Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Det är ingen idé att diskutera med maximon, jag har motbevisat honom gång på gång på gång men som en sann troende religiös fanatiker håller han för öronen och väljer att tro på dom sagorna han blev hjärntvättad med som barn. Jag trodde vid det här laget att han lärt sig stava till Zeitgeist i alla fall men det har han tydligen inte gjort än.
Jag har hänvisat honom till källinformationer men då är dom tydligen inte trovärdiga eller så kräver han källans källa och när man ger honom den så kräver han källans källa källa osv. Det går helt enkelt inte diskutera med religiösa människor.
Jora. Men de är klart jag vill ha källor. Jag tänker inte acceptera saker utan nån grundläggade källa. Jag lärde mig de i skolan. Skolka de du under dom lektionerna eller?
Och jag kanske stavat fel. Jag varken skriver eller talar tyska.
Källans källa är den grundläggade källan. Man ska alltid gå till källan och verkligen kolla upp om de folk säger stämmer.
T:ex.. Många säger att mayafolket sa att jorden skulle gå under den 21 dec 2012. Och jag ber om källa... men inte fått nån än.
Det är bara för att deras kalender tar slut då. Sen kommer folk på massa saker och lägger orden i munnen på mayafolket. Men utan källor från mayafolket själva så håller de inget värde.
Samma sak om zeitguist... Jag vill ha källorna..
Och om jag gör ett påstående som t:ex att bibeln är MOT astrologi och soldyrkan. så kanske du är smart nog att be mig om källa på de så jag inte sitter och hittar på massa junk..
De är inte mer än rättvist att be om källorna min vänn. Och inte texter av folk som skriver OM källorna utan att berätta vad exakt källan säger och vart exakt man kan hitta den.
Jag e uppfödd som ateist. ej döpt och mina föräldrar gifte sig inte ens i kyrkan eftersom de är så otroende. De var när jag var 23 som jag skulle bevisa bibeln fel för folk och ville få mer kött på benen om vad påstod som jag märkte att de var nog jag som var lurad och trodde på myter..
t:ex zeitguist lögnen.....ja.. jag va tidigare en efterföljare av zeitguist...
ps: du kan ju få denhär när jag endå är igång.
Isaiah 47:13
Let your astrologers come forward, those stargazers who make predictions month by month, let them save you from what is coming upon you.