Citat:
Ursprungligen postat av ztawiz
Mosättande åsikter? Du går in på ett forum, skriver "Det där är bullshit, sök på google så får ni se"
*Var är åsikten? Att du tycker Zeitgeist är i klass med Loose Change?
*Var är argumentet? En hänvisning till läsare att själva leta bevis på google?
Svara istället på:
*Vad tror DU om Jesus?
*Vad tror DU om 911?
Ja? Vad jag menade var att Zeitgeist är kontroversiell, men detta har du helt struntat i? Eller har du kollat upp kritiken (seriöst menad fråga)?
*Nja på samma nivå är väl kanske fel, Zeitgeist innehåller en del fakta, men en hel del är fel, och man kan inte dra en korrekt slutsats när delar av "faktan" är felaktig. LC innehåller nästan noll relevant fakta.
*Typ. Så som jag ser det är Zeitgeist en uppmaning till folk att inte ta allting förgivet, utan att ifrågasätta saker, alltså enkelt kritiskt tänkande. Och skiter man i att kolla upp filmens källor så missar man helt enkelt poängen med den. Därför jag kanske orättvist kallade dig för får. Det var inte alltså inte ett personligt påhopp. Utan jag menade att du missat hela grejen och fastnat i samma tänkade som ZG är emot.
Svarar:
* Jag tror att en människa vid namn Jesus existerade runt år 0. Dock var han inget annat än en vanlig människa.
* 9/11 var en konspiration. Terrorister från Saudiarabien/Afghanistan konspirerade och utförde en terrorattack. Det är dock möjligt att CIA och andra säkerhetstjänster inte insåg allvaret i andras varningar inför en eventuell attack, men de hade dock inget med planeringen/utförandet av attacken att göra. Så man kan väl säga att jag tror på den "officiella" versionen.