2010-09-12, 19:51
Medlem
TheRockerss avatar
hahaha nä nu får ni fan ge er!! Nu klyver ni hårstrån. Det går inte fortsätta den här diskussionen för nu har vi gett er det ni vill ha och nu går ni bara in på en massa detaljer för att göra det jobbigt för oss, precis som jag hade förväntat mig.

Först ville maximon ha Zeitgeist källor, och vi gav honom deras källor. Då ville han helt plötsligt ha källorna som sträckte sig ännu längre bak i tiden vilket efter mycket tjat fram och tillbaka gav vi honom det också, och nu duger inte dom heller?!
Citera
2010-09-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
hahaha nä nu får ni fan ge er!! Nu klyver ni hårstrån. Det går inte fortsätta den här diskussionen för nu har vi gett er det ni vill ha och nu går ni bara in på en massa detaljer för att göra det jobbigt för oss, precis som jag hade förväntat mig.

Först ville maximon ha Zeitgeist källor, och vi gav honom deras källor. Då ville han helt plötsligt ha källorna som sträckte sig ännu längre bak i tiden vilket efter mycket tjat fram och tillbaka gav vi honom det också, och nu duger inte dom heller?!

nej faktist tvärt om. Jag vill inte ha äldre eller nyare källor. Bara de är innan Jesus tid så duger de. Men de du gav mig har ju inget med de som zeitgeist pratar om. Han säger att Jesus är en återberättelse av horus.. och massa andra "gudar".. så vad jag bad om är källorna som bevisar peter j rätt.. eftersom jag klagat på att han inte gett oss källorna till sina påståenden så bad jag er ge mig dom.. har du dom källorna? Eller är de svårt att hitta?
Citera
2010-09-12, 20:32
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
nej faktist tvärt om. Jag vill inte ha äldre eller nyare källor. Bara de är innan Jesus tid så duger de. Men de du gav mig har ju inget med de som zeitgeist pratar om. Han säger att Jesus är en återberättelse av horus.. och massa andra "gudar".. så vad jag bad om är källorna som bevisar peter j rätt.. eftersom jag klagat på att han inte gett oss källorna till sina påståenden så bad jag er ge mig dom.. har du dom källorna? Eller är de svårt att hitta?

Nej dom är inte svåra o hitta, du hittar dom i "Book Of The Dead"
Citera
2010-09-12, 20:46
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa

The text implies that some people will pass through unharmed, but that others will suffer torment in a lake of fire.

Texten implicerar att några kommer passera en brinnande sjö andra inte. Men enligt bibeln kommer ingen passera en brinnande sjö. Bibel beskriver att vissa inte kommer kastas i en sjö brinnande av svavel med andra kommer kastas i en sjö av brinnande svavel.

Men det går inte förneka att likheten är slående även om du försöker förvränga detta nu genom dina ord vilket är ganska uppenbart. Kristendomen är bara en hybrid precis som det sägs i Zeitgeist, är det inte dags att vakna och inse detta nu?

Citat:
Likheterna du ser är inte konkreta likheter, de är snarare grova generella och övertolkande antaganden av något enskilt ords betydelse i ett speciellt förhållande. Läser du även bibeln förstår du att likheterna stannar endast vid ett ord, återfödelse.
Tro på återfödelse är inte unikt egyptiskt eller kristet. Återfödelse begreppet är istället ett grundläggande existentiellt frågeställande för nästan alla kulturer och religioner och folk. Ett logisk historiskt mänskligt frågeställande med andra ord. Inte konstigt att det då också hamnar i olika skrifter, det är iaf min åsikt.

Att de är övertolkade är tyvärr bara din åsikt då, inte fakta. Återigen ditt användande av meningsuppbyggnader är så jävla solklart att du försöker skriva så krångligt som möjligt bara för att du ska försöka göra det så jobbigt som du bara kan för oss. Den äldsta typen av strategi inom en debatt som börjar gå illa när man försöker vända en kommande förlust.
Exakt, återfödelse har existerat i många kulturers gudasagor och har därefter kopierats från saga till saga, det är bra att du själv erkänner detta så du inte kan förneka att Bibeln har fått sin historia om Jesus återfödelse, eller återuppståndelse i detta fall, från andra skrifter.
Citera
2010-09-12, 20:53
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Men det går inte förneka att likheten är slående även om du försöker förvränga detta nu genom dina ord vilket är ganska uppenbart. Kristendomen är bara en hybrid precis som det sägs i Zeitgeist, är det inte dags att vakna och inse detta nu?
Du talar som en sann kultmedlem. Du avfärdar helt alla historiska fakta till förmån för ett enda litet ord som du använder ...mycket skrämmande okunnighet faktiskt.

Kan du inte ens förstå värdet av konkreta bevis från konkreta historiker i förhållande till dina kultfantasier är diskussionen tyvärr meningslös mellan dig och mig. Gå ut och be en bön till PJ vet jag.
Citera
2010-09-12, 21:02
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Du talar som en sann kultmedlem. Du avfärdar helt alla historiska fakta till förmån för ett enda litet ord som du använder ...mycket skrämmande okunnighet faktiskt.

Kan du inte ens förstå värdet av konkreta bevis från konkreta historiker i förhållande till dina kultfantasier är diskussionen tyvärr meningslös mellan dig och mig. Gå ut och be en bön till PJ vet jag.

Att du bara citerade och svarade på detta innebär att du höll med mig i mitt andra stycke då. Du ska inte prata om att avfärda fakta när vi har presenterat alla de källor ni bad om men som ni vägrade ta till er. Att kalla det kultfantasier är ett fåfängt försök från dig att förlöjliga våra ideal och ståndpunkter eftersom du verkar inte ha mycket mer att komma med. Du har rätt, vi har inte mycket mer att säga till varandra i den här tråden.
Citera
2010-09-12, 21:09
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Att du bara citerade och svarade på detta innebär att du höll med mig i mitt andra stycke då. Du ska inte prata om att avfärda fakta när vi har presenterat alla de källor ni bad om men som ni vägrade ta till er. Att kalla det kultfantasier är ett fåfängt försök från dig att förlöjliga våra ideal och ståndpunkter eftersom du verkar inte ha mycket mer att komma med. Du har rätt, vi har inte mycket mer att säga till varandra i den här tråden.
Du vet ju inte ens vilka källor jag begärt. Du presenterar en länk till egyptisk mytologi och tror implicit att det skulle bevisa något, när det de facto motbevisar din eget teori. Man undrar om du över huvud läst historia, religion eller ens de källor som du slänger fram.

Sluta upp i din okunnighet och kalla folk religiösa fanatiker som du inte vet ett skvatt om, du vet inte ens att du själv tror på en fabel. Respektera andra för att förtjäna respekt. Men det gör sällan ni zeitgeistare ni är som bitska hundar så fort någon konkret och bevisligen knäcker era fabler, precis som kultmedlemmar.
Citera
2010-09-12, 21:35
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Du vet ju inte ens vilka källor jag begärt. Du presenterar en länk till egyptisk mytologi och tror implicit att det skulle bevisa något, när det de facto motbevisar din eget teori. Man undrar om du över huvud läst historia, religion eller ens de källor som du slänger fram.

Sluta upp i din okunnighet och kalla folk religiösa fanatiker som du inte vet ett skvatt om, du vet inte ens att du själv tror på en fabel. Respektera andra för att förtjäna respekt. Men det gör sällan ni zeitgeistare ni är som bitska hundar så fort någon konkret och bevisligen knäcker era fabler, precis som kultmedlemmar.

Jag presentera en länk till de källor som maximon så febrilt har tjatat om och hur de kan motbevisa min egna teori får du nog ta och förklara lite närmare. Ja jag har läst religion, historia och framförallt är jag påläst om Zeitgeist och The Venus Project och jag skulle aldrig sitta här och försvara dem om jag inte vore övertygad att det är det bästa alternativet människan har för en ljus framtid. Ditt påstående om en kult är helt malplacerad om du nu menar allvar i det påståendet vilket jag tvivlar på att du gör.

Jag kan inte minnas att jag någon gång kallat någon för religiös fanatiker i den här tråden. Om du ska komma med anklagelser vill jag helst att det ligger en gnutta sanning bakom dem också! Det mest irriterande med motståndarna är att de har ingen som helst aning hur de själva ska göra för att förändra världen till det bättre. Ni går emot Zeitgeist just enbart för det är nytänkande och i de religiösa människornas fall, just enbart för att den första delen i Zeitgeist har satt djupa spår inom kristendomen som förmodligen de aldrig kommer kunna lappa ihop. Ateisterna blir bara mer och mer för varje år som går.
Citera
2010-09-13, 07:56
Medlem
Citat:
Nej dom är inte svåra o hitta, du hittar dom i "Book Of The Dead"

Jasså? Vart står de att han hade 12 efterföljare. att han blev korsfäst och återuppstod 3 dagar senare. Om du ger mig de så vinner du.. om inte så antar jag att du inte hittar de själv??
Citera
2010-09-13, 07:59
Medlem
Citat:
Ateisterna blir bara mer och mer för varje år som går.

II Thessalonians 2:3 Let no man deceive you by any means: for that day shall not come except there come a Falling Away first; and that man of sin be revealed, the son of perdition.

De är redan sagt i bibeln att i de sista dagarna så ska folk falla bort från sin tro.. De är då antikritus kommer visa sig...
Citera
2010-09-13, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
II Thessalonians 2:3 Let no man deceive you by any means: for that day shall not come except there come a Falling Away first; and that man of sin be revealed, the son of perdition.

De är redan sagt i bibeln att i de sista dagarna så ska folk falla bort från sin tro.. De är då antikritus kommer visa sig...

Låter spännande. Jag kan knappt vänta. Ärligt talat, står det någonstans att antikristus är så dålig? För jag menar gud är ju en riktig jävla idiot ärligt talat. Ingen frihet, folk ska svälta, om du inte dyrkar honom ska du brinna, och de som inte dyrkar honom är onda? wtf!? Tyrrani kallas det.
Citera
2010-09-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Låter spännande. Jag kan knappt vänta. Ärligt talat, står det någonstans att antikristus är så dålig? För jag menar gud är ju en riktig jävla idiot ärligt talat. Ingen frihet, folk ska svälta, om du inte dyrkar honom ska du brinna, och de som inte dyrkar honom är onda? wtf!? Tyrrani kallas det.

T:ex så kommer han halshugga kristna...

Jasså? Ingen frihet? Jag trodde Gud gav dig fri vilja? Vem e de som gjort att folk svälter? Gud eller människor.. tror du inte att länder och vatikanen osv skulle kunna stoppat världshunger för länge sen om de ville? Självklart skulle de. Men de ska va dåligt.. och de kommer bli sämre. Och när allt är i kaos så kommer antikristus fixa allt.. så vi ser honom som en räddare...

De kommer släppa all tillbaka hållen teknologi, de kommer fixa ekonomin så alla blir rika osv osv...

http://www.youtube.com/watch?v=ZWQfcGSkeNU

va de gäller helvetet.. Du ska dit.. jag ska dit.. men Jesus dog med en syndalös kropp och va helt ren när han dog. Och sen återuppstod 3 dagar senare. Så han har makten att ta på sig din och min synd på hans självuppoffrade kropp.. Han står med handen utsträckt till oss och frågar oss genom hela livet om vi vill ha hans hjälp och slippa brinna. Och de som vill säger bara att de vill ha hjälp från honom.. och tyvär finns de dom som vägrar ta hans hand och kommer dö med sina synder.. och tyvär kommer de sen se allt ond de gjort under hela sitt liv. Och deras själ kommer kastas i en sjö av eld för all evighet pga deras onda gärningar och stolthet..

Varför tror du jag finns här på FB för.. Jag va PRECIS som er förut.. ateist i 22 år.. idag troende i 2 år. Och jag kan väldigt mycket så jag vill hjälpa de som han blivit lurade som jag va.. Men jag kan bara informera er.. de är allt jag kan göra. Sen är de upp till er vad de gör.. fortsätta leva som ni gör.. hata gud... men jag är rädd för att när ni dör kommer ni få en hemsk uppenbarelse när ni märker att ni är påväg att bli dömda..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in