Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Även om inte pengar finns kvar så finns avundsjukan kvar och girighet.
Vad ska vi vara giriga över när pengar inte finns? Vad sk avi vara avundsjuka på när du kan få det jag har? Sjävklart kommer jag eller du kanske få din eller min drömtjej så svartsjuka kommer säkerligen finnas kvar, den ahr ju inget med pengar att göra. Men den faktorn finns ju lika mycket idag.
Citat:
Jag tror dom flesta gillar iden med the venus project för det vore drömlivet helt klart men även om dom har goda avsikter som ligger bakom det hela så skulle makteliten aldrig tillåta det eller ta över det hela.
Om makteliten fick en uppenbarelse och insåg att vi alla ska leva i frid och börja samarbeta så inte jorden går under så skulle det säkert kunna gå.
Men hur stor är den chansen???Tänk er George-hor-Bush skutta runt på en äng och tycka naturen är underbar...
Och hur uppfostrar en sådan man sina barn?Ja han lär ju inte gå ut i skogen och lära ungen att naturen är det finaste vi har och man måste bevare den...
Nae, eliten kommer inte vilja ge ifrån sig någon makt. Men om tillräckligt många inte håller med dem kommer de inte längre kunna bevara makten. Tänk om tex majoriteten av soldaterna världen över bestämmer sig för att krig kansk einte är så bra ändå, vad ska eliten göra då, ingen armé som kan slåss åt dem. Eller om alla som jobbar på bank helt plötsligt bestämemr sig för att skita i det och köra en härlig strejk? Eller om alla människor helt plötsligt slutar köpa saker och istället odalr egen mat. Självklart kommer det aldrig bli exakt så här, men när -tillräckligt- många har lyssnat och förstått att vår slakt på planeten i ett monetärt system där vinst är målet kommer resultera i utrotning av samtligt liv på planeten kommer hela systemet kollapsa. Det kommer ske mer demostrationer än någonsin tidigare och politiker världen över kommer vara tvugna att lyssna. Det enda som krävs för att eliten ska tappa sin makt är att folk är medvetna.
Citat:
Beror på. Om du kommer va en av de typ 99% av alla människorna som kommer följa antikristus och ta hans märke i handen eller pannan.. Då kommer du få problem när Jesus kommer tillbaka efter 7 år eller när du dör och möter honom i domedagen och ska bli dömd på hur du levt ditt liv.
Om du kanske senare ser igenom allt BS och accepterar Jesus som din frälsare så har du inget att oroa dig för..
Jag kommer inte tillåta någon ge mig något slags 'märke'. Men det kommer jag såklart vara tvngen att ta. Venus Project vill inte ge någon ett chip, men det är väl lögn förstås.
Jag anser att jag levt ett rätt bra liv, iaf hittils. Jag tycker inte jag förtjänar att hamna i helvetet i en evighet. Men det är såklart upp till gud, och om han anser det så tror jag att jag skulle komma bättre överns med satan ändå :P