2011-09-07, 01:45
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Misstaget du gör är att förväxla genuin spansk mat med det skräpet man serverar på diverse turistorter. Mitt förslag är att du nästa gång gör en sväng ut på landet och beställer lokala specialiteter.

~Paul~

Håller med. Maten på turistorterna kan vara riktigt usel men när man klagar har det hänt oss några gånger att de käftar emot. Rätt trist.
Citera
2011-09-07, 02:08
Medlem
Chaseds avatar
Sverige är sämt på matlagning. Turkar gör helt grym pizza.
Citera
2011-09-07, 02:20
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chased
Sverige är sämt på matlagning. Turkar gör helt grym pizza.

Efter ett sådant uttalande måste jag bara av ren nyfikenhet fråga i hur många länder du undersökt matlagningskunskaperna?
Citera
2011-09-07, 08:07
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Håller med. Maten på turistorterna kan vara riktigt usel men när man klagar har det hänt oss några gånger att de käftar emot. Rätt trist.

Stämmer bra:
"Spansk mat" lagad för målgruppen britter ligger nog bra till för att vara den sämsta i hela världen - men den maten har inget med "Spansk mat" lagad för spanjorer att göra
Citera
2011-09-07, 10:34
Medlem
SadEyess avatar
Det är vanskligt att utse ett land som det sämsta om man inte bott i det under en tid. Den lilla mat erfarenhet man får genom att turista i ett land är trots allt ganska begränsad.

Mitt eget val utifrån länder jag besökt är Ukraina. Borsjtj kunde de göra på alla ställen, annat var det illa ställt med. Framför allt kryddas maten fantastiskt dåligt, i princip är det obefintligt med kryddor. Karpen som är något av regional specialitet smakar dy vart man än åt den. Köttbitarna var oftast trådiga, seniga och allt annat än möra. Äcklig bärs har de också begåvats med i landet.

Av sovjetrepublikerna har dock Armenien absolut bäst mat. Raka motsatsen mot Ukraina. Fantastiskt kött, kryddor och färska grönsaker. Ett av de bästa matländer jag besökt. Grym konjak har de dessutom.
Senast redigerad av SadEyes 2011-09-07 kl. 10:41.
Citera
2011-09-07, 17:46
Medlem
christerys avatar
USA har väl ratat maten som Indianerna åt och snott resten från andra länder. Har dom hittat på nåt själv är det väl spam (http://sv.wikipedia.org/wiki/Spam_%28matr%C3%A4tt%29)...

Sen att hamburgaren kom från Tyskland, pizzan från Italien osv stoppar ju inte dom från att hävda att det är "deras"

Enda jag kan tänka mig att dom kommit på själv är väl gambas, men det betyder ju räkor på spanska så jag är inte så säker på den heller.

Men lite redneck käk finns säkert, pungråtta eller nåt annat smaskigt. http://www.redneckpossum.com/Recipe_PlasteredCocktail.htm
(Innehåller väl inte pungråtta, utan är en drink men nåt sånt tror jag dom kan hitta på)
Senast redigerad av christery 2011-09-07 kl. 17:48.
Citera
2011-09-07, 18:15
Medlem
Äckligast mat var definitiv Ryssland. Liksom alltid sönderkokta grönsaker och grått kött i någon slags äcklig majonnäsröra. Tvungen att svepa ner allt med sprit. Enda mat som var okej där var olika typer av friterade plättar med rom och sourcream och sånt på. Sen har jag alltid tyckt maten i Finland är jävligt skabbig, alltid gammal potatis och geggiga såser/grytor. Storbritanniens kök borde stängas för all framtid likaså, bara fish and chips som är gott. Kan tänka mig att maten i Ukraina är äcklig med, har dock inte varit där bara fått återberättat diverse skräckhistorier. Samma med Vitryssland.

Turistorter överlag har såklart bara hundmat på menyn. Värst av dessa är nog Mallorca, fy fan. De har inte ens spansk mat utan serverar typ samma käk som den brittiska underklassen glufsar i.

Godast mat har de i USA, alltid en jävla massa gött flott med fräscha grönsaker och kryddor, gigantiska möra köttbitar med perfekta såser. Till och med när man beställer en vanlig grillad kycklingbaguette eller sallad väntar en oral orgasm. Fast köket i USA är ju sällan deras eget utan mer en mix av hela världens. När jag ätit mexikanskt, italienskt, indiskt osv i USA har det alltid varit bättre än när jag ätit det i hemländerna konstigt nog.
Citera
2011-09-08, 00:41
Bannlyst
USA.... jädrans snuskig mat dom äter
Citera
2011-09-08, 10:38
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Sämst... Somalia? Flerfärgade flugor och grumligt vatten.

Jaså? Jaja, jag som var lite nyfiken på att gå till en av de somaliska restaurangerna här i Sverige. Men om de bara har flerfärgade flugor och grumligt vatten så är jag inte så sugen längre. Men jag får lita på dig som har lång och bred erfarenhet av det somaliska köket(?)

Citera
2011-09-09, 22:31
Medlem
Lys avatar
Jag tror Polen är sämst på mat. Har en polsk kompis....ätit hemsk mat hos henne. Salt och sur och underlig. Min bror har också en polsk kompis, samma där; närmast oätlig mat med skum och unken smak. Nu pågår ju en matfestival vid Sergels torg, och den polska maten luktar precis lika illa och frånstötande som den gjorde när det var samma grej där i våras. Jag har också ätit polsk mat hos en förening när de hade Polen-tema, och det var verkligen inte gott. Som en ödets ironi har det dessutom nyligen öppnats en polsk resturang nära mig. Och det finns en polsk matbutik i närheten också... Jag har inte varit i Polen än, men åker jag dit ska jag nog laga min mat själv. De har goda korvar, dock.
Citera
2011-09-09, 22:36
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Polsk mat är mycket kött och potatis. Rejält och utan finlir. Ungefär som maten ser ut i större delarna av centraleuropa.
Citera
2011-09-10, 07:22
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Rejält och utan finlir. Ungefär som maten ser ut i större delarna av centraleuropa.
Ungefär som den svenska husmanskosten .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in