Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Att du bara citerade och svarade på detta innebär att du höll med mig i mitt andra stycke då.
Nej....
Citat:
Att de är övertolkade är tyvärr bara din åsikt då, inte fakta. Återigen ditt användande av meningsuppbyggnader är så jävla solklart att du försöker skriva så krångligt som möjligt.
Jag var medvetet övertydlig för att visa att inte ens de små fragment av era lösryckta ideer kan undgå granskning. Att du sen greppar sönderbrända halmstrån är helt upp till dig.
Citat:
Jag presentera en länk till de källor som maximon så febrilt har tjatat om och hur de kan motbevisa min egna teori får du nog ta och förklara lite närmare.
Har jag redan gjort. Det felaktiga blir underförstått när påståendena blir satta under direkt kritisk granskning, då speciellt i förhållande till de andra 99.9% av det som inte stöder teorin i källan du gav. Allt annat i myten stöder inte din teori helt enkelt. Alltså. Inte ens det lilla tillstymmelse av era vilda ideer kunde undgå kritisk granskning. Nuff said!
Citat:
jag har läst religion, historia
Varför undviker du då vad historikerna själva säger, där även ateister ingår, och tror på ideer av en självutnämnd guru?
Samma guru som Zeitgeist använder som huvudkälla.
Tydligen sägs en av dessa ideer vara det mest uppenbara beviset på astrologikopplingen till kristendomen. Vilket är påståendet att lärjungarna egentligen är de tolv stjärnkonstellationer i Zodiaken, vilka passeras av solen(Jesus). Källan till det påståendet är just gurun själv.
"The sun's followers or deciples, are the 12 signs of the Zodiac, through which the sun(Jesus)much pass"
Bara det faktum att de kallar detta det mest uppenbara beviset borde vara tillräckligt för att avfärda detta som en snurrig fabel. Sorry men denna fabel håller inte vatten för fem öre.
Mvh