kan man njuta av grymt röka i flertalet veckor framöver. Svårare än så är det inte.

Smugglingstips och sådant är även det överdrivet, varje funtad människa vet hur man bäst kommer undan med saker. Allt handlar om att luktpartiklar inte kan tränga sig ut eller att de hamnar på utsidan eller att du distanserar dig från det du har med dig, alternativt kasta det i papperskorgen. Finns det spanare så är det bara att bita i det sura äpplet.

Damn straight!
Citera
2010-05-08, 11:04
Medlem
Va där 3-4 veckor sen, ska dit snart igen.. Det jag kan rekommendera är att köpa 1-2g av riktigt fint skänk och gå dom stigarna som finns (medans du smoke), så jäkla mysigt och magical.

Varit där flertal gången och aldrig sett tullen, självklart finns risken.. men om du åker tåg är det bara som sagts tidigare i tråden lägg väskan längre bort än du sitter och inget i den som kan styrka att det är din.. om dom hittar sketet är det bara lean back och låtsas som ingenting.. segt så klart att dom kommer ta allting.. men skönt att inte torska.

Rekommenderat :

Häsh ; Ice, Cashmere och Slask (den köper danskarna mest av)

Skänk ; White russian, Amnesia Haze, Jack herrer.

P.S Såg att någon gilla Danish pot, det är den billigaste och sämsta kvalitén av både hash och skunk som Chris har att bjuda på.. om man åker hela vägen ner onödigt sitta röka den skiten, gäller både smokers och noobs, ta hellre lite mindre av the good stuff.

Stay fly
Peace
Citera
2010-05-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Låtsas vara dansk. De får ofta bättre priser än turister som vi svenskar är.
Är du nere ofta så skadar det inte att handla från samma stånd då man brukar få rabatt ifall man är igenkänd hos pushern.

Det där tror jag att jag lyckats med, har ett stånd dit jag alltid går, även om jag inte är dit mer än ett par gånger per år verkar snubben ändå känna igen mig. Han är alltid väldigt trevlig och brukar berätta lite vilka strains de nyss har fått in och vilka som är bra. Brukar alltid handla för runt 500dkk och mitt "bästa köp" var väl när de precis hade fått in något kolsvart indiskt skit för 140dkk och jag fick 12 gram av snubben. Brukar få mellan 8-12g för en femhundring, köper aldrig något under 120 om det inte är något bra sativa gräs som de rekommenderar. Kvalitén har alltid varit riktigt bra, fullt jämförbart med bra gräs jag rökt både från Holland och Nordamerika.

Att prata danska om man inte är flytande i språket låter dock som en idiotisk idé, brukar köra engelska även om jag förstår danska då jag inte vill prata svenska. Detta verkar fungera bra och de verkar gilla när man pratar engelska trots att det är uppenbart att man är ifrån Sverige.
Citera
2010-05-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breal000
men om du åker tåg är det bara som sagts tidigare i tråden lägg väskan längre bort än du sitter och inget i den som kan styrka att det är din.. om dom hittar sketet är det bara lean back och låtsas som ingenting.. segt så klart att dom kommer ta allting.. men skönt att inte torska.

en mörkhyad man satte sig under en väska med 3hg en gång, som tur var gick tullen förbi, men...
Citera
2010-05-08, 18:52
Medlem
nygraddads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelfalafel
en mörkhyad man satte sig under en väska med 3hg en gång, som tur var gick tullen förbi, men...

Vad fick du betala för det?
Citera
2010-05-08, 19:26
Medlem
pontusens avatar
Var nere på ett besök i C för två veckor sedan, noterade hur det var några som visslade duktigt högt lite då och då, betyder detta något eller är jag bara paranoid?
Citera
2010-05-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontusen
Var nere på ett besök i C för två veckor sedan, noterade hur det var några som visslade duktigt högt lite då och då, betyder detta något eller är jag bara paranoid?

Där du skall vara minst nojjig är fan i Chris, förutom att du kan bli blåst på lite pengar.
Inte bara vid stånden även i café't som finns där.. en ung kille försökte blåsa mig när jag köpte 2 kaffe i cafét..

Man ser ju så förstörd ut så dom tror att man är dum, tänkte efter lite sen påpeka jag det och då gav han tillbaks pengarna. Skämdes som fan gjorde han, jag bara sa dont take us tourist for a fool.. sen gick jag bara med mina kaffe i handen (Men det är nog inte så smart att ha attityd även om dom blåser dig, trots allt är det ju ingen du har där som kan hjälpa dig medans dom har en del att ringa, men självklart ska du påpeka det.)

Så var uppmärksamma!
Hustlin is every mans joy..
Citera
2010-05-08, 21:38
Medlem
ugvyfc1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontusen
Komemr polisen så kommer du att märka detta i förväg. Om någon vissalr och ingen av försäljarna reagerar så bör inte du heller göra detta. Börjar de slå på grytor och tunnor så kommer politi!
Citera
2010-05-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygraddad
Vad fick du betala för det?

berättade bara en historia, inte att jag köpt knark. vad tror du om mig egentligen?
Citera
2010-05-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelfalafel
berättade bara en historia, inte att jag köpt knark. vad tror du om mig egentligen?

Så vem åkte fast, du eller den mörka mannen :P?
Svårtolkad historia.
Citera
2010-05-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt_Max
Så vem åkte fast, du eller den mörka mannen :P?
Svårtolkad historia.

"que? i know nothing, i'm from barcelona" - Manuel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in