2010-10-18, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Så vad som händer är vi fucked tror du?

Beror på. Om du kommer va en av de typ 99% av alla människorna som kommer följa antikristus och ta hans märke i handen eller pannan.. Då kommer du få problem när Jesus kommer tillbaka efter 7 år eller när du dör och möter honom i domedagen och ska bli dömd på hur du levt ditt liv.

Om du kanske senare ser igenom allt BS och accepterar Jesus som din frälsare så har du inget att oroa dig för..
Citera
2010-10-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Kommer inte finns en styrande makt som vi har idag enligt The Venus Project. Beslut kommer fattas av vetenskaplig forskning och dess resultat, inte vad som anses vara politiskt korrekt eller vad en irrelevant kyrka som förespråkar påhittade sagor har att säga om saken.

Ett exempel: Låt oss säga att du vill bygga ett hus nära en liten sjö. I dagens läge hade det räckt att du hade haft pengarna att köpa marken och bygga ditt hus, men i vad TVP förespråkar hade det tagits jordprover och andra analyser runt om i området om ett hus kan byggas där och om det inte på något sätt förstör ekosystemet i dess omgivning. Så om de vetenskapliga besluten säger att bygga ett hus just där går bra så går det naturligtvis bra, om inte, så går det inte. Inga pengar finns kvar längre att korruptera landägare och byggnadsföretag.
Så det korta svaret är: Vetenskapliga studier och dess resultat kommer fatta de mesta besluten.

Även om inte pengar finns kvar så finns avundsjukan kvar och girighet.
Tråkigt att säga det men vi som lever nu kommer aldrig greja att t.ex grannen har fetaste huset vid sjön och jag och frugan får flytta till sämsta området.
Kanske våra barn grejar det om man uppfostrar dom men kommer bli väldigt svårt.
Sen när allt tjaffs och bråk uppkommer pga avundsjuka så kommer vetenskapsmännen(som är från eliten såklart) att säga
-nej nej det här samhället har små brister som vi måste justera så vi måste utse en eller några som ska övervaka att allt går rätt till och dom måste ju ha poliser som skyddar dom såklart och då är vi där vi är idag fast troligen ännu mer slav än man kan bli.

Jag tror dom flesta gillar iden med the venus project för det vore drömlivet helt klart men även om dom har goda avsikter som ligger bakom det hela så skulle makteliten aldrig tillåta det eller ta över det hela.
Om makteliten fick en uppenbarelse och insåg att vi alla ska leva i frid och börja samarbeta så inte jorden går under så skulle det säkert kunna gå.
Men hur stor är den chansen???Tänk er George-hor-Bush skutta runt på en äng och tycka naturen är underbar...
Och hur uppfostrar en sådan man sina barn?Ja han lär ju inte gå ut i skogen och lära ungen att naturen är det finaste vi har och man måste bevare den...
Senast redigerad av hypergalaxy 2010-10-18 kl. 10:20.
Citera
2010-10-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Tråkigt att säga det men vi som lever nu kommer aldrig greja att t.ex grannen har fetaste huset vid sjön och jag och frugan får flytta till sämsta området.
Kanske våra barn grejar det om man uppfostrar dom men kommer bli väldigt svårt.
Sen när allt tjaffs och bråk uppkommer pga avundsjuka så kommer vetenskapsmännen(som är från eliten såklart) att säga
-nej nej det här samhället har små brister som vi måste justera så vi måste utse en eller några som ska övervaka att allt går rätt till och dom måste ju ha poliser som skyddar dom såklart och då är vi där vi är idag fast troligen ännu mer slav än man kan bli.

Jag tror dom flesta gillar iden med the venus project för det vore drömlivet helt klart men även om dom har goda avsikter som ligger bakom det hela så skulle makteliten aldrig tillåta det eller ta över det hela.
Om makteliten fick en uppenbarelse och insåg att vi alla ska leva i frid och börja samarbeta så inte jorden går under så skulle det säkert kunna gå.
Men hur stor är den chansen???Tänk er George-hor-Bush skutta runt på en äng och tycka naturen är underbar...
Och hur uppfostrar en sådan man sina barn?Ja han lär ju inte gå ut i skogen och lära ungen att naturen är det finaste vi har och man måste bevare den...

Går tillbaka till "du kommer aldrig va nöjd i dehär livet"... Oavsett hur många tjejer du har, hur mycket pengar du har. Hur många vänner du har.. Du kommer ALDRIG bli nöjd.. och du kommer alltid känna svek och förlust osv osv..
Citera
2010-10-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy

Vad ska vi vara giriga över när pengar inte finns? Vad sk avi vara avundsjuka på när du kan få det jag har? Sjävklart kommer jag eller du kanske få din eller min drömtjej så svartsjuka kommer säkerligen finnas kvar, den ahr ju inget med pengar att göra. Men den faktorn finns ju lika mycket idag.

Citat:

Nae, eliten kommer inte vilja ge ifrån sig någon makt. Men om tillräckligt många inte håller med dem kommer de inte längre kunna bevara makten. Tänk om tex majoriteten av soldaterna världen över bestämmer sig för att krig kansk einte är så bra ändå, vad ska eliten göra då, ingen armé som kan slåss åt dem. Eller om alla som jobbar på bank helt plötsligt bestämemr sig för att skita i det och köra en härlig strejk? Eller om alla människor helt plötsligt slutar köpa saker och istället odalr egen mat. Självklart kommer det aldrig bli exakt så här, men när -tillräckligt- många har lyssnat och förstått att vår slakt på planeten i ett monetärt system där vinst är målet kommer resultera i utrotning av samtligt liv på planeten kommer hela systemet kollapsa. Det kommer ske mer demostrationer än någonsin tidigare och politiker världen över kommer vara tvugna att lyssna. Det enda som krävs för att eliten ska tappa sin makt är att folk är medvetna.

Citat:
Beror på. Om du kommer va en av de typ 99% av alla människorna som kommer följa antikristus och ta hans märke i handen eller pannan.. Då kommer du få problem när Jesus kommer tillbaka efter 7 år eller när du dör och möter honom i domedagen och ska bli dömd på hur du levt ditt liv.

Om du kanske senare ser igenom allt BS och accepterar Jesus som din frälsare så har du inget att oroa dig för..

Jag kommer inte tillåta någon ge mig något slags 'märke'. Men det kommer jag såklart vara tvngen att ta. Venus Project vill inte ge någon ett chip, men det är väl lögn förstås.

Jag anser att jag levt ett rätt bra liv, iaf hittils. Jag tycker inte jag förtjänar att hamna i helvetet i en evighet. Men det är såklart upp till gud, och om han anser det så tror jag att jag skulle komma bättre överns med satan ändå :P
Citera
2010-10-18, 18:48
Medlem
Citat:
jag skulle komma bättre överns med satan ändå :P

de tror jag åxå att du skulle.
Citera
2010-10-18, 19:09
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:

Nae, eliten kommer inte vilja ge ifrån sig någon makt. Men om tillräckligt många inte håller med dem kommer de inte längre kunna bevara makten. Tänk om tex majoriteten av soldaterna världen över bestämmer sig för att krig kansk einte är så bra ändå, vad ska eliten göra då, ingen armé som kan slåss åt dem. Eller om alla som jobbar på bank helt plötsligt bestämemr sig för att skita i det och köra en härlig strejk? Eller om alla människor helt plötsligt slutar köpa saker och istället odalr egen mat. Självklart kommer det aldrig bli exakt så här, men när -tillräckligt- många har lyssnat och förstått att vår slakt på planeten i ett monetärt system där vinst är målet kommer resultera i utrotning av samtligt liv på planeten kommer hela systemet kollapsa. Det kommer ske mer demostrationer än någonsin tidigare och politiker världen över kommer vara tvugna att lyssna. Det enda som krävs för att eliten ska tappa sin makt är att folk är medvetna.

Kunde inte sagt det bättre själv, bra skrivet.

Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Jesus kommer tillbaka efter 7 år eller när du dör och möter honom i domedagen och ska bli dömd på hur du levt ditt liv.

En av bibelns alla tusen och åter tusen motsägelser. Vem är Jesus att döma hur vi har levt våra liv? Hans fader ger oss fri vilja att leva hur vi vill men då skickar han sin son istället att döma oss? Snacka om en kniv i ryggen.
Citera
2010-10-21, 04:29
Medlem
Zeitgeist har rätt i otroligt mycket av det dom pratar om. Deras första film kändes som en av 1000 olika konspirations filmer, Addendum kändes dock inte alls lika mycket som en konspirations doc. Världen vi lever i idag förstör för världen som våra barn kommer leva i. Att vi behöver ett annat system för att föra mänskligheten framåt är uppenbart, handel med pengar är inte längre ett alternativ.

Sen att man tror att en gubbe som bor uppe i molnen är ansvarig för allt som händer i hela vårt universum. Borde inte det tyda på att man på något sätt är sinnessjuk?
Citera
2010-10-21, 19:50
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzes

Sen att man tror att en gubbe som bor uppe i molnen är ansvarig för allt som händer i hela vårt universum. Borde inte det tyda på att man på något sätt är sinnessjuk?

Det betyder att vi har lång väg kvar innan vi kan kalla oss civiliserade. Framtidens människor kommer skratta åt oss.
Citera
2010-10-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Det betyder att vi har lång väg kvar innan vi kan kalla oss civiliserade. Framtidens människor kommer skratta åt oss.

Jag tror också de kommer ha rätt roligt åt oss om några hundra år. De kommer tycka att vi är lika primitiva med vårt kändiskvaller och annan irrelevant skit som vi tycker är "viktigt". Precis som vi tycker att männiksorna från förr var helknas med häxbål och korståg och resten av idiotgrjerna de höll på med.
Citera
2010-10-21, 23:11
Medlem
Citat:
Jag tror också de kommer ha rätt roligt åt oss om några hundra år. De kommer tycka att vi är lika primitiva med vårt kändiskvaller och annan irrelevant skit som vi tycker är "viktigt". Precis som vi tycker att männiksorna från förr var helknas med häxbål och korståg och resten av idiotgrjerna de höll på med.

Jag vet inte riktigt där. Den stora massan vet alltid bara en sida av storyn. De vet bara vad som skrivs i media som i sin tur väljer sida av storyn. Därmed är partiska. Av denna anledning så kommer vi att bli mer och mer insnöade på de saker som vi tror vi vet idag. Ta häxjakten som ett exempel. Om vi idag hade en media som tryckte i oss att det fanns häxor och att dessa ska jagas och dödas. Så skulle denna tro bara växa. För vad är det för kraft som går emot den?
Citera
2010-10-21, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devann
Jag vet inte riktigt där. Den stora massan vet alltid bara en sida av storyn. De vet bara vad som skrivs i media som i sin tur väljer sida av storyn. Därmed är partiska. Av denna anledning så kommer vi att bli mer och mer insnöade på de saker som vi tror vi vet idag. Ta häxjakten som ett exempel. Om vi idag hade en media som tryckte i oss att det fanns häxor och att dessa ska jagas och dödas. Så skulle denna tro bara växa. För vad är det för kraft som går emot den?

Självklart är det så. Men det är många som idag börjar ifrågasätta om median verkligen är så sann som vi har antagit att den varit så länge. Fler och fler börjar ifrågasätta och se kritiskt på mer och mer saker i världen. På internet finns det andra källor så fler allt människor får tillgång till flera sidor av storyn och kan därifrån lättare komma till en egen uppfattning enklare.

Medvetenheten hos människor äkar för varje dag och inget säger att den kommer sluta.
Citera
2010-10-22, 07:39
Medlem
Citat:
Självklart är det så. Men det är många som idag börjar ifrågasätta om median verkligen är så sann som vi har antagit att den varit så länge. Fler och fler börjar ifrågasätta och se kritiskt på mer och mer saker i världen. På internet finns det andra källor så fler allt människor får tillgång till flera sidor av storyn och kan därifrån lättare komma till en egen uppfattning enklare.

Medvetenheten hos människor äkar för varje dag och inget säger att den kommer sluta.

Det läskiga är att, medan medvetenheten och massan på den lilla, lilla procent som verkligen tänker själva, ökar, så ökar den blinda tron på media och hängivelsen till denna hos "resten". Synd men sant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in