2010-10-22, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Kunde inte sagt det bättre själv, bra skrivet.

En av bibelns alla tusen och åter tusen motsägelser. Vem är Jesus att döma hur vi har levt våra liv? Hans fader ger oss fri vilja att leva hur vi vill men då skickar han sin son istället att döma oss? Snacka om en kniv i ryggen.

John 3:17 For God did not send his Son into the world to condemn (judge) the world, but to save the world through Him.
Citera
2010-10-22, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzes
Zeitgeist har rätt i otroligt mycket av det dom pratar om. Deras första film kändes som en av 1000 olika konspirations filmer, Addendum kändes dock inte alls lika mycket som en konspirations doc. Världen vi lever i idag förstör för världen som våra barn kommer leva i. Att vi behöver ett annat system för att föra mänskligheten framåt är uppenbart, handel med pengar är inte längre ett alternativ.

Sen att man tror att en gubbe som bor uppe i molnen är ansvarig för allt som händer i hela vårt universum. Borde inte det tyda på att man på något sätt är sinnessjuk?

Vad e de zeitgeist har rätt i?
Citera
2010-10-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Vad ska vi vara giriga över när pengar inte finns? Vad sk avi vara avundsjuka på när du kan få det jag har? Sjävklart kommer jag eller du kanske få din eller min drömtjej så svartsjuka kommer säkerligen finnas kvar, den ahr ju inget med pengar att göra. Men den faktorn finns ju lika mycket idag.

Nu börjar det bli djupt här men människan föds ond tror jag i alla fall och många säger att monitära systemet gör folk till brottslingar vilket också stämmer men inte för alla!!En bankrånare som håller på att förlora huset och gör ett sista depserat försök att rädda det
Sen har du ju alla överkåta våldtäktsmän t.ex,vad ska man göra åt dom?Det går inte på en natt eller i vårat liv men kanske 50år+ så visst varför inte.

Ingen vill sätta sig och bränna sina pengar förrän man fått bekräftat att alla andra kommer göra det också så det är dead end tyvärr
Citera
2010-10-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Nu börjar det bli djupt här men människan föds ond tror jag i alla fall och många säger att monitära systemet gör folk till brottslingar vilket också stämmer men inte för alla!!En bankrånare som håller på att förlora huset och gör ett sista depserat försök att rädda det
Sen har du ju alla överkåta våldtäktsmän t.ex,vad ska man göra åt dom?Det går inte på en natt eller i vårat liv men kanske 50år+ så visst varför inte.

Ingen vill sätta sig och bränna sina pengar förrän man fått bekräftat att alla andra kommer göra det också så det är dead end tyvärr

Okej, då är vi helt enkelt oense. Jag tror människan föds totalt neutral. Ondska och godhet är ord vi har hittat på för att beskriva olika beteenden. Att våldta någon är inte objektivt en ond handling, däremot kan alla människor hålla med om att det inte är något vi bör göra eftersom det förstör mer än vad det ger. Vi har definerat det som en ond handling, en handling som går emot vår moral. Man kan säga att en våldtäktsman helt enkelt inte beteer sig som de flesta männsikor -tycker- att man ska beté sig.

Det Zeitgeist rörelsen vill är att erkänna de värderingar som faktiskt bevisligen är sunda och radera de värderingar som bevisligen inte skapat annat än segregation och våld, såsom rasism, nationalism eller religös fanatism. Konkurrand i dagens ekonomiska system är också något som de vill radera. Ett tag var det bra, då vi inte kunde förse alla med mat, vatten o husrum, nu när vi kan det, med överflöd så håller det oss tillbaka mer än vad det för oss framåt.

Jag tror att verkligen itne att våldtäktsmän föds till våldtäktsmän och således kan det beteendet helt försvinna om vi lyckas göra oss av med faktorerna som skapar det beteendet. Tror du att det är fler våldtäkter idag än för 1000 år sedan? Tror du att det skulle bli lika mycket våldtäkt idag som för 1000 år sedan om vi tog bort lagen emot det?

Men du har rätt, denna process kommer ta väääldigt lång tid. Tar vi bort alla pengar imorn kommer det bli ett kaotiskt anarki, gör vi det när alla människor faktiskt förstår att vi egentligen itne behöver det kommer det gå fint. Vägen dit är dock lång.
Citera
2010-10-22, 18:45
Medlem
Struntprats avatar
Jag har inte tid att se filmen men har läst lite längre bak i tråden och orkade inte riktigt plöja mig igenom de 100 sidorna, så jag har bara en fråga: Vilket framtidsscenario är det som man i filmen målar upp?
Tack!
Citera
2010-10-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struntprat
Jag har inte tid att se filmen men har läst lite längre bak i tråden och orkade inte riktigt plöja mig igenom de 100 sidorna, så jag har bara en fråga: Vilket framtidsscenario är det som man i filmen målar upp?
Tack!

www.thevenusproject.com

Fast de tar inte upp det förens i andra filmen.
Citera
2010-10-23, 14:28
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
John 3:17 For God did not send his Son into the world to condemn (judge) the world, but to save the world through Him.

*suck* Bibeln är inget annat än en söndertolkad bok och har till och med blivit omskriven i en annan version har jag för mig. Det roliga är att ingen av evanlegisterna träffade aldrig ens personen (Jesus) de skrev om.

Stycket du citerade till mig, vem skrev det stycket? (Antagligen nån vid namn John kan jag tänka mig) och HUR kan han veta av vilken anledning "Gud" skickade sin son till jorden?
Citera
2010-10-24, 18:47
Medlem
Citat:
*suck* Bibeln är inget annat än en söndertolkad bok och har till och med blivit omskriven i en annan version har jag för mig. Det roliga är att ingen av evanlegisterna träffade aldrig ens personen (Jesus) de skrev om.

Stycket du citerade till mig, vem skrev det stycket? (Antagligen nån vid namn John kan jag tänka mig) och HUR kan han veta av vilken anledning "Gud" skickade sin son till jorden?

http://www.youtube.com/watch?v=DIrUkuTfJBI

2Tm:3:16: All scripture is given by inspiration of God, and is profitable for doctrine, for reproof, for correction, for instruction in righteousness:

2Pt:1:21: For the prophecy came not in old time by the will of man: but holy men of God spake as they were moved by the Holy Ghost.

Rom:16:26: But now is made manifest, and by the scriptures of the prophets, according to the commandment of the everlasting God, made known to all nations for the obedience of faith:

Några fler frågor? Kan du nått om profesierna som hänt och händer idag? T:ex israels bildning 1948? eller rfid chipet eller nwo, gog och magog kriget med islam och ryssland mot israel? Om du kan dom så berätta gärna lite vad de är och varför de inte skulle räknas som profesier..
Citera
2010-10-25, 15:44
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=DIrUkuTfJBI

2Tm:3:16: All scripture is given by inspiration of God, and is profitable for doctrine, for reproof, for correction, for instruction in righteousness:

2Pt:1:21: For the prophecy came not in old time by the will of man: but holy men of God spake as they were moved by the Holy Ghost.

Rom:16:26: But now is made manifest, and by the scriptures of the prophets, according to the commandment of the everlasting God, made known to all nations for the obedience of faith:

Så vad jag fattar som från denna text är alltså kort sagt att Gud sa åt dom vad de skulle skriva? Fy fan vilken dålig förklaring, så jävla dåligt! Men det är ju som vanligt, ni religiösa förenklar allting så in i helvete. Är det meningen att vi bara ska tro på detta? Det står skrivet att Gud pratade genom dessa profeter och det är tillräckligt med bevis ni behöver för att tro att det sant?

Citat:
Några fler frågor? Kan du nått om profesierna som hänt och händer idag? T:ex israels bildning 1948? eller rfid chipet eller nwo, gog och magog kriget med islam och ryssland mot israel? Om du kan dom så berätta gärna lite vad de är och varför de inte skulle räknas som profesier..

Det har att göra med vad jag sa tidigare att bibeln är söndertolkad. Bildade religiösa människor har plockat stycken ur bibeln och tolkat dom så att de blir en profetia. Som sagt, bibeln är en självuppfylld profetia, inget annat. Det är sorgligt att du slösar bort ditt liv på sånt här nonsens. Börja lev för mänskligheten istället för att vidga ditt liv åt något så manipulativt skitsnack som religion.
Citera
2010-10-25, 19:34
Medlem
Citat:
Så vad jag fattar som från denna text är alltså kort sagt att Gud sa åt dom vad de skulle skriva? Fy fan vilken dålig förklaring, så jävla dåligt! Men det är ju som vanligt, ni religiösa förenklar allting så in i helvete. Är det meningen att vi bara ska tro på detta? Det står skrivet att Gud pratade genom dessa profeter och det är tillräckligt med bevis ni behöver för att tro att det sant?

Det har att göra med vad jag sa tidigare att bibeln är söndertolkad. Bildade religiösa människor har plockat stycken ur bibeln och tolkat dom så att de blir en profetia. Som sagt, bibeln är en självuppfylld profetia, inget annat. Det är sorgligt att du slösar bort ditt liv på sånt här nonsens. Börja lev för mänskligheten istället för att vidga ditt liv åt något så manipulativt skitsnack som religion.

Haha.. tror de va för bra förklaring för att du skulle kunna komma på nån vettig bortförklaring..

Jasså.. berätta för mig vilka verser de är som gäller israels bildning så får vi se om de är överdrivna?
Citera
2010-10-25, 21:13
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Haha.. tror de va för bra förklaring för att du skulle kunna komma på nån vettig bortförklaring..

Det var ju en värdelös förklaring. Du kan ju aldrig förklara något med egna ord heller, du citerar alltid nånting. Det märks att du inte tänker själv utan du låter bibeln tänka åt dig. Jag tycker synd om dig ärligt talat.

Citat:
Jasså.. berätta för mig vilka verser de är som gäller israels bildning så får vi se om de är överdrivna?

Är det inte du som kan bibeln och dess budskap som ska ge mig dom verserna? Citera för mig hela stycket i bibeln som talar om Israels bildning eller ge mig en länk så jag kan läsa det själv. Men ingen youtube länk nu för jag läser hellre än sitter och lyssnar på nån stå o babbla
Citera
2010-10-26, 19:44
Medlem
Citat:
Det var ju en värdelös förklaring. Du kan ju aldrig förklara något med egna ord heller, du citerar alltid nånting. Det märks att du inte tänker själv utan du låter bibeln tänka åt dig. Jag tycker synd om dig ärligt talat.

Är det inte du som kan bibeln och dess budskap som ska ge mig dom verserna? Citera för mig hela stycket i bibeln som talar om Israels bildning eller ge mig en länk så jag kan läsa det själv. Men ingen youtube länk nu för jag läser hellre än sitter och lyssnar på nån stå o babbla

klart jag låter bibeln förklara bibeln..

Nej min fråga är om du ens vet om bevisen för israels bildning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in