2010-10-28, 16:20
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
klart jag låter bibeln förklara bibeln..

Nej min fråga är om du ens vet om bevisen för israels bildning?

Nej jag har aldrig sett eller hört några bevis från förr att bibeln ska ha kunnat förutspått Israles bildning för det finns inga.
Citera
2010-10-28, 20:44
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Seriöst ge dig. Att Zeitgeist del ett är ett hopkok av lögner är ett faktum oberoende av vad du själv tycker om det. När han berättar om parallelerna mellan Jesus liv och tidigare hedniska gudar så är i stort sett allt felaktigt. Visst, eftersom Horus inte funnits på riktigt så kan man heller inte säga att hans födelsedag inte är den 25:de december. Däremot finns den mytologiska Horus och hans liv är uppdiktat, och då bestämmer författaren när han ska fylla år. Och det datum som författaren satt ut är att betraktas som ett faktum, eftersom han bestämmer när hans fiktionella karaktär fyller år. Att hävda att Horus är född 25:de december är lika korrekt som att säga att Harry Potter är en polsk gruvarbetare.

Jag flyttade mitt citat av ditt inlägg till denna tråden. En fråga bara innan jag börjar kritisera dig och din extremt vridna syn på Zeitgeist. Är du religiös?
Citera
2010-10-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Nej jag har aldrig sett eller hört några bevis från förr att bibeln ska ha kunnat förutspått Israles bildning för det finns inga.

Då kan du börja med att kolla upp dom. Du gör bara massa antaganden och gör beslut på oinformerade grunder. De är nog den värsta typen av ateist.
Citera
2010-10-29, 00:55
Medlem
Citat:
Jag flyttade mitt citat av ditt inlägg till denna tråden. En fråga bara innan jag börjar kritisera dig och din extremt vridna syn på Zeitgeist. Är du religiös?

Så du menar att de han säger är fel? Om inte så lägg fram källorna på att jesus och horus va födda den 25 dec. Och när du letat och se att de inte stämmer så kanske du borde fråga dig själv varför peter j har med såna grova fel i filmen. Därför ifrågasätter jag hans agenda med hela zeitgeist eftersom den första delen är lögner och han vet de. Han exposar bara de han vill att ni ska veta.

‎"Den nya världsordningen måste vara anpassad till en värld som har passerat
genom ett destruktivt kris och en mänsklighet som är dåligt krossad av
erfarenheten. Den nya världsordningen
måste lägga grunden för en (FRAMTIDA) världsordning som kommer att vara
möjligt först efter en tid av återhämtning, för återuppbyggnad, och
ombyggnad. "

// Alice Bailey: Externalization of the Heirarchy
Citera
2010-10-29, 14:31
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddybb
Då kan du börja med att kolla upp dom. Du gör bara massa antaganden och gör beslut på oinformerade grunder. De är nog den värsta typen av ateist.

Men vad är det som är så svårt att fatta? Jag bad att HAN eller även du om du tillhör den religiösa skaran att ge mig dom bevisen att Bibeln förutspått Israles bildning. Det är ju ni som påstår att det är sant så ni borde ju veta exakt vart man kan hitta denna information, eller hur?
Citera
2010-10-29, 14:40
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Så du menar att de han säger är fel? Om inte så lägg fram källorna på att jesus och horus va födda den 25 dec. Och när du letat och se att de inte stämmer så kanske du borde fråga dig själv varför peter j har med såna grova fel i filmen. Därför ifrågasätter jag hans agenda med hela zeitgeist eftersom den första delen är lögner och han vet de. Han exposar bara de han vill att ni ska veta.
Dom senaste kanske 20 sidorna i denna tråden har vi tjatat med maximon om detta och vi har hänvisat till något som heter "Book Of The Dead" varav det är därifrån ni hittar de källorna ni letar efter och det är den källan som även de författare och professorer som är med i zeitgeist nedladdningsbara källinformation delvis har använt sig utav.

Citat:
‎"Den nya världsordningen måste vara anpassad till en värld som har passerat
genom ett destruktivt kris och en mänsklighet som är dåligt krossad av
erfarenheten. Den nya världsordningen
måste lägga grunden för en (FRAMTIDA) världsordning som kommer att vara
möjligt först efter en tid av återhämtning, för återuppbyggnad, och
ombyggnad. "

// Alice Bailey: Externalization of the Heirarchy

Ja ett en ny världsordning kommer att uppstå från en värld som har uthärdat en destruktiv kris säger väl sig självt? Men du antyder antagligen på den så kallade NWO här antar jag? En ny världsordning behöver inte nödvändigtvis betyda NWO eller någon annan form av dålig världsordning. En förändring kan ske till en bättre världsordning. Det är också något vi har förklarat många gånger men som inte verkar gå in i skallen hos vissa folk. NWO skiljer sig avsevärt från Venus Project
Citera
2010-10-29, 16:12
Medlem
Citat:
Dom senaste kanske 20 sidorna i denna tråden har vi tjatat med maximon om detta och vi har hänvisat till något som heter "Book Of The Dead" varav det är därifrån ni hittar de källorna ni letar efter och det är den källan som även de författare och professorer som är med i zeitgeist nedladdningsbara källinformation delvis har använt sig utav.

Ja ett en ny världsordning kommer att uppstå från en värld som har uthärdat en destruktiv kris säger väl sig självt? Men du antyder antagligen på den så kallade NWO här antar jag? En ny världsordning behöver inte nödvändigtvis betyda NWO eller någon annan form av dålig världsordning. En förändring kan ske till en bättre världsordning. Det är också något vi har förklarat många gånger men som inte verkar gå in i skallen hos vissa folk. NWO skiljer sig avsevärt från Venus Project

Nej de har inga källor där. Visa vart.

De betyder att de zeitgeist exposar allt om nwo för att de är deras plan, för att den senare nwo ska bli accepterad i form av venus project. hur lättlurad får man va.
Citera
2010-10-29, 16:36
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:

De betyder att de zeitgeist exposar allt om nwo för att de är deras plan, för att den senare nwo ska bli accepterad i form av venus project. hur lättlurad får man va.

Hur korkad får man va?!! Detta som jag skriver nu har jag skrivit MÅNGA gånger förut för folk som du är så oerhört trögfattade och korkade!!

NWO: NWO utövar sin agenda genom två odemokratiskt valda grupper kallade Bildeberg Gruppen och Trilateral Commission som genom manipulation av det politiska systemet vill kunna få världen in i gemensam global valuta som kommer från en central världsbank, samt skapa en central världsregering vilket i sig resulterar i total dominans över världens alla resurser och därför över befolkningen.

The Venus Project: VP vill göra sig av med vårat monetära system och inleda resursbaserad ekonomi vilket innebär att alla människor på jordens yta ska få ha fri tillgång till jordens resurser. De menar också på att politiker har gjort sitt i vårat samhälle och är numera överflödiga. Dagens problem är inte politiska, deär tekniska och det är till teknologin vi ska vända oss till för en bättre framtid, inte pengar eller politik.

Inser du skillnaden mellan dessa nu? NWO och VP är INTE samma sak
Citera
2010-10-29, 16:39
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:

Vi har gått igenom detta tidigare i tråden och jag tänker inte gå igenom den diskussionen med dig också. Tanka hem Zeitgeist källinformation. Den finns på deras hemsida i PDF format men jag antar du inte orkar sitta och läsa igenom den ändå. Du sitter istället och kritiserar något du inte förstår dig på just enbart för att dom antagligen hotar din ömtåliga världsuppfattning när de strippar den falska kristendomen ner till bara benmärgen och blottar den för den bluff den egentligen är.
Citera
2010-10-29, 19:07
Medlem
Citat:

Det där seriöst det mest långsökta jag har hört. Men det är väl lätt att hitta på lite som man vill när man inte har någon aning om vad man pratar om. www.thevenusproject.com läs på och återkom. Om det nu är NWO som ligger bakom detta bör du ju ändå läsa om det så du vet vad de kommer försöka med, och kanske för att luska ut om det verkligen är så hemst.
Citera
2010-11-03, 21:23
Medlem
Citat:
Hur korkad får man va?!! Detta som jag skriver nu har jag skrivit MÅNGA gånger förut för folk som du är så oerhört trögfattade och korkade!!

NWO: NWO utövar sin agenda genom två odemokratiskt valda grupper kallade Bildeberg Gruppen och Trilateral Commission som genom manipulation av det politiska systemet vill kunna få världen in i gemensam global valuta som kommer från en central världsbank, samt skapa en central världsregering vilket i sig resulterar i total dominans över världens alla resurser och därför över befolkningen.

The Venus Project: VP vill göra sig av med vårat monetära system och inleda resursbaserad ekonomi vilket innebär att alla människor på jordens yta ska få ha fri tillgång till jordens resurser. De menar också på att politiker har gjort sitt i vårat samhälle och är numera överflödiga. Dagens problem är inte politiska, deär tekniska och det är till teknologin vi ska vända oss till för en bättre framtid, inte pengar eller politik.

Inser du skillnaden mellan dessa nu? NWO och VP är INTE samma sak

NWO utövar sin agenda genom två odemokratiskt valda grupper kallade Bildeberg Gruppen och Trilateral Commission

*fel. De är en global agenda där bland annat vaticanen och många andra är inblandade.

VP vill göra sig av med vårat monetära system och inleda resursbaserad ekonomi vilket innebär att alla människor på jordens yta ska få ha fri tillgång till jordens resurser. De menar också på att politiker har gjort sitt i vårat samhälle och är numera överflödiga. Dagens problem är inte politiska, deär tekniska och det är till teknologin vi ska vända oss till för en bättre framtid, inte pengar eller politik.

*och exakt de skrev alice baily i sin bok att de skulle göra för att få kontroll över människorna. vill du jag ska ta fram de igen och klista in?

Inser du skillnaden mellan dessa nu? NWO och VP är INTE samma sak.

*beror på vem jag frågar. Om jag skulle kolla på vad dei frimurarförordningen och illuminati säger så är de samma. Fråga manly p hall... Men du är inte så påläst märker jag. Du säger bara de du hört från andra som passar din teori.. kanske du ska kolla upp vad som mer finns där ute gubben.
Citera
2010-11-03, 21:26
Medlem
Citat:
Vi har gått igenom detta tidigare i tråden och jag tänker inte gå igenom den diskussionen med dig också. Tanka hem Zeitgeist källinformation. Den finns på deras hemsida i PDF format men jag antar du inte orkar sitta och läsa igenom den ändå. Du sitter istället och kritiserar något du inte förstår dig på just enbart för att dom antagligen hotar din ömtåliga världsuppfattning när de strippar den falska kristendomen ner till bara benmärgen och blottar den för den bluff den egentligen är.

Jasså.. vart fanns källorna i den da? vart i bibeln står de att jesus föddes den 25 dec osv osv osv.. jag blir tyst om de när du lägger fram dina källor.. annars är de bara massa skit. Och de vet alla idag förutom du. Och du får försöka trycka ner oss med ord om du vill. Men de faktum att du inte kan lägga fram källorna kvarstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in