2010-09-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av closecut
Så underbart ren och fin den här tråden blir när man plonkar m*****n, mannen vars källas källförteckning är innehållsregistret till källan själv. Mannen som bevisligen har lika svårt för att läsa som han har för att skriva begripligt. Mannen som gör citeringsfunktionen överflödig.

Om någon avkräver dig källförteckning på något du inte skapat själv, och sedan hävdar att han inte kan uttyda det du uttyder, så vet du att han är en "Born Again" - en ny typ av människor som varken kan eller vill förstå. Om någon hävdar att bibeln är en vetenskaplig skrift som nertecknar mänsklighetens historia, och påstår att evolutionen handlar om jordmaskar och kossor som ser ut som valar så är det uppenbart att personen aldrig läst ens en bilderbok om evolutionen från bibliotekets barnavdelning vilken ger en femåring rudimentära kunskaper om evolutionen, så vet du att han istället har fått sina "kunskaper" om evolutions"teorin" genom sin församlings bibelstudiegrupp. Alla som påstår att den felöversatta bibeln de läser innehåller sanningen, diskvalificerar sig automatiskt från vidare diskussioner.

Bibeln ... Sheesh. En Musse Pigg-film från 40-talet innehåller mer sanning.

Argumentet är inte om bibeln är sann eller inte. Utan om de finns skrifter som liknar bibeln innan Jesus tid. Finns de så vill jag se dom skrifterna. Så jag vill veta vart jag kan hitta dom.. vill du ge mig dom?
Citera
2010-09-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Alla är överens, hinduer kristna ateister etc att påståendena saknar seriös substans. Alla då utom ett fåtal personer som försöker skaka liv i filmens felaktiga påståenden.

Varför tror ni förresten att filmen skapare har distanserat sig från detta. Om detta verkligen hade substans så skulle han inte göra det.
De allra flesta i tråden ställer sig dessutom mycket tvivlande till detta humbug. Inga källor som kan tas på allvar har inte heller presenterats. Till och med Zeitgeist kramarna kan inte verifiera källornas äkthet.

När det gäller resten av filmens påståenden så är det mesta kopierat från andra konspirations forskare. Inget äkta eller nytt där inte.

Haha.. inte bara de. De pratar om banksystemet och 9/11.. och inte en endaste gång nämner de new world order eller illuminati.. De är åxå ganska konstigt enligt mig. Inte ens i zeitgeist addendum nänmer dom de
Citera
2010-09-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Han har inte tagit avstånd från de här påståendena. Du verkar inte ens veta vad han heter som gjort Zeitgeist så hur fan kan du då ens veta att han tagit avstånd från det? (Nu kommer du med all säkerhet ta reda på vad han heter bara för att "motbevisa" mig). Du verkar också ha svårt att fatta att vi har presenterat källorna och om ni i eran tur vill gräva vidare så får ni väl göra det men jag vet att det kommer ni inte göra för ni kommer inte gilla vad ni hittar, att kristendomen är rent skitsnack. Ni försvarar bara eran döende religion och det är förståeligt.

Adam och Eva och den talande ormen, Noas Ark som tydligen va så stor att den rymde hela världens djurarter, att det kunde regna grodor från himlen, att Moses kunde dela på röda havet och att Jesus kunde bota spetälska, det tror ni på utan det minsta bevis eller "källor" som ni verkar vara så förtjusta i. Det är makalöst hur korkade människor kan bli.

Argumentet är inte om bibeln är sann eller inte. Utan om de finns skrifter som liknar bibeln innan Jesus tid. Finns de så vill jag se dom skrifterna. Så jag vill veta vart jag kan hitta dom.. vill du ge mig dom?
Citera
2010-09-08, 18:24
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Haha.. inte bara de. De pratar om banksystemet och 9/11.. och inte en endaste gång nämner de new world order eller illuminati.. De är åxå ganska konstigt enligt mig. Inte ens i zeitgeist addendum nänmer dom de

Dom nämner odemokratiskt valda grupper som Bilderberg gruppen och The Trilateral Commission Om du vore det minsta påläst så vet du att det är Bilderberg Gruppen och Trilateral Commission som kämpar för New World Order.

"And what shall we do with Undemocratic elected groups such as The Trilateral Commission and The Bilderberg Group?" Kommer inte ihåg exakt ordagrant vad han sa men det va ungefär så han sa. Eller vill du ha källor på det? Vill du att jag ska söka efter gamla pergament från tidens begynnelse att han faktiskt har nämnt detta i zeitgeist?
Citera
2010-09-08, 18:24
Medlem
Citat:
FÖR FAN! "inga källor ... har inte". "till och med ... kan inte". Jag får gissa mig till vad du menar när du skriver så. Helt obegripligt.

I övrigt: du kommer med några påståenden, källor till det tack.

Argumentet är inte om bibeln och allt annat är sant eller inte. Utan om de finns skrifter som liknar bibeln innan Jesus tid. Finns de så vill jag se dom skrifterna. Så jag vill veta vart jag kan hitta dom.. vill du ge mig dom?
Citera
2010-09-08, 18:26
Medlem
Citat:
Dom nämner odemokratiskt valda grupper som Bilderberg gruppen och The Trilateral Commission Om du vore det minsta påläst så vet du att det är Bilderberg Gruppen och Trilateral Commission som kämpar för New World Order.

"And what shall we do with Undemocratic elected groups such as The Trilateral Commission and The Bilderberg Group?" Kommer inte ihåg exakt ordagrant vad han sa men det va ungefär så han sa. Eller vill du ha källor på det? Vill du att jag ska söka efter gamla pergament från tidens begynnelse att han faktiskt har nämnt detta i zeitgeist?

De vet jag. Men att de inte nämner de är konstigt enligt mig. Oavsett om de indirekt pratar om eliten eller inte. Ps: hur går de med källorna?
Citera
2010-09-08, 18:27
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:

Kan du sluta tjata om detta elle? Vi har gett dig dom källorna som du ursprungligen bad om. Vill du i sin tur ha deras källor får du hitta dom själv. Du har otroligt svårt att fatta att källorna du letar efter är ett resultat av, antagligen, flera års forskning hos vetenskapsmän och historiker som har skrivit dom böckerna som du så lätt avfärdade tidigare.
Citera
2010-09-08, 18:31
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Va det ett svar? En fråga bara, är du religiös?
Du påstod i felaktigt att jag inte visste vad skaparen heter.
Citera
2010-09-08, 18:34
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Du påstod i felaktigt att jag inte visste vad skaparen heter.

Vad heter han då? Han heter ju knappast "This is the sun"
Citera
2010-09-08, 18:57
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
FÖR FAN! "inga källor ... har inte". "till och med ... kan inte". Jag får gissa mig till vad du menar när du skriver så. Helt obegripligt.

I övrigt: du kommer med några påståenden, källor till det tack.
Min poäng är att bevisningen i frågan inte har med religion att göra alls. De som kritiserar detta är inte per automatik troende i något fall, vilket vissa här tror är grunden till den kritik som framförs mot deras ideer.

Det är snarare de som tror på dessa påståenden som är religiösa i sin fanatiska tro på fabeln som framförs i filmen. Det roliga blir då att den som är troende i tråden är också de med mest seriositet i förhållande till källorna till zeitgeist.

Nu var det ett tag sen jag såg filmen. Vilket av mina påståenden är det du menar så skall jag kolla upp källor till dig.
Citera
2010-09-08, 19:02
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ja, det finns även många märkliga resonemang i de andra filmerna. Det verkar också nu som man inte längre är intresserad av 9/11.
Citera
2010-09-08, 19:07
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Vad heter han då? Han heter ju knappast "This is the sun"
Vad spelar det för roll vad PJ egentligen heter. Orsaken att jag inte nämnde det var för att undvika diskussion omkring en person. Jag trodde du skulle förstå detta(citatet)eftersom han är berättare till filmen.
Senast redigerad av Pannlampa 2010-09-08 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in