2013-06-23, 13:54
Medlem
Vad är den allmänna åsikten om att dra inom chris innan roskilde? Är det värt eller ska man köpa på festivalen? Känns smidigare att köpa innan och testa någon rolig strain även om det är lätt att fixa på festivalen inbillar jag mig att man kanske bara får nåt bushweed. Någon som har tips?
Citera
2013-06-23, 17:14
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprstr
Vad är den allmänna åsikten om att dra inom chris innan roskilde? Är det värt eller ska man köpa på festivalen? Känns smidigare att köpa innan och testa någon rolig strain även om det är lätt att fixa på festivalen inbillar jag mig att man kanske bara får nåt bushweed. Någon som har tips?
Har du varit där tidigare? Annars tycker jag du ska dit bara för att ha varit där. Hade nog kört på chris innan hur som, då vet du vad du får till hundra för ett schysst pris.
Citera
2013-06-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Har du varit där tidigare? Annars tycker jag du ska dit bara för att ha varit där. Hade nog kört på chris innan hur som, då vet du vad du får till hundra för ett schysst pris.

Japp har varit där innan, min favoritplats på jorden typ. Var där för två veckor sen och köpte nåt som hette g13 eller liknande, rekommenderas!! Vore soft att köra några olika till festivalen. Ska du dit? Jag är bara rädd för att noja deluxe med att åka tåg med det och grejer kring roskilde
Citera
2013-06-24, 18:16
Medlem
Ska dit i helgen med 2 buds
några tips på strains, skeva platser/rök spots etc etc?
Citera
2013-06-24, 23:44
Medlem
GrandMasterFlashs avatar
Tänkte fortsätta spåna på tidigare användare högra upp. Om man besöker Christiania på förmiddagen är det då helt cool att knalla ut och hoppa in i en bil och köra till Roskilde? Förutsatt att man inte rökt innan man kör såklart.
Citera
2013-06-25, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandMasterFlash
Tänkte fortsätta spåna på tidigare användare högra upp. Om man besöker Christiania på förmiddagen är det då helt cool att knalla ut och hoppa in i en bil och köra till Roskilde? Förutsatt att man inte rökt innan man kör såklart.

ja sålønge du inte trøffar en snut som tycker du ser intressant ut
Citera
2013-06-25, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandMasterFlash

Blir dock tåg för min del, tror du det är chill? Har du gjort det själv?
Citera
2013-06-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porkeatingcrusader
ja sålønge du inte trøffar en snut som tycker du ser intressant ut

Tror det är lugnt brukar inte vara problem med snuten när man är en blond liten tjej haha
Citera
2013-06-25, 01:15
Medlem
Snackade med en polare som har koll på strains. Har rekommenderade orange haze, super lemon haze, white rhino och g13. Testade som sagt g13 för nån vecka sen, riktigt fett. Någon som testat de andra eller har nåt annat trippy att rekommendera? Ute efter något man blir ganska uppåt av pallar inte sitta som en introvert pundare på roskilde
Citera
2013-06-25, 04:12
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Snackade med en polare som har koll på strains. Har rekommenderade orange haze, super lemon haze, white rhino och g13. Testade som sagt g13 för nån vecka sen, riktigt fett. Någon som testat de andra eller har nåt annat trippy att rekommendera? Ute efter något man blir ganska uppåt av pallar inte sitta som en introvert pundare på roskilde

Då ska du inte röka.. hålla dig till alkohol. all cannabis ger i princip samma effekt det är inte stor skillnad mellan olika strains cannabis är cannabis trots allt
Citera
2013-06-25, 09:24
Medlem
AlmondStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Då ska du inte röka.. hålla dig till alkohol. all cannabis ger i princip samma effekt det är inte stor skillnad mellan olika strains cannabis är cannabis trots allt

Skitsnack. personligen märker jag skillnad på sativa och indica utan problem. vissa sorter blir man helt seg på, andra får en att vilja vända uppåner på halva kvarteret. alkohol däremot gör mig bara seg, fladdrig och bortkopplad från mig själv, ett riktigt jävla bedövningsmedel.
Men de där är personligt. vissa får inte ut ngn effekt alls ut cannabis.

OnT:
Citat:
Ute efter något man blir ganska uppåt av pallar inte sitta som en introvert pundare på roskilde

"The high produced from smoking Indica bud is a strong physical body high that will make you sleepy or ‘couch-locked’ and provides a deep relaxation feeling compared to a Sativa high, which is known to be more energetic and uplifting."
Citera
2013-06-25, 10:01
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Kanske du som inte rökt riktigt sativa-dominant röka? Det är ju trots allt sällsyntare eftersom det generellt inte är lika dospotent som hybrider/indica och dessutom är det jobbigare och mer tidskrävande att odla.

Senast köpte jag Power Plant (ca 100 dkk tror jag) vilket inte är något superröka men över standard. Prisvärt och väldigt mycket sativa. Detta är köpt mest för festivaler i sommar. Provrökte innan köp och kände direkt att det skulle fungera bra. Mycket head-high, stort leende på läpparna, ingen bodyload och tung bänghet.
Köpte lite hasch i samma veva som var tänkt att ha för hemmakvällar. Märkt som Red Russian (ca 120 dkk), säljaren snackade gott om just den biten, bröt upp den i mitten och bad mig lukta (fantastisk doft) och svamlade om "kashmir" m.m. men det tror jag inte det var. Inte helt olikt dock, mycket potent och sänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in