2011-09-10, 16:56
Medlem
Shotguneaters avatar
Jag tycker att England har den sämsta maten, som sagt smaklös och hade det inte vart för Jamie Oliver så hade jag trott att dom inte ens visste vad mat var.

De gånger jag spenderat tid i England så har jag hellre gått till Subway och käkat.
Något som jag dock tycker om är fish and chips med mycket vinäger på, det är riktigt gott!
Citera
2011-09-10, 23:25
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ungefär som den svenska husmanskosten .

~Paul~

Ja, rätt likt.
Citera
2011-09-11, 00:17
Medlem
christerys avatar
Jag tror inte det finns ett land som har äckliga rätter. Ja kanske med våra preferenser och i en kontext som vi inte begriper så är att käka sälspäck eller sälögon lite omumsigt.

Men för någon som är uppfödd med detta så är det kanske nåt som bara finns en gång per år och därmed en delikatess eller en raritet.

Troligen smakar det lika för båda men, då skulle ju alla gilla surströmming. För det gillar jag. Men det är likadant där som jag provade - tror dom brukar kalla det en "aquired taste" eller nåt annat. stavningen vete fåglarna om den blev rätt.

Har tex inte smakat tryffel, skulle jag blindtestas så skulle jag nog inte gilla det. Inte paramesan heller för den delen (men den ska nog kanske inte ätas i bitar doppade i en trevlig vinaigrette). Men när man vet vad man äter så förvandlas det. Smaken (preferensen) sitter i skallen, inte i smaklökar.

Jag hoppas ni hittar det sämsta landet. Men frågar ni människor som bor där så får ni nog fortsätta leta.

Mitt val, som jag tidigare skrivit, pga att dom bara snott allt (ideér) och lämnat den ursprungliga maten därhän är USA.
Citera
2011-09-11, 09:59
Medlem
Diablesss avatar
Brittisk mat och fransk frukost (bortsett från ostarna). Sen har jag svårt attt tänka mig att östeuropas ofta stabbiga kök är speciellt gott.
Citera
2011-09-11, 16:38
Medlem
Pallevantes avatar
Jag är inget fan av det polska köket. Bleka, vattniga soppor som förrät och nån grått köttfärsigt med rödkål som huvudrätt. Ingen hit.
Citera
2011-09-12, 17:12
Medlem
ragingcows avatar
Har hört att maten i centralamerika är riktig sunkig,oftast bara ris och bönor knappt nåt kött.
Citera
2011-09-12, 20:26
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Har hört att maten i centralamerika är riktig sunkig,oftast bara ris och bönor knappt nåt kött.

Mja, Mexico har ganska god mat. Men gillar du inte tachos (måste väl vara mexikanskt), entomtada, guacamole eller andra godsaker så ...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Centralamerika
Senast redigerad av christery 2011-09-12 kl. 20:30.
Citera
2011-09-24, 23:51
Medlem
Incendios avatar
England! Allt badar i fett. Jag menar vem kom på idèn att fritera choklad?!
Citera
2011-09-24, 23:55
Medlem
Incendios avatar
Det är inte helt lätt att vara vegetarian i England heller har jag märkt...
Citera
2011-09-26, 21:51
Medlem
England och Norge är min sämsta matupplevelseländer. Norge som har så fina fiskråvaror, men lyckas förstöra den totalt. Sönderkokt torsk med brunsås och vattnig potatis och grönsaker och dessa "skivor" (smörgåsar). Goda om man äter dom några gånger bara, men efter en vecka smakar dem likadana. Kokt svinerygg en annat lågvattenmärke. Hur England kan producera alla dessa matlagningprogram men lyckas inte producera ätlig husmanskost på puben eller anständig mat till skolorna
Citera
2011-09-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
England! Allt badar i fett. Jag menar vem kom på idèn att fritera choklad?!

skottarna
Citera
2011-09-27, 00:54
Medlem
stordrulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olof-palme
Får väl säga Mongoliet.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/MongolianStew01.JPG

Ett köttstycke som jag inte ens kan tänka mig att ge till hunden och nån bludpudding liknande klump bredvid..

Det anser jag räcka till att hamna på 1a plats över sämst mat.

Kalla mig galen men när jag ser den bilden tänker jag mig att det köttet ser jävligt mört och smakrikt ut. Några fina potatisar och morot .. finns säkert en bit lever och annat där också, jag skulle LÄTT äta det där, förmodligen tycka det var jäkligt gott också. Gillar rena smaker.

Soppan som står brevid är antagligen vattnet som allt kokat i och är en buljong som förmodligen smakar underbart.

Just saying ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in