2010-09-13, 19:03
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Jasså? Vart står de att han hade 12 efterföljare. att han blev korsfäst och återuppstod 3 dagar senare. Om du ger mig de så vinner du.. om inte så antar jag att du inte hittar de själv??

Tyvärr äger jag ingen kopia av denna antika text men jag litar fullt ut på att de professorer och vetenskapsmän som Peter Joseph haft till sin hjälp med att hitta dessa källor har hittat det du söker efter i dessa texter. Men självklart kommer du aldrig tro mig förrän jag river ut sidan från original boken och postar den till dig, men även då skulle debatten fortsätta om den vore en förfalskning eller inte. Du måste försöka förstå nu att fortsätta denna diskussionen med dig är poänglöst för hur mycket vi än lyckas hitta de källor du kräver kommer du bara kräva mer och mer när du själv inte har de minsta bevis eller ens källor att Gud existerar.

Citat:
De är redan sagt i bibeln att i de sista dagarna så ska folk falla bort från sin tro.. De är då antikritus kommer visa sig...

Har du exakt datum på detta? Annars är det ingen äkta profetia.
Citera
2010-09-13, 19:10
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
T:ex så kommer han halshugga kristna...

Jasså? Ingen frihet? Jag trodde Gud gav dig fri vilja?

Så säger ni bara för att inte skylla något ont på eran Gud.

Citat:

Vem e de som gjort att folk svälter? Gud eller människor.. tror du inte att länder och vatikanen osv skulle kunna stoppat världshunger för länge sen om de ville? Självklart skulle de. Men de ska va dåligt.. och de kommer bli sämre. Och när allt är i kaos så kommer antikristus fixa allt.. så vi ser honom som en räddare...

Nej de hade inte kunnat stoppa världshunger för längesedan även om de ville. Inte så länge vi är anpassade till en monetär ekonomi och jordens resurser enbart kan fördelas gentemot en monetär betalning.
Men vad händer sen då? Vad händer efter att antikristus har räddat oss? Denna sagan börjar ju bli spännande!
Citera
2010-09-14, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Tyvärr äger jag ingen kopia av denna antika text men jag litar fullt ut på att de professorer och vetenskapsmän som Peter Joseph haft till sin hjälp med att hitta dessa källor har hittat det du söker efter i dessa texter. Men självklart kommer du aldrig tro mig förrän jag river ut sidan från original boken och postar den till dig, men även då skulle debatten fortsätta om den vore en förfalskning eller inte. Du måste försöka förstå nu att fortsätta denna diskussionen med dig är poänglöst för hur mycket vi än lyckas hitta de källor du kräver kommer du bara kräva mer och mer när du själv inte har de minsta bevis eller ens källor att Gud existerar.

Har du exakt datum på detta? Annars är det ingen äkta profetia.

du behöver inte ha en kopia.. Säg bara vart den finns så hittar jag den själv..

och där kom de.. Du litar full ut på dom.. utan bevis. Allså är de ett trosystem för dig och inget annat? eller hur?

Definitions of Prophecy

Rabbinic scholar Maimonides, suggested that "prophecy is, in truth and reality, an emanation sent forth by Divine Being through the medium of the Active Intellect, in the first instance to man's rational faculty, and then to his imaginative faculty."[4] This closely relates to the definition by Al-Fârâbî who developed the theory of prophecy in Islam.[5] The Catholic Encyclopedia defines prophecy as "understood in its strict sense, it means the foreknowledge of future events, though it may sometimes apply to past events of which there is no memory, and to present hidden things which cannot be known by the natural light of reason."[6] From a skeptical point of view, there is a Latin maxim: prophecy written after the fact vaticinium ex eventu [7].
Citera
2010-09-14, 07:30
Medlem
Citat:
Så säger ni bara för att inte skylla något ont på eran Gud.

Nej de hade inte kunnat stoppa världshunger för längesedan även om de ville. Inte så länge vi är anpassade till en monetär ekonomi och jordens resurser enbart kan fördelas gentemot en monetär betalning.
Men vad händer sen då? Vad händer efter att antikristus har räddat oss? Denna sagan börjar ju bli spännande!

precis.. och hur världen ser ut idag är inte pga den bibliska guden. Utan människans uppsättning en monetär ekonomi....

Här e en ganska bra film om de sista dagarna eftersom du verkar intresserad...
1
http://www.youtube.com/watch?v=JMShSatIywg&feature=related
2
http://www.youtube.com/watch?v=Cw5TF4cevX4&feature=related
3
http://www.youtube.com/watch?v=NjMg2YNwURk&feature=related
4
http://www.youtube.com/watch?v=5fyfnzRM2PI&feature=related
5
http://www.youtube.com/watch?v=6Fg4SRZQE8k&feature=related
6
http://www.youtube.com/watch?v=cprdzc_zdJY&feature=related
7
http://www.youtube.com/watch?v=e7z-oBYRorQ&feature=related
8
http://www.youtube.com/watch?v=BTKgp0F7W6A&feature=related
9
http://www.youtube.com/watch?v=aT2ANieU1dg&feature=related
10
http://www.youtube.com/watch?v=g0RTr4ipNB0&feature=related
Citera
2010-09-15, 17:09
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
du behöver inte ha en kopia.. Säg bara vart den finns så hittar jag den själv..
I de gamla Egyptiska texterna så som Book Of The Dead (börjar bli tjatigt nu) Kan inte ge dig exakt sid nummer då jag inte äger denna bok.

Citat:
och där kom de.. Du litar full ut på dom.. utan bevis. Allså är de ett trosystem för dig och inget annat? eller hur?
Jag litar fullt ut på dom och att dom inte har några bevis eller källor är bara din åsikt. Dom hotar hela ditt trosystem med detta och det är bara naturligt att du kommer med en massa löjliga påståenden och källor från oseriösa religiösa människor för att skydda din tro. Hela eran tro är ju baserad utan bevis så du ska nog inte yttra dig om något du själv aldrig kan eller kommer kunna presentera.

Citat:
Definitions of Prophecy
though it may sometimes apply to past events of which there is no memory

Intressant... Det kan alltså ibland referera till saker som redan hänt. Att bibeln är en självuppfylld profetia vet jag redan men detta stärkte bara mina misstankar, tack så mycket.
Skulle vilja veta vart du fått tag i den här definitionen av en profetia?
Citera
2010-09-15, 18:12
Medlem
Citat:
I de gamla Egyptiska texterna så som Book Of The Dead (börjar bli tjatigt nu) Kan inte ge dig exakt sid nummer då jag inte äger denna bok.

Jag litar fullt ut på dom och att dom inte har några bevis eller källor är bara din åsikt. Dom hotar hela ditt trosystem med detta och det är bara naturligt att du kommer med en massa löjliga påståenden och källor från oseriösa religiösa människor för att skydda din tro. Hela eran tro är ju baserad utan bevis så du ska nog inte yttra dig om något du själv aldrig kan eller kommer kunna presentera.

Intressant... Det kan alltså ibland referera till saker som redan hänt. Att bibeln är en självuppfylld profetia vet jag redan men detta stärkte bara mina misstankar, tack så mycket.
Skulle vilja veta vart du fått tag i den här definitionen av en profetia?

Allså vet du inte vart källorna finns?

Om de har källor så visa dom.

wikipedia.
Citera
2010-09-15, 18:15
Medlem
EvilElviss avatar
Vad är slutklämmen på den här rullen ?

Att vi ska bli mer medvetna, eller att vi ska göra revolution och DÖDA alla som lurat oss?
Citera
2010-09-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis

Att vi ska bli mer medvetna, eller att vi ska göra revolution och DÖDA alla som lurat oss?

Nää. att vi ska göra oss av med den onda eliten som kontrollerat oss genom deras banker och religion. Och bygga ett eget etopia utan lagar och religion..

De är vad de vill.. men de är bara ett smart sätt att få alla att enas under en administrativ kropp..
Citera
2010-09-15, 18:42
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:

Att vi ska gå över från monetär ekonomi till resursbaserad ekonomi och framförallt kritiseras våra tre mest föråldrigade och utdaterade institutioner såsom Religion, politik och vårat pengasystem varav inget av dessa tre är längre relevant för samhället och dess överlevnad.
Citera
2010-09-15, 18:46
Medlem
Citat:

De vill skapa medvetenhet och få folk att förstå att sättet vi använder resurser på idag inte är hållbart i det långa loppet. De vill inte döda någon, bara få folk att förstå.

www.thevenusproject.com

Citat:
Nää. att vi ska göra oss av med den onda eliten som kontrollerat oss genom deras banker och religion. Och bygga ett eget etopia utan lagar och religion..

De är vad de vill.. men de är bara ett smart sätt att få alla att enas under en administrativ kropp..

Jag skrev först ett väldigt argt inlägg om att jag börjar bli trött på hur du vägrar lära dig något. Du har uppenbarligen inte koll på vad de ens säger att de vill och verkar totalt ointresserad i att ta reda på det.

De vill inte ta bort någon religion, de vill bara itne att den ska styras av någon. De anser att alla människor har rätt till en egen åsikt som ingen ska ha någon makt över.

Inte en administrativ kropp. Det är vad vi har idag.. eller iaf får mer och mer. De vill i princip ta bort alla sorts övervakning. Total frihet, inga gränser, inga lagar..

Utopi är det inte, det finns många problem och saker som ännu inte är lösta, men det skulle (kanske :O) funka bättre än idag. Utopi finns inte, det är perfektion, vi kan aldrig nå perfektion.
Citera
2010-09-15, 23:44
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Att du bara citerade och svarade på detta innebär att du höll med mig i mitt andra stycke då.
Nej....
Citat:
Att de är övertolkade är tyvärr bara din åsikt då, inte fakta. Återigen ditt användande av meningsuppbyggnader är så jävla solklart att du försöker skriva så krångligt som möjligt.
Jag var medvetet övertydlig för att visa att inte ens de små fragment av era lösryckta ideer kan undgå granskning. Att du sen greppar sönderbrända halmstrån är helt upp till dig.
Citat:
Jag presentera en länk till de källor som maximon så febrilt har tjatat om och hur de kan motbevisa min egna teori får du nog ta och förklara lite närmare.
Har jag redan gjort. Det felaktiga blir underförstått när påståendena blir satta under direkt kritisk granskning, då speciellt i förhållande till de andra 99.9% av det som inte stöder teorin i källan du gav. Allt annat i myten stöder inte din teori helt enkelt. Alltså. Inte ens det lilla tillstymmelse av era vilda ideer kunde undgå kritisk granskning. Nuff said!
Citat:
jag har läst religion, historia
Varför undviker du då vad historikerna själva säger, där även ateister ingår, och tror på ideer av en självutnämnd guru?
Samma guru som Zeitgeist använder som huvudkälla.

Tydligen sägs en av dessa ideer vara det mest uppenbara beviset på astrologikopplingen till kristendomen. Vilket är påståendet att lärjungarna egentligen är de tolv stjärnkonstellationer i Zodiaken, vilka passeras av solen(Jesus). Källan till det påståendet är just gurun själv.

"The sun's followers or deciples, are the 12 signs of the Zodiac, through which the sun(Jesus)much pass"

Bara det faktum att de kallar detta det mest uppenbara beviset borde vara tillräckligt för att avfärda detta som en snurrig fabel. Sorry men denna fabel håller inte vatten för fem öre.

Mvh
Citera
2010-09-16, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
De vill skapa medvetenhet och få folk att förstå att sättet vi använder resurser på idag inte är hållbart i det långa loppet. De vill inte döda någon, bara få folk att förstå.

www.thevenusproject.com

Jag skrev först ett väldigt argt inlägg om att jag börjar bli trött på hur du vägrar lära dig något. Du har uppenbarligen inte koll på vad de ens säger att de vill och verkar totalt ointresserad i att ta reda på det.

De vill inte ta bort någon religion, de vill bara itne att den ska styras av någon. De anser att alla människor har rätt till en egen åsikt som ingen ska ha någon makt över.

Inte en administrativ kropp. Det är vad vi har idag.. eller iaf får mer och mer. De vill i princip ta bort alla sorts övervakning. Total frihet, inga gränser, inga lagar..

Utopi är det inte, det finns många problem och saker som ännu inte är lösta, men det skulle (kanske :O) funka bättre än idag. Utopi finns inte, det är perfektion, vi kan aldrig nå perfektion.

jag vet att de inte säger att de kommer vilja ta bort religion. Men hur kan kristendomen existera i en värld utan lagar? Och hur kommer de kristna bli behandlade när de försöker varna de som syndar i en värld utan lagar? De kommer "som bibeln sa" bli hatade av hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in