2010-11-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Det där seriöst det mest långsökta jag har hört. Men det är väl lätt att hitta på lite som man vill när man inte har någon aning om vad man pratar om. www.thevenusproject.com läs på och återkom. Om det nu är NWO som ligger bakom detta bör du ju ändå läsa om det så du vet vad de kommer försöka med, och kanske för att luska ut om det verkligen är så hemst.

läs alice baily och manly p hall´s böcker. De berättar om de i sina böcker.
Citera
2010-11-04, 16:34
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon

*fel. De är en global agenda där bland annat vaticanen och många andra är inblandade.

Öhh... nej.... det är rätt Vad tror du Bilderberg gruppen och Trilateral Commisson är för något då?

Citat:
*och exakt de skrev alice baily i sin bok att de skulle göra för att få kontroll över människorna. vill du jag ska ta fram de igen och klista in?
Då har du inte lyssnat på vad Jacque Fresco har att säga för VP vill utrota all form av elitism och göra sig av med pengasystemet, ingen kommer styra, vilket NWO inte vill. Det är ganska svårt att diskutera med någon som vägrar lyssna på vad man har att säga.

Citat:
Men du är inte så påläst märker jag. Du säger bara de du hört från andra som passar din teori..
Och detta kommer från en som låter bibeln tala åt dig. Du har inte tillfört mycket med egna ord till våran debatt här, du citerar bara vad andra säger eller länkar till youtube klipp. Lär dig att tänka själv.
Citera
2010-11-04, 16:36
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Jasså.. vart fanns källorna i den da? vart i bibeln står de att jesus föddes den 25 dec osv osv osv.. jag blir tyst om de när du lägger fram dina källor.. annars är de bara massa skit. Och de vet alla idag förutom du. Och du får försöka trycka ner oss med ord om du vill. Men de faktum att du inte kan lägga fram källorna kvarstår.

Jag går inte in i denna diskussion med dig igen. Vi krossade dig tidigare i tråden men som väntat tog du inte till dig denna förlust utan du drev bara vidare och började klyva hårstrån. Så låt detta vara nu din lilla sockertopp.
Citera
2010-11-04, 22:12
Medlem
Saken är väldigt enkel och detta har gåtts igenom så många gånger i denna tråd så det känns som om det måste finnas 54 st olika maximon och andra som måste få förklaring flera gånger var.

Ni säger att detta är satanism eftersom någon annan som inte har kopplingar till ZM eller VP har skrivit något om ett liknande system, därav antar ni att detta är exakt samma sak. Eran logiska slutledningsförmåga är helt åt skogen. Ni har inte läst ett ord om vad idén går ut på utan har bara sett en film med inställningen att allt är ljug eftersom ni inte gillar en del i en annan film som i princip inte har något med varken ZM eller VP att göra.

Den dagen då ni faktiskt använder er av argument emot denna rörelse som inte har något med några filmer att göra utan om idén i sig. Då kommer jag börja lyssna. Om ni anser att detta är slutet för människan eftersom det är satanistiskt på något vis måste ni ju faktiskt visa oss det och då -inte- genom några ruttna youtube-filmer eller långa utlägg om vad som hände för flera hundra år sedan. Utam med faktiskt kritik mot idén! Den bakomliggande filosofin osv..

Dock så är detta off-topic i denna tråd så om ni har kritik mot VP, skriv det då i nån av de andra trådarna om ämnet.

Källor och skit som vi också gått igenom hur många sidor som helst är on-topic här men jag är så trött på det så nu skiter jag i det.

mvh
Citera
2010-11-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Öhh... nej.... det är rätt Vad tror du Bilderberg gruppen och Trilateral Commisson är för något då?

Då har du inte lyssnat på vad Jacque Fresco har att säga för VP vill utrota all form av elitism och göra sig av med pengasystemet, ingen kommer styra, vilket NWO inte vill. Det är ganska svårt att diskutera med någon som vägrar lyssna på vad man har att säga.

Och detta kommer från en som låter bibeln tala åt dig. Du har inte tillfört mycket med egna ord till våran debatt här, du citerar bara vad andra säger eller länkar till youtube klipp. Lär dig att tänka själv.

1. de är inte enbart Bilderberg gruppen och Trilateral Commisson.. utan många fler än så..
2. vilket NWO inte vill? hur vet du de?
3. När jag tänkte själv så accepterade jag bibeln. De va innan när jag lät andra berätta för mig om bibeln som jag avstod från den.
Citera
2010-11-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Jag går inte in i denna diskussion med dig igen. Vi krossade dig tidigare i tråden men som väntat tog du inte till dig denna förlust utan du drev bara vidare och började klyva hårstrån. Så låt detta vara nu din lilla sockertopp.

Jasså. När har du nånsin visat de källorna?
Citera
2010-11-05, 17:25
Medlem
Citat:
Saken är väldigt enkel och detta har gåtts igenom så många gånger i denna tråd så det känns som om det måste finnas 54 st olika maximon och andra som måste få förklaring flera gånger var.

Ni säger att detta är satanism eftersom någon annan som inte har kopplingar till ZM eller VP har skrivit något om ett liknande system, därav antar ni att detta är exakt samma sak. Eran logiska slutledningsförmåga är helt åt skogen. Ni har inte läst ett ord om vad idén går ut på utan har bara sett en film med inställningen att allt är ljug eftersom ni inte gillar en del i en annan film som i princip inte har något med varken ZM eller VP att göra.

Den dagen då ni faktiskt använder er av argument emot denna rörelse som inte har något med några filmer att göra utan om idén i sig. Då kommer jag börja lyssna. Om ni anser att detta är slutet för människan eftersom det är satanistiskt på något vis måste ni ju faktiskt visa oss det och då -inte- genom några ruttna youtube-filmer eller långa utlägg om vad som hände för flera hundra år sedan. Utam med faktiskt kritik mot idén! Den bakomliggande filosofin osv..

Dock så är detta off-topic i denna tråd så om ni har kritik mot VP, skriv det då i nån av de andra trådarna om ämnet.

Källor och skit som vi också gått igenom hur många sidor som helst är on-topic här men jag är så trött på det så nu skiter jag i det.

mvh

peter j gjiorde del 1 av filmen med dm murdok/acharia s... Hon fick sina ideer till sin bok från helena blavatskys bok secret doctrin.. helena blavatsky säger att lucifer/satan är ljusbringaren och vår gud.
Citera
2010-11-06, 16:46
Medlem
Citat:
peter j gjiorde del 1 av filmen med dm murdok/acharia s... Hon fick sina ideer till sin bok från helena blavatskys bok secret doctrin.. helena blavatsky säger att lucifer/satan är ljusbringaren och vår gud.

Hon var var en av många källor till en del i en film med flera delar, hurvida hon har kopplingar till satanism har jag heller aldrig sett några bevis för. Vilka idéer Peter J för fram bör inte förstöra hans trovärdighet när det gäller helt andra saker som inte har det minsta med något av detta att göra. Bara för att han har gjort en film ni hatar bör inte allt han tror på negleras. Skapa en egen upptfatning om saker istället för att bara tycka det som en bok har lärt er. Det är så typiskt att ni totalt vägrar lyssna på någon bara för att han/hon någon gång sagt något som ni inte håller med om. Det är trångsynt, punkt slut.
Citera
2010-11-06, 17:01
Medlem
Citat:
Hon var var en av många källor till en del i en film med flera delar, hurvida hon har kopplingar till satanism har jag heller aldrig sett några bevis för. Vilka idéer Peter J för fram bör inte förstöra hans trovärdighet när det gäller helt andra saker som inte har det minsta med något av detta att göra. Bara för att han har gjort en film ni hatar bör inte allt han tror på negleras. Skapa en egen upptfatning om saker istället för att bara tycka det som en bok har lärt er. Det är så typiskt att ni totalt vägrar lyssna på någon bara för att han/hon någon gång sagt något som ni inte håller med om. Det är trångsynt, punkt slut.

De flesta av de 300 referenserna han listar i sin film är frimurare, druider och satanister. Och i zeitgeist addendum så har de med talet från den esoteriska världsläraren innen han ångrade sig och backa ur.

Det är så typiskt att ni totalt vägrar lyssna på Jesus bara för att han någon gång sagt något som ni inte håller med om. Det är trångsynt, punkt slut.
Citera
2010-11-06, 18:45
Medlem
Citat:
De flesta av de 300 referenserna han listar i sin film är frimurare, druider och satanister. Och i zeitgeist addendum så har de med talet från den esoteriska världsläraren innen han ångrade sig och backa ur.

Det är så typiskt att ni totalt vägrar lyssna på Jesus bara för att han någon gång sagt något som ni inte håller med om. Det är trångsynt, punkt slut.

Jätte gärna källa på att alla hans källor är.. ja det du sa. Och frågan är vad som är så farligt med att vara druid? Har snackat med några druider, de är sköna, dyrkar naturen, inget fel med det. Men du gillar inte såna så jag förstår att du inte gillar källorna om det nu är så. Men jag måste bara fråga; anser du att alla som itne kristna är någon annan religion typ? Vad är jag? Kan man itne bara vara utan att bli stämplad som kristen, frimurare, druid, satanist eller vad nu det finns.

Jag gillar jesus, jag tycker en del av sakerna som bibeln och jesus säger är vettiga, tex budorden är vettigt, att man behandla andra som man själv vill bli behandlad osv. Sen att man ska döda homosexuella och sådant är sånt som jag inte håller med om riktigt, och dömer således inte nån som tycker att homosexuella har lika myclet rätt till att leva. Jag läser bibeln bit för bit och tycker att den har poänger här och där men inte överallt och jag tänker heller inte tvinga mig själv att tycka något som jag inte tycker.

Jag skulle lyssna mer på jesus om det nu var så att världen skulle kunna bli värre, men eftersom gud har haft kontroll(eller hur är det egentligen?) under denna tid så tycker jag att han har gjort en ritkgit jävla kass jobb och ser inte den negativa i lite förändring, VP låter som en bra idé iaf från vad de säger (men sen tror ju du förstås att det de säger är ljug vilket är en helt annan femma, en femma som du inte visat några belägg eller bevis för).
Citera
2010-11-06, 21:08
Medlem
Citat:
Jätte gärna källa på att alla hans källor är.. ja det du sa. Och frågan är vad som är så farligt med att vara druid? Har snackat med några druider, de är sköna, dyrkar naturen, inget fel med det. Men du gillar inte såna så jag förstår att du inte gillar källorna om det nu är så. Men jag måste bara fråga; anser du att alla som itne kristna är någon annan religion typ? Vad är jag? Kan man itne bara vara utan att bli stämplad som kristen, frimurare, druid, satanist eller vad nu det finns.

Jag gillar jesus, jag tycker en del av sakerna som bibeln och jesus säger är vettiga, tex budorden är vettigt, att man behandla andra som man själv vill bli behandlad osv. Sen att man ska döda homosexuella och sådant är sånt som jag inte håller med om riktigt, och dömer således inte nån som tycker att homosexuella har lika myclet rätt till att leva. Jag läser bibeln bit för bit och tycker att den har poänger här och där men inte överallt och jag tänker heller inte tvinga mig själv att tycka något som jag inte tycker.

Jag skulle lyssna mer på jesus om det nu var så att världen skulle kunna bli värre, men eftersom gud har haft kontroll(eller hur är det egentligen?) under denna tid så tycker jag att han har gjort en ritkgit jävla kass jobb och ser inte den negativa i lite förändring, VP låter som en bra idé iaf från vad de säger (men sen tror ju du förstås att det de säger är ljug vilket är en helt annan femma, en femma som du inte visat några belägg eller bevis för).

[S1] – Singh, Madanjeet: ‘The Sun- Symbol of Power and Life, UNESCO Pub., 1993
[S2] – Krupp, Edwin: In Search of Ancient Astronomies, Mcgraw-Hill, 1979
[S3] – Carpenter, Edward: Pagan and Christian Creeds, DODO Press, Chaper III: “The Symbolism of the Zodiac
[S4] – Hall, Manly P.: The Secret Teachings of All Ages, 1928. Page 53-56 [Chapter: "The Zodiac and Its Signs]
[S5] – Carpenter, Edward: Pagan & Christian Creeds, 1920. Page 36-53 [Chaper III: "The Symbolism of the Zodiac]
[S6] – Acharya S.: Suns of God, Adventures Unlimited Press, 2004. Page 60-85 [Chaper III: "The Sun God"]
[S7] – Hazelrigg, John.: The Sun Book, Health Research, 1971. Page 43
[S8] – Acharya S.: Suns of God, Adventures Unlimited Press, 2004. Page 86-95
[S9] – Olcott, William Tyler : Suns Lore of All Ages, The Book Tree, 1914. Page 157
[S10] – Mackenzie, Donald: Egyption Myth and Legend, 1907 Page 163
[S11] – Churchward, Albert: The Origin & Evolution of Religion, Page 48, 51
[S12] – Acharya S.: Suns of God, Adventures Unlimited Press, 2004. Page 92, 113
[S13] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. Page 257-259
[S14] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Page 39-40
[S15] – Septehenses, Clerk De.: Religions. of the Ancient. Greeks, p. 214.
[S16] – Doane, Thomas.: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 327-328
[S17] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Page 40
[S18] – Hall, Manly P.: The Secret Teachings of All Ages, 1928. Page 53-56 [Chapter 7: "Isis, the Virgin of the World"]
[S19] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Page 12-13
[S20] – Jackson, John: Christianity before Christ, AAP, p111-113
[S21] -Walker, Barbara: Women’s Encyplodia of Myths and Secrets, p. 748-754
[S22] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Pages 56-61
[S23] – Massey, Gerald.: Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, Pages 613-620
[S24] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, Pages 614
[S25] – Massey, Gerald.: Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, Pages 600-607
[S26] – Doane, Thomas.: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 256, 273
[S27] – Massey, Gerald.: Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, Pages 623-661
[S28] – Massey, Gerald.: Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, Page 626
[S29] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Pages 74-75
[S30] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. Page 115
[S31] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Pages 43-47
[S32] – Acharya S.: Suns of God , Adventures Unlimited Press, 2004. Page 93
[S33] – Churchward, Albert: The Origin & Evolution of Religion, Page 135
[S34] – Bonswick, James: Egyption Belief and Modern Thought, p. 157
[S35] – Massey, Gerald.: Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, Page 628-629
[S36] – Doane, Thomas: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 222- 223
[S37] – Bonswick, James: Egyption Belief and Modern Thought, p. 150-155, 178
[S38] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. Page 107-108
[S39] – Frazer, James.: The Golden Bough, Touchstone, 1963. Page 403-409
[S40] – Jackson, John: Christianity before Christ, AAP, p. 67
[S41] – Doane, Thomas: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 190-191
[S42] – Berry, Gerald: Religions of the World, B&N, p.20
[S43] – Weigall, Arthur: The Paganism in our Christianity, Thames & Hudson, 1999 p115-116
[S44] – Carpenter, Edward: Pagan and Christian Creeds, p 12
[S45] – Acharya S.: Suns of God , Adventures Unlimited Press, 2004. Chapter 7
[S46] – Doane, Thomas: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 113-115
[S47] – Wilkes, Charles (translator): Bhagavat-Geeta, 1785 p 52
[S48] – Doane, Thomas: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 278-288
[S49] – Freke & Gandy: The Jesus Mysteries, Three Rivers Press, p. 29, 33, 38, 48, 56
[S50] – Frazer, James.: The Golden Bough, Touchstone, 1963. Page 451-452, 543
[S51] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. Page 111-113
[S52] – Doane, Thomas: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 193
[S53] – Weigall, Arthur: The Paganism in our Christianity, Thames & Hudson, 1999 p220-224
[S54] – Carpenter, Edward: Pagan and Christian Creeds, DODO Press, p10
[S55] – Freke & Gandy: The Jesus Mysteries, Three Rivers Press, p. 33, 42
[S56] – Frazer, James.: The Golden Bough, Touchstone, 1963. Page 415-420
[S57] – Doane, Thomas: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 223
[S58] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. Page 118-120
[S59] – King James Version, The Holy Bible, Holman
[S60] – Carpenter, Edward: Pagan and Christian Creeds, DODO Press, p16-17
[S61] – Charles F. Dupuis : Origine de Tous les Cultes, Paris, 1822
[S62] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Pages 12-13
[S63] – Doane, Thomas: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 140-146
[S64] – Irvin & Rutajit: Astrotheology and Shamanism, The Book Tree, Pages 25-26
[S65] – Carpenter, Edward: Pagan and Christian Creeds, DODO Press, p 17-18
[S66] – Frazer, James.: The Golden Bough, Touchstone, 1963. Page 391
[S67] – Moor, Edward, The Hindu Pantheon, Simpson, p154
[S68] – Maxwell, Tice, Snow: That Old-Time Religion,The Book Tree, p43
[S69] – Freke & Gandy: The Jesus Mysteries, Three Rivers Press, p. 33
[S70] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Pages 27
[S71] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. Pages 189-190
[S72] – Acharya S.: Suns of God , Adventures Unlimited Press, 2004. p199,220-221,352-353
[S73] – Frazer, James.: The Golden Bough, Touchstone, 1963. Page 415-417
[S74] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. Pages 154-155
[S75] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Pages 10, 98
[S76] – Maxwell, Tice, Snow: That Old-Time Religion,The Book Tree, p41
[S77] – Roy, S.B: Prehistoric Lunar Astronomy, Institute of Chronology, New Delhi, 1976 p.114
[S78] – Bonswick, James: Egyption Belief and Modern Thought, p. 174
[S79] – Doane, Thomas: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 495-508
[S80] – Doane, Thomas: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 483-492
[S81] – Olcott, William Tyler : Suns Lore of All Ages, The Book Tree, 1914. chapter IX
[S82] – Hall, Manly P.: The Secret Teachings of All Ages, 1928. Page 183
[S83] – Doane, Thomas: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 496
[S84] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. Pages 166-183
[S85] – Higgins, Godfrey: Anacalypsis, A&B Books. Pages 781-782
[S86] – Anderson, Karl: Astrology of the Old Testamate, Health Re. p18
[S87] – Jackson, John: Christianity before Christ, AAP, p. 185
[S88] – Campbell, Jospeh: Creative Mytholigy- The Masks of God, Penguin, p 24-25
[S89] – Churchward, Albert: The Origin & Evolution of Religion, p 363
[S90] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.218
[S91] – Maxwell, Tice, Snow: That Old-Time Religion,The Book Tree, p41
[S92] – King James Version, The Holy Bible, Holman, John 9:5
[S93] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Matthew 28:6
[S94] – King James Version, The Holy Bible, Holman John 14:3
[S95] – King James Version, The Holy Bible, Holman, 2 Corinthians 4:6
[S96] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Romans 13:12
[S97] – King James Version, The Holy Bible, Holman, John 3:3
[S98] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Mark 13:26
[S99] – King James Version, The Holy Bible, Holman, John 3:13
[S100] – King James Version, The Holy Bible, Holman, John 19:5
Citera
2010-11-06, 21:08
Medlem
[S101] – Hall, Manly P.: The Secret Teachings of All Ages, 1928. Page 53-54
[S102] – A.L. Berger; Obliquity & Precession for the last 5 million years; Astronomy & astrophysics (1976), p127
[S103] – Campion, Nicholas: The Great Year: Astrology, Millenarianism, and History in the Western Tradition, Penguin
[S104] – http://en.wikipedia.org/wiki/Precession_of_the_equinoxes
[S105] – http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_Aquarius
[S106] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Exodus 32-34
[S107] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Exodus 32:27
[S108] – http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_calf#The_Sin_of_Idolatry
[S109] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.146
[S110] -Wagner, Leopold: Manners, Customs, and Observances; Jewish Fasts and Festivals 1894 # 403
[S111] – Carpenter, Edward: Pagan and Christian Creeds, DODO Press, p16-17
[S112] – Acharya S.: Suns of God , Adventures Unlimited Press, 2004. p 127
[S113] – Hall, Manly P.: The Secret Teachings of All Ages, 1928. P 55
[S114] – Dowling, Eva S. A, Ph.D: Scribe to the Messenger, p 6
[S115] – Carpenter, Edward: Pagan and Christian Creeds, DODO Press, p 30
[S116] – King James Version, The Holy Bible, Holman, John 6:9-11
[S117] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Matthew 4:19
[S118] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.146
[S119] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.146-147
[S120] – Leedom, Tim.: The Book your Church Doesnt Want You to Read, Truth Seeker,. p.25
[S121] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Matthew 28:20
[S122] – Maxwell, Tice, Snow: That Old-Time Religion,The Book Tree, p44
[S123] – Churchward, Albert: The Origin & Evolution of Religion, p 282, 366
[S124] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Pages 1-10
[S125] – Massey, Gerald.: Lectures, A & B, p 7-8
[S126] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.265-274
[S127] – Wells, G.A.: Who was Jesus?, Open Court 1991 p179
[S128] – Jackson, John: Christianity before Christ, AAP, p. 109-118
[S129] – Budge. Sir. E.A. Wallis: The Gods of the Egyptions Vol I, Methuen and Co. p566-599
[S130] – Churchward, Albert: The Origin & Evolution of Religion, p 394-403
[S131] – Doane, Thomas.: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 122,190,213,222,256,327,363,476,484
[S132] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.115-116
[S133] – Jackson, John: Christianity before Christ, AAP, p. 110-112
[S134] – Massey, Gerald.: The Historical Jesus and the Mythical Christ, The Book Tree, . Pages 32-35
[S135] – Massey, Gerald.: Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, Page 663-671
[S136] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.237-239
[S137] -Walker, Barbara: Women’s Encyplodia of Myths and Secrets, p. 315
[S138] -Thompson, R. Campbell (tr. by ): The Epic of Gilgamish, 1928
[S139] – Budge. Sir. E.A. Wallis: The Babylonian Story of the Deluge and the Epic of Gilgamish, 1929
[S140] – Teeple, Howard M.: The Noah’s Ark Nonsense, Religion and Ethics Institute, 1978
[S141] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Exodus 2:1-10
[S142] – Blavatsky, H. P.: The Secret Doctrine Vol 1, p 319-320
[S143] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.241-243
[S144] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Exodus 20:2-17
[S145] – Doane, Thomas.: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 55-61
[S146] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.241
[S147] – Doane, Thomas.: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 60
[S148] – Graham, Lloyd, Deceptions and Myths of the Bible, Citidel, 1991, p. 147
[S149] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, Pages 526-528
[S150] – Budge. Sir. E.A. Wallis: The Book of the Dead, Gramercy, Chapter CXXV
[S151] – Doane, Thomas.: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 319-321
[S152] – Budge. Sir. E.A. Wallis: The Book of the Dead, Gramercy, p66
[S153] – Budge. Sir. E.A. Wallis: The Book of the Dead, Gramercy, Chapter CXXV
[S154] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, p99-148
[S155] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, p84, 197-198,200, 202, 213, 215
[S155] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, p888-893
[S156] – Doane, Thomas.: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 181-205
[S157] – Maxwell, Tice, Snow: That Old-Time Religion,The Book Tree, p51-53
[S158] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, p942, 951-952
[S159] – Doane, Thomas.: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 85-87
[S160] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, Book 4, p149-196
[S161] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics , p92 180, 192, 26-266
[S162] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.237-239
[S163] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World , Cosimo, p130, 228, 274, 584-585, 859, 870, 880
[S164] – Olcott, William Tyler : Suns Lore of All Ages, The Book Tree, 1914. chapter IX
[S165] – Bonwick, James: Egyptian Belief and Modern Thought, C. Kegan, 1878, p.237
[S166] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, p888, 797 [* also see S163]
[S167] – Martyr, Justin: First Apology / The Apostolic Fathers: Martyr and Irenaeus by Philip Schaff. Eerdmans Pub.
[S168] – Martyr, Justin: I Apol., chs. xxi, xxii; ANF. i, 170; cf. Add. ad Grace. ch. lxix; Ib. 233.
[S169] – Freke & Gandy: The Jesus Mysteries, Three Rivers Press, Chapter 3 -”Diabolical Mimicry”
[S170] – Doane, Thomas.: Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, p. 466-507
[S171] – Churchward, Albert: The Origin & Evolution of Religion, p 404-409
[S172] – Carpenter, Edward: Pagan and Christian Creeds, DODO Press, Chaper II & III
[S173] – Massey, Gerald. :Ancient Egypt The Light of The World ,Cosimo Classics, p563-622
[S174] – Acharya S.: Suns of God , Adventures Unlimited Press, 2004. Chapters II, III, IV
[S175] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Gen. 30:22-24
[S176] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Matt. 1:18-23
[S177] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Gen. 42:13
[S178] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Matt. 10-1
[S179] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Gen. 37:28
[S180] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Matt. 26:15
[S181] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Gen. 37:26-27
[S182] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Matthew 26:14-15
[S183] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Gen. 37:28
[S184] – King James Version, The Holy Bible, Holman, Matthew 26:15
[S185] – Murdock, D.M. – Who was Jesus?, Steller House Publishing, Chapter “Extrabiblical Testimony”
[S186] – Remsburg, John E.: The Christ Myth, Nuvision Pub, p 17-30
[S187] – Freke & Gandy: The Jesus Mysteries, Three Rivers Press, p. 133-139
[S188] – Doherty, Earl: The Jesus Puzzle, A&R,p78
[S189] – Acharya S.: Suns of God , Adventures Unlimited Press, 2004. p381-388
[S190] – Doherty, Earl: The Jesus Puzzle, A&R, Chapter 2
[S191] – Freke & Gandy: The Jesus Mysteries, Three Rivers Press, Chapter 7
[S192] – Murdock, D.M. – Who was Jesus?, Steller House Publishing, 2005
[S193] – Remsburg, John E.: The Christ Myth, Nuvision Pub, Chapter 1
[S194] – Allegro, John – The Dead Sea Scrolls and the Christian Myth, Prometheus Books, 190-203
[S195] – Massey, Gerald. : Lectures- Gnostic amd Historic Christianity,Cosimo Classics, p. 73-104
[S196] – Freke & Gandy: The Jesus Mysteries, Three Rivers Press, p 89-110, 253-256
[S197] – Acharya S.: The Christ Conspiracy, Adventures Unlimited Press, 1999. p.340-342
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in