Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Om nagon ar en tomte har sa ar det du. Hur manga tror du inte har kommit in o sagt "england" och sedan forsvunnit? Om du soker pa inlagg av mig i denna traden sa har jag flera ganger gjort inlagg som lankar till forsvar av UK, bade skrivna av mig sjalv och andra, som visar varfor folks asikt om det Brittiska koket ar sa fruktansvart sned. Vantar fortfarande pa att nagon ska rattfardiga sin negativa asikt ang Brittisk mat med fakta.
Om du menar fakta med att rabbla upp michelinstjärnor så kommer givetvis England att placera sig mer hedervärt men om man räknar ihop svenssons matlagning, pubkäk och restaurangmat så är de tveklöst sämst. I London kan du hitta bra restauranger. Allt är gått och tråkigt i deras livsmedelsaffärer. De har anammat det sämsta från USA men inte deras gobitar.
99% av alla engelsmän äter så här.
Till frukost toastbröd med någon sylt. De som lyxar till det äter fattiga riddare och bacon med grådaskig korv.
Till lunch blir det chips, dricka och någon sunkig macka.
Till middag så slevar de flesta på någon billig fryspizza, vita bönor, kidneypie, vidrig spaghetti och för att krona verket så toppas det med en grådaskig korv. Allt i en enda stor röra.
Till kvälls så blir det någon öl på ett sunkigt kvartershak och en påse chips.
Det mesta av dåliga halvfabrikat. Ölen är det inget fel på dock.