2011-09-29, 04:10
Medlem
jag kan val ocksa komma ut som galen da... jag gillar engelsk mat.

en engelsk frukost med kottig korv, och / eller bacon (for dom som ater gris), tomat, svamp, agg och toast ar svarslagen. lunchmassigt har dom inte mkt att komma med - mest mackor, men middagar ar inte sa pjakiga heller. jag ar barnsligt fortjust i pie and mash, steak and ale pie med gronsaker och gravy, bangers and mash, fish and chips and mushy peas, sunday roast, shepherds pie, lamb roast med mint sauce etc. och en engelsk afternoon tea med scones, clotted cream, jordgubbssylt... det blir nastan inte battre an sa!
Citera
2011-09-30, 13:25
Medlem
Jeppe Soons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olof-palme
Får väl säga Mongoliet.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...lianStew01.JPG

Ett köttstycke som jag inte ens kan tänka mig att ge till hunden och nån bludpudding liknande klump bredvid..

Det anser jag räcka till att hamna på 1a plats över sämst mat.

Kan inte påstå att jag ätit renodlad Mongolisk mat men den som besökt "Djingis Khan" på sveavägen i Stockholm tror jag inte håller med, det var fan bland det bästa jag ätit.

Men för att svara på frågan så skulle jag tippa på något land neråt thailand, korea eller så. Har varit runt i Thailand och ätit på ställen där man inte är så van med turister och ber man dom snåla med chili så blir dom ganska smaklösa, dock har restauranger på större turistorter förstått att om man tar bort den starka smaken måste man tillsätta något annat.
Citera
2011-09-30, 16:50
Medlem
Australien.

Jag gillar brittisk mat, men jag har inte lyckats hitta god sådan i Australien. Sedan är det en massa torra, äckliga kängurukadaver som är fullständigt oätliga. Tur att det fins tillräckligt med invandrare från Kina och Vietnam.
Citera
2011-09-30, 21:29
Medlem
Formsvackas avatar
Kazakstan lär väl inte ha så högkvalitativa råvaror... Landet är KARGT och fyllt av öken och smuts.
Citera
2011-09-30, 21:59
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittinie
Sämsta maten måste komma från Somalien.Dom äter alltså stuvning på ansjovis,chilli, ris och sperma från en etiopier med syfilis.

Det där var ju riktigt kul hörru...

Citera
2011-09-30, 22:02
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Sämsta maten måste komma från Somalien.Dom äter alltså stuvning på ansjovis,chilli, ris och sperma från en etiopier med syfilis.

Tror faktiskt de har en trevlig matkultur. Har bara provat en sorts gryta för aplängesen men sydlänningar är ju ofta duktiga med kryddor.
Citera
2011-09-30, 22:20
Medlem
Allt smakade/luktade rätt lustigt i Egypten.
Citera
2011-10-01, 00:52
Medlem
Quorthons avatar
Italien är förbannat överskattat med tanke på hur konservativa de är när det gäller mat. Men de är såklart inte sämst. När man snackar sämst så måste man nästan ta varje lands relativa förutsättningar i beaktande.
Citera
2011-10-02, 00:07
Medlem
nittinies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Tror faktiskt de har en trevlig matkultur. Har bara provat en sorts gryta för aplängesen men sydlänningar är ju ofta duktiga med kryddor.
Ja,utan sydlänningar skulle vi ff sitta i en lergrop och äta stensöta och fisk som luktar bajs.

Nuförtiden sitter negrerna och slevar i sig raffinerat socker och fisk som luktar bajs.

Somalier,etiopier,kenyaner,ugandier, ja alla kräk som finns i det som kallas "Afrika" lagar/ tillreder grejer som är oätliga.
Marockaner kan mat.Araber kan mat. Kineser kan mat.

Afrikaner lagar äcklig mat. Kardemumma och sånt. Kanel. Till kött?
Fitta.
Citera
2011-10-02, 00:25
Medlem
Arzs avatar
Av de c:a 30 länder jag varit i måste jag nog säga att jag blivit mest besviken på maten jag fått serverad i Finland och Litauen, smaklöst grått och trist.

Länder som toppar min lista är Italien och Tjeckien.
Italien har allt, de använder kryddor på ett toppensätt, maten känns alltid fräsch och närhet till hav, skog och berg gör att man kan variera maten friskt.
Tjeckiens stora portioner och goda dumplings och kött går inte av för hackor!
Citera
2011-10-02, 06:46
Medlem
Citat:
Afrikaner lagar äcklig mat. Kardemumma och sånt. Kanel. Till kött?

det forknippar jag mer till det grekiska koket da tva av det grekiska kokets mest uppskattade ratter - pastitsio och moussaka - innehaller kanel och kryddpeppar.

och kanel anvands ofta i det maroccanska koket, kardemumma i det indiska... till kott.

marocco ligger forovrigt i afrika...

vidare tycker jag att det ar kul nar "4 sma ratter"-svensson tror att han vet ngt om kinesisk mat.
Citera
2011-10-02, 07:03
Medlem
vidrigaste maten ar i filippinerna. fettigt, otrevligt sammansat -ja overlag helt enkelt overjavligt.

du tar det vidrigaste av spansk kok konst, flyttar det med fattiga seglare till inhemska indianer i filippinerna och parar ihop de tva -da far du detta vidriga kok. usch vad ackligt det ar.

har varit i 110 lander men filippinerna ar alltid det vidrigaste i matvad. dock kan man hitta importerad mat dar, det funkar granska bra tex. thai kak.

tycker tom issaan food ar battre san filippino food. Och issaan mat ar ratt laskig isej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in