Citat:
Ursprungligen postat av 11204
Min erfarenhet är att ungdomar (<25 år) idag inte kan skilja på fakta och fiktion överhuvudtaget. "Jag har fått fakta" säger de, totalt ovetandes att det är fiktion från början till slut. Internetlänkar är inte heller "fakta". Hårdraget skall man leta "fakta" i publicerade artiklar, som granskas och värderas internationellt - i exempelvis uppslagsverk kan man sedan finna "fakta", som relateras till dessa artiklar med hänvisningar och allt.
Håller fullständigt med. Jag vet dock att det anses som en lite torr och trist attityd bland vissa här inne...
Citat:
Därför kan konspirationsforum som detta leva i högönsklig välmåga, ständigt påfyllt av nya dumheter när de innan Internet var tvungna att sitta och läsa "En Ding Ding Värld" eller gå på möten med andra mindre vetande personer.
Nja, där håller jag kanske inte riktigt med. Foliehattarna får ju stryk i parti och minut. Alla deras galna påståenden bemöts ju och sågas längs fotknölarna.
De enda forum där galenskaperna kan frodas är de där man satt i system att kasta ut alla som inte är med i sekten. Jag pratar om ställen som LC-forum och vaken. Så fort som man tillåter öppen diskussion som här, VoF eller JREF så står det ju helt klart för åskådare vilka som har alla hästarna hemma och vilka som inte har det.