2009-11-23, 00:14
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
Jag ville inte alls framstå som en besserwisser, jag är rökt o påpekade bara att ja känner området ganska väl..
Uppenbarligen inte som dig.
Who gives a shit right?

Menade definitivt inte dig! Annars hade jag nämnt det... Det finns dock många andra i tråden som är snabba att påpeka saker. Du höll ju med mig, vilket visar på goda kunskaper om området
Citera
2009-11-23, 00:24
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santander
so om man snackar dålig danska/engelska så blir priset högre/mindre vikt/skit grejer?

Nej absolut inte, de sjunger "svennebanan" om du är blond och de fattar på två röda om du är svensk, även på mig som är bra på danska.

Det är vääääldigt mycket turister och svenskar där alltid, så de är vana. Dock vet de att du är ny på Christiania om du börjar babbla om olika sorters Northern Lights, Whide Widow. Börjar du fråga om råd om vad som är bäst, vad som är indica och sativa, vad som är det ena eller det andra... Ja, det är då...

Vissa dealers är insatta och gillar själva nörderiet, men 90% är hustlers som ska tjäna pengar. De ignorerar dig så de kan ta nästa kund med pengarna redo.
Citera
2009-11-23, 00:46
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Menade definitivt inte dig! Annars hade jag nämnt det... Det finns dock många andra i tråden som är snabba att påpeka saker. Du höll ju med mig, vilket visar på goda kunskaper om området

True as it is said...
Citera
2009-11-23, 01:07
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Nej absolut inte, de sjunger "svennebanan" om du är blond och de fattar på två röda om du är svensk, även på mig som är bra på danska.

Det är vääääldigt mycket turister och svenskar där alltid, så de är vana. Dock vet de att du är ny på Christiania om du börjar babbla om olika sorters Northern Lights, Whide Widow. Börjar du fråga om råd om vad som är bäst, vad som är indica och sativa, vad som är det ena eller det andra... Ja, det är då...

Vissa dealers är insatta och gillar själva nörderiet, men 90% är hustlers som ska tjäna pengar. De ignorerar dig så de kan ta nästa kund med pengarna redo.
Så bara man vet vad man vill ha så är det inga problem att få schyssta priser?
Citera
2009-11-23, 01:31
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
Så bara man vet vad man vill ha så är det inga problem att få schyssta priser?

Gå fram o säg bilket hach du vill ha o för hur många dkks, han kommer säkert höra at du är svensker.. Men dom blåser inte alla
Citera
2009-11-23, 21:53
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santander
aa men om det blir 55.65/gram som man pröjsar bara för skiten och det sedan läggs till 40/hundring + resa så kan man ju knappast gå mkt på plus eller? orkar inte räkna exakt hur mkt det blir totalt om det du säger stämmer.

så säg att jag ska ha 500 danska, då får jag altså pröjsa 200 i avgift?
Nej nej. H*n som förut sa att du får lägga 140 svenska för en dansk hundring menade inte växlingsavgift, utan helt enkelt valutakursen.
Så om den kursen du skrev stämmer så kostar rökat helt enkelt 55.65SEK/g.
Inga magiska 40kr extra för någonting.
Citera
2009-11-24, 00:47
Medlem
swaydizzles avatar
Ett tips, som jag missade, stoppar jag in som nummer 7 här.

7. Vill du nu ändå desperat få tag i grönt, så finns det i princip enbart och alltid hos de två bodarna till snett bakom brownie-boden. När du kommer in, går du alltså rakt fram förbi första vakttornet (eldtunnan, ibland utan eld när det är varmare, där folk hänger) och förbi brownie-boden till höger om dig, precis innan den stora grustäckta marknadsplatsen. Bodarna kan vara svåra att se med tanke på krukväxterna som kamouflerar. Här har de i alla fall alltid flest och bäst sorter av det gröna. Det bruna är dock bra överallt.
Citera
2009-11-24, 03:15
Medlem
Jole25s avatar
Ngn sa att haschet är finare än i Amsterdam... Jag kan inte tänka mig att dom har den kvaliten eller utbudet. Sorry...
Citera
2009-11-24, 03:24
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Ngn sa att haschet är finare än i Amsterdam... Jag kan inte tänka mig att dom har den kvaliten eller utbudet. Sorry...
Nähä.
Citera
2009-11-24, 15:56
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ett tips, som jag missade, stoppar jag in som nummer 7 här.

7. Vill du nu ändå desperat få tag i grönt, så finns det i princip enbart och alltid hos de två bodarna till snett bakom brownie-boden. När du kommer in, går du alltså rakt fram förbi första vakttornet (eldtunnan, ibland utan eld när det är varmare, där folk hänger) och förbi brownie-boden till höger om dig, precis innan den stora grustäckta marknadsplatsen. Bodarna kan vara svåra att se med tanke på krukväxterna som kamouflerar. Här har de i alla fall alltid flest och bäst sorter av det gröna. Det bruna är dock bra överallt.

Tack för infon!
Hänger inte riktigt med i din beskrivning där bara.
Ligger bodarna förbi Sunshine Bakery? Då kan jag lokalisera de lite bättre.
Senast redigerad av Modify 2009-11-24 kl. 15:59.
Citera
2009-11-24, 16:09
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Tack för infon!
Hänger inte riktigt med i din beskrivning där bara.
Ligger bodarna förbi Sunshine Bakery? Då kan jag lokalisera de lite bättre.
http://maps.google.se/?ie=UTF8&ll=55....0006&t=h&z=21
Zooma ut från bilden

Det är heller inga "bodar", enkla bord med paraply över.
Citera
2009-11-24, 17:11
Medlem
Fajis avatar
Tja kissen ; ) ..

Någon som vet hur det bruna i chris på 70ddk är ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in