Citat:
Ursprungligen postat av ugvyfc1
Märker att du itne varigt med när tullen kliver på ett tåg.
Har de hund med sig kommer den markera väskan och även dig då lukten fäster sig på kläder och hud.
Har de itne hund och de går ombord frågar de genast vems väskor det är på hyllorna och längst marken. Är det väskor som ingen gör anspråk på stannar hela skiten upp. Väskorna kollas igenom och där finsn dina fingeravtryck. En hund kan även kallas in som kommer markera dig, då det går snabbare och är billigare än fingeravtryck-skiten. Underskatta inte tullen. De vet vad dom gör.
Det finns säkra sätt att smuggla över sundet men tyvärr kan jag itne ta upp de här.
Äntligen en funtad människa.
Väskmetoden är som sagt ganska osäker av ovan nämnda anledning, plus att det är som ugvfc1 här säger...hunden kommer markera på dig.på kläder och händer. Jag blir glad för att detta sägs eftersom det verkar vara en sanning bland många att hunden bara hittar just stashet...den är långt bättre än så..
Ska man smuggla så är det bara smuggla som gäller..det sämsta man kan göra är att röka en fet innan för då har man 100 % chans att få markering på sig..det enda säkra är att hantera allt CB med handskar (samt vara nydushad + rena kläder) samt naturligtvis UNDVIKA tullen. Vill se den tullare som av "misstag" råkar släppa igenom någon med 100 g CB på sig...händer troligtvis väldigt sällan och det är ju dumt att chansa.
Om man vill göra en "Walk over" så är nog färjeläget Helsingborg Helsingör en mycket bättre metod, särskilt om du åker då det inte är semestertider, en vardag och på udda tider..typ 5 på morgonen eller 3 på natten. Nästan 100 % chans att du inte ser en enda människa. Förra gången kom jag klockan 8 (en tid då många säger att man inte ska åka), en torsdag och det var helt tomt i tullbåset. Dock så är det att rekommendera att åka då du går av med ett hundratal andra och se till att du går i en folkklunga lite i mitten av strömmen sådär. Inte vara först och sist och sen såklart ha kläder på sig som inte skriker "Jag har varit på en Grateful Dead konsert och har tagit knark" utan snarare "Jag är en Dansk affärsman som är snuskigt dryg och har viktiga saker för mig".
Problemet är fortfarande hunden som sagt och det enda säkra om man inte är en proffsig bodypacker är att helt enkelt undvika den, då det är nästan totalt omöjligt att packa CB så att inte någon del av väskan, du själv eller händer och kläder luktar. Nästan omöjligt iaf...
Själv smugglar jag inte, då jag insett det idiotiska med att smuggla hem en drog som i Danmark jämförs med kaffe på eftermiddagen. Det är långt bättre enligt mig att stanna i Danmark och där röka öppet och njuta, då i princip inte en enda människa bryr sig om du tänder en fet. Jag brukar gå ner till hamnen och ställa mig och kolla på någon av de coola arkitekt-undren till kontorsbyggnader (som i regnet erbjuder ett mysigt skydd samt meckmöjligheter) och stå där hela natten och röka. Skitsoft då det ofta är belyst samt obevakat och ingen bryr sig alls om man går runt stenad...
Så danmark är kort sagt bättre än Sverige på allting. Folk är trevligare och lägger sig aldrig i det de inte har med att göra. En helt annan upplevelse...är jävligt glad att jag lärt känna det landet..