Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Vilka böcker pratar du om nu? Den enda referensen jag har är Peter Jospeh och det han säger i Zeitgeist sen får du väl skriva och fråga honom vart han har fått sina källor ifrån för jag vet att med all säkerhet att allt material i den första Zeitgeist filmen kommer från en säker källa. För att citera Peter Jospeh: "There is nothing in that movie that doesn´t come from a trustworthy source".
Ja denna tror jag ju inte på bara rakt ut sagt. Rent skitsnack alltihop. En kristen som desperat försöker rädda spillrorna av sin krossade tro som Zeitgeist lämnade efter sig. Ska man förväntas tro att denna lilla video ska bevisa en gång för alla att Jesus faktiskt fanns? Det är precis som någon sade tidigare, ni kan inte ta till er att teorierna att Jesus bara är påhittad väger mer än de tragiska försöken att bevisa hans existens. Det är ju sorgligt.
Vad ska detta klippet bevisa? Du har missförstått det här med profetior. En profetia SKA nämna exakt plats, datum och tid på händelserna de försöker förutspå samt namn på de inblandade. Man kan inte (som bibeln gör) skriva att inom de närmsta tusen åren kommer detta och detta hända, för inom en så ofantligt stor tidsram kommer något till slut att hända. Jag kan göra en äkta biblisk profetia här och nu, inom 50 år kommer det ske ett våldsbrott i Stockholmstrakten, ganska så nära centralen. Nu har jag alltså 50 år på mig för min profetia att slå in. Bibeln fungerar på exakt samma sätt.
Jag har varit precis som dig fast tvärtom. När jag va liten så var jag väldigt rädd för döden så jag försökte verkligen att börja tro på Gud och Jesus men det gick bara inte, det kändes inte rätt. Så jag fick förståndet tillbaka och växte upp som en helt vanlig ateist tills jag på lite senare år försökte hitta tron igen men exakt samma sak där. Inget av det kändes rätt. Jag var inte villig att viga hela mitt liv åt en gammal bok och åt karaktärer som är lika verkliga som Spindelmannen och Stålmannen. Livet är alldeles för viktigt och det finns mycket annat att göra än att tillbringa hela sitt liv åt en påhittad Gud.
Ja denna tror jag ju inte på bara rakt ut sagt. Rent skitsnack alltihop. En kristen som desperat försöker rädda spillrorna av sin krossade tro som Zeitgeist lämnade efter sig. Ska man förväntas tro att denna lilla video ska bevisa en gång för alla att Jesus faktiskt fanns? Det är precis som någon sade tidigare, ni kan inte ta till er att teorierna att Jesus bara är påhittad väger mer än de tragiska försöken att bevisa hans existens. Det är ju sorgligt.
Vad ska detta klippet bevisa? Du har missförstått det här med profetior. En profetia SKA nämna exakt plats, datum och tid på händelserna de försöker förutspå samt namn på de inblandade. Man kan inte (som bibeln gör) skriva att inom de närmsta tusen åren kommer detta och detta hända, för inom en så ofantligt stor tidsram kommer något till slut att hända. Jag kan göra en äkta biblisk profetia här och nu, inom 50 år kommer det ske ett våldsbrott i Stockholmstrakten, ganska så nära centralen. Nu har jag alltså 50 år på mig för min profetia att slå in. Bibeln fungerar på exakt samma sätt.
Jag har varit precis som dig fast tvärtom. När jag va liten så var jag väldigt rädd för döden så jag försökte verkligen att börja tro på Gud och Jesus men det gick bara inte, det kändes inte rätt. Så jag fick förståndet tillbaka och växte upp som en helt vanlig ateist tills jag på lite senare år försökte hitta tron igen men exakt samma sak där. Inget av det kändes rätt. Jag var inte villig att viga hela mitt liv åt en gammal bok och åt karaktärer som är lika verkliga som Spindelmannen och Stålmannen. Livet är alldeles för viktigt och det finns mycket annat att göra än att tillbringa hela sitt liv åt en påhittad Gud.
Vilka böcker pratar du om nu? Den enda referensen jag har är Peter Jospeh och det han säger i Zeitgeist sen får du väl skriva och fråga honom vart han har fått sina källor ifrån för jag vet att med all säkerhet att allt material i den första Zeitgeist filmen kommer från en säker källa. För att citera Peter Jospeh: "There is nothing in that movie that doesn´t come from a trustworthy source".
*HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHA
*hahahahahahahahahahhahahahahahahahhah
*hahahahahhahahahahahahahhah
*Synd att du tappade din gemenskap med Jesus.
men allafall. jag tror att alla som läser dina inlägg. Även om de är "på din sida" vet att du har blivit ägd. jag ger dig bevis. Videos du bara behöver titta på och lyssna på när han läser upp från böker som pratar om jesus, och proferior om exakta länder som kommer attakera israel under de 7 åren antikristus har sin makt.
och du ger mig inget. Du litar blind på honom trotts att jag bevisat att han har fel. Och jag har gett dig HISTORISKA bevis på att jesus fanns. Men jag märker och alla andra märker att du redan gjort ett val att neka jesus för att du vill tro på peter j. Och de är helt okej. Jag och alla andra här inne märker att du har fel. Och att du inte kunde tillföra några bevis. Jag ville bara hjälpa dig om de va så att du hade blivit lurad. men nu när de är så uppenbart att du inte VILL tro på honom och att du bara motarbetar mig så får de va. jag vet allafall att de finns andra som blivit missleda som läser dehär som vill veta sanningen. och inte bara väljer att tro på vad de tycker ska va sant.
på sätt och vis tycker jag synd om dig. För nånstans har nånting hänt dig att du har gjort ett val att neka Jesus. Jag vet inte varför eller om de bara är stolthet att du inte vill erkänna att du har fel. Jag hade inga problem att erkänna att jag haft fel i 22 år som ateist. Men jag tror inte att de är de. jag tror du vill ha dedär som venus project pratar om. De som ska efterlika ett paradis. Men förstår du inte att de är de jesus åxå vill ge dig. han vill ge dig evigt liv utan sorg. han vill ta med dig och visa dig saker du aldrig sett. och du behöver bara ta hand hand. Och du nekar honom.
http://www.youtube.com/watch?v=195BPeSfuRk
http://www.youtube.com/watch?v=vuRFf7hCkQU&playnext_from=TL&videos=mfHSyg N6kfg