2011-12-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Det va ju du som tog upp exemplet om att det skulle bli som i spelet, inte jag. Hur spelet ser ut har ju inget att göra med vad Fresco vill o inte vill.

Det tror jag inte på. Pratar du om krig när du säger att människan är förstörande av naturen kanske? Krig skapas av två orsaker, pengar och brist på resurser. Det är de enda två orsakerna till krig. Människan har ingen egentlig natur utan vi formas av våran omgivning och det är därifrån vi snappar upp våra värderingar i livet.

Nope. Krig kan skapas av flera olika saker. Har du sett filmen troja. Eller hört talas om religiösa krig?
Du är så rolig med dina "jag kan allt" kommentarer. Och varje gång har du fel.
Citera
2011-12-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rowdies
Hej har sett denna filmen nu och tycker den var super intressant men skulle behöva några frågor som gör att jag tvingas diskutera filmens syfte, dess trovärdighet och dess innehåll ? Håller på att skriva en anlys på denna för skoj skull så är de någon som kommer på några bra frågor. Tack på förhand

Den första delen är totalt fel. De finns inga paralleller mellan kristendomen och dom andra myterna.

Den andra 2 delarna om bankerna och 9/11 är i stora drag sanna.
Citera
2011-12-17, 08:36
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Nope. Krig kan skapas av flera olika saker. Har du sett filmen troja. Eller hört talas om religiösa krig?
Du är så rolig med dina "jag kan allt" kommentarer. Och varje gång har du fel.

Jo men religioner är underförstått att det skapar krig. Det är liksom allmänt vetande och behöver inte ens yttras. Jag kan inte allt, men jämfört med dig är jag allvetande
Citera
2011-12-18, 14:03
Medlem
Tips: En killes kritiska syn på Zeitgeist där han kommer med kloka argument om saker som tas upp i filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=1FDbZ4mbkC8
Citera
2011-12-25, 14:36
Medlem
Citat:
Jo men religioner är underförstått att det skapar krig. Det är liksom allmänt vetande och behöver inte ens yttras. Jag kan inte allt, men jämfört med dig är jag allvetande

Fel igen.
Du sa "Krig skapas av två orsaker, pengar och brist på resurser. Det är de enda två orsakerna till krig."

Och religion är bara en av flera anledningar till krig. Som sagt avundsuka, svartsjuka, hämd, patriotism, visa dominans och många många fler.

Att du e allvetande? värkar ju inte direkt så.
Citera
2011-12-25, 19:42
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Fel igen.
Du sa "Krig skapas av två orsaker, pengar och brist på resurser. Det är de enda två orsakerna till krig."

Och religion är bara en av flera anledningar till krig. Som sagt avundsuka, svartsjuka, hämd, patriotism, visa dominans och många många fler.

Kan du vara så snäll att lista krig som har startats pga avundsjuka, svartsjuka och patriotism. Jag säger inte att du har fel, jag vill bara se att du kan räkna upp några krig som har startats pga detta. För det kan väl inte vara så att du greppar argument från "tomma luften"? Bara för att ge intryck av att inte förlora ännu en diskussion mot mig som du gjort så många andra.
Citera
2011-12-26, 12:48
Medlem
Citat:
Kan du vara så snäll att lista krig som har startats pga avundsjuka, svartsjuka och patriotism. Jag säger inte att du har fel, jag vill bara se att du kan räkna upp några krig som har startats pga detta. För det kan väl inte vara så att du greppar argument från "tomma luften"? Bara för att ge intryck av att inte förlora ännu en diskussion mot mig som du gjort så många andra.

Causes of World War I
From Wikipedia, the free encyclopedia
For the article on the war itself, see World War I.
The rulers of Germany, France, Russia, Austria-Hungary, and the United Kingdom attempting to keep the lid on the simmering cauldron of imperialist and nationalist tensions in the Balkans to prevent a general European war. They were successful in 1912 and 1913 but did not succeed in 1914.
The causes of World War I, which began in central Europe in July 1914, included many intertwined factors, such as the conflicts and hostility of the four decades leading up to the war. Militarism, alliances, imperialism, and nationalism played major roles in the conflict as well.

Causes of World War II
The main causes of World War II were nationalistic tensions, unresolved issues, and resentments resulting from the World War I and the interwar period in Europe, plus the effects of the Great Depression in the 1930s.
Citera
2012-01-03, 18:19
Medlem
SMBHs avatar
Min gamla gymnasielärare i samhällskunskap (A) sa under en lektion att framtidens krig kommer handla om fosfat, då fosfat är grundläggande för att framställa konstgödsel. Han sa det väldigt casual, och vi diskuterade det inte direkt.

Detta var typ 10 år sedan och har liksom legat och grott i mig sedan utan att jag direkt reflekterat kring det. Fick dock ett ryck och laddade ner dom här filmerna, och det här med "finite resources" är ju slående. Vad händer när fosfatet tar slut?

Det känns väldigt fånigt, det här venus-projektet, att vi liksom ska leva i harmoni med varandra. Det är ju sådant som förmedlas i barnprogram för 5-åringar. Han använder en replika av jorden för att demonstrera hur vi ska gå till väga för att införa en "resource-based economy" men skulle det verkligen gå på en jord som redan är etablerad? Känns ju, skrämmande nog, att man skulle behöva utrota människor, sätta människor i läger för indoktrinering. För jag vet att dom allra flesta skiter högaktningsfullt åt detta, det är "konspirationer" "domedagsprofetior" och annat "trams"...

Bill Hicks kända It's Just A Ride

Jag tror ärligt talat att det krävs ett världskrig för att rätta till detta problem. Folk kommer successivt att få det sämre, medans media (som kontrolleras av dom som har det bättre) upprätthåller ordningen. Till slut kommer det dock vara alltför många människor som lever i misär, och då kommer vi ha en mer eller mindre världslig revolt.
Citera
2012-01-03, 19:01
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Min gamla gymnasielärare i samhällskunskap (A) sa under en lektion att framtidens krig kommer handla om fosfat, då fosfat är grundläggande för att framställa konstgödsel. Han sa det väldigt casual, och vi diskuterade det inte direkt.

Detta var typ 10 år sedan och har liksom legat och grott i mig sedan utan att jag direkt reflekterat kring det. Fick dock ett ryck och laddade ner dom här filmerna, och det här med "finite resources" är ju slående. Vad händer när fosfatet tar slut?

Det känns väldigt fånigt, det här venus-projektet, att vi liksom ska leva i harmoni med varandra. Det är ju sådant som förmedlas i barnprogram för 5-åringar. Han använder en replika av jorden för att demonstrera hur vi ska gå till väga för att införa en "resource-based economy" men skulle det verkligen gå på en jord som redan är etablerad? Känns ju, skrämmande nog, att man skulle behöva utrota människor, sätta människor i läger för indoktrinering. För jag vet att dom allra flesta skiter högaktningsfullt åt detta, det är "konspirationer" "domedagsprofetior" och annat "trams"...

Bill Hicks kända It's Just A Ride

Jag tror ärligt talat att det krävs ett världskrig för att rätta till detta problem
. Folk kommer successivt att få det sämre, medans media (som kontrolleras av dom som har det bättre) upprätthåller ordningen. Till slut kommer det dock vara alltför många människor som lever i misär, och då kommer vi ha en mer eller mindre världslig revolt.

Ingen vet hur följderna av ett tredje världskrig skulle bli nu i dagens läge, med tanke på vilka bomber makteliten sitter på så skulle det kunna bli förödande. Får hoppas att det ekonomiska systemet kollapsar snart så får vi se hur konsekvenserna blir efter det .
Citera
2012-01-04, 00:32
Medlem
De är redan planerat att starta ett 3dje världskrig för att kunna starta om och införa helt nya system och regler och lagar och ideologier samt ekonomiska förutsättningar till den nya världsregeringen.
Citera
2012-01-04, 18:06
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Causes of World War I
From Wikipedia, the free encyclopedia
For the article on the war itself, see World War I.
The rulers of Germany, France, Russia, Austria-Hungary, and the United Kingdom attempting to keep the lid on the simmering cauldron of imperialist and nationalist tensions in the Balkans to prevent a general European war. They were successful in 1912 and 1913 but did not succeed in 1914.
The causes of World War I, which began in central Europe in July 1914, included many intertwined factors, such as the conflicts and hostility of the four decades leading up to the war. Militarism, alliances, imperialism, and nationalism played major roles in the conflict as well.

Causes of World War II
The main causes of World War II were nationalistic tensions, unresolved issues, and resentments resulting from the World War I and the interwar period in Europe, plus the effects of the Great Depression in the 1930s.

Ibland tror jag att du bara trollar för ingen kan va så korkad att han motbevisar sig själv. Första och andra världskriget start har inget att göra med det jag bad dig lista, alltså avundsjuka, svartsjuka eller patriotism.

Citat:
De är redan planerat att starta ett 3dje världskrig för att kunna starta om och införa helt nya system och regler och lagar och ideologier samt ekonomiska förutsättningar till den nya världsregeringen.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Källa på detta tack? En TROVÄRDIG källa, alltså inte bibeln.
Citera
2012-01-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ibland tror jag att du bara trollar för ingen kan va så korkad att han motbevisar sig själv. Första och andra världskriget start har inget att göra med det jag bad dig lista, alltså avundsjuka, svartsjuka eller patriotism.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Källa på detta tack? En TROVÄRDIG källa, alltså inte bibeln.

de är visst exempel på att de finns andra anledningar till krig vilket var argumentet.

Det är vad frimurarna säger och även new age vilket enligt mig är grundstenarna för den nya världs religionen.

"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion…We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time."

The new world order must be appropriate to a world which has passed through a destructive crisis and to a humanity which is badly shattered by the experience.
The new world order must lay the foundation for a future world order which will be possible only after a time of recovery, of reconstruction, and of rebuilding.

http://www.youtube.com/watch?v=UUhP16IRsRk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in