2008-02-08, 17:04
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Hashberg
Vad var anledningen till att Usa skulle vilja starta krig och inte avsluta dem? Varför skulle bankmännen bli rikare på det?

(Det var länge sedan jag såg filmen och jag orkar inte tanka ner den igen, tar för lång tid)

Så länge USA är snabba på att låna ut pengar till nationer i nöd så kommer dom att dra räntan.
Citera
2008-02-08, 21:09
Medlem
Robert Hashbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Så länge USA är snabba på att låna ut pengar till nationer i nöd så kommer dom att dra räntan.
Ok, uppfattat. Men det här med ränta på varje dollar, betalar man skuld för det på vilket sätt?
Citera
2008-02-08, 21:52
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Hashberg
Ok, uppfattat. Men det här med ränta på varje dollar, betalar man skuld för det på vilket sätt?

Varje dollar som är i omlopp kommer från the Federal Reserve och the FR tar i sin tur ut ränta för varje dollar dom lånar ut ut.
Citera
2008-02-13, 20:19
Medlem
Ja , det

har ju gått strålande . Undrar var alla de som klev på planen som inte krajjade i Pentagon eller i skogen är ?? Och Vilka duktiga sprängare som lyckades ladda Tornen innan alla kom till jobbet , de måste slitit hela natten med att aptera alla balkar . När ska de 6 påstådda kaparna som enligt uppgift är "döda" lämna karibien och möta media ?? Fy fan vad lurad jag är !!!
Citera
2008-02-23, 14:13
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Har bara sett del 1 än så länge, pausar nu.
Men jag måste säga att.. Jaha? och?

Den säger ju ingenting, det är ju helt meningslös information om att Jesus skulle vara solen.. vad spelar det för roll.
Kan inte folk se lite större? Dessutom kan det ju vara intressant att ha med lite motargument som någon här sa tidigare.

Den där gubben i början som pratade om Jesus och religion som ska ha pengar och att man ska följa budorden annars hamnar man i helvetet..men.. "He loves you"
Det där jävla talet fick mig att fundera på att inte se den här skiten överhuvudtaget.
Citera
2008-02-24, 04:26
Medlem
Ok, jag kan hålla med om att zeitgeist inte är den mest trovärdiga dokumentären. Dock tycker jag heller inte Bush är särskilt trovärdig när han påstår att Irak har olika sorters av vapen och vill gå in i landet. Att man håller tyst om en union. Faktum är att Irak gick över till Euro innan USA gick in i landet. Sammanträffande att man attackerar Irak just efter det? Sammanträffande att USA's försvar mot luften inte "fungerade" 9/11? Sammanträffande att araber från en grotta åstadkom nåt på en nation som 50 år sen lyckades scanna hela Kuba och konstatera att sovjet bygger missilbaser? Sammanträffande att man nu påstår att man har gjort "fel" nu? Att Irak inte hade något trots allt och att Bin Laden inte har hittats än?

Snälla, även om dokumentären på många punkter är bullshit så kan ingen förneka alla dessa frågetecken. Om så är ni välkomna att besvara mina frågor, bara att säga till, kan formulera dem på ett mer konstruktivt sätt.
Citera
2008-02-26, 14:18
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Har bara sett del 1 än så länge, pausar nu.
Men jag måste säga att.. Jaha? och?

Den säger ju ingenting, det är ju helt meningslös information om att Jesus skulle vara solen.. vad spelar det för roll.
Kan inte folk se lite större? Dessutom kan det ju vara intressant att ha med lite motargument som någon här sa tidigare.

Den där gubben i början som pratade om Jesus och religion som ska ha pengar och att man ska följa budorden annars hamnar man i helvetet..men.. "He loves you"
Det där jävla talet fick mig att fundera på att inte se den här skiten överhuvudtaget.

Om du inte ser klart hela filmen så har inte det där stycket så mycket mening nej...
Citera
2008-02-26, 18:45
Medlem
Donny_Braskos avatar
The man behind the curtain är ju helt suverän. Har alltid tänkt på det han säger, hur en handfull människor genom att styra världekonomin i princip styr världen. Och hur de har under den senaste århundraden skapat sig makt genom krig och artificiella ekonomiska depressioner. Och hur de har kunnat hålla detta hemligt för den stora massan.
Citera
2008-02-26, 21:42
Bannlyst
Någon som kan ge namn på någon bra långfilm om zeitgeist och var man kan tanka/se den?
Citera
2008-02-28, 11:46
Medlem
Cryingmantiss avatar
Såg alla delarna igår kväll och det var mycket intressant. Väcker många frågor samtidigt som iaf jag skakar på huvudet och undrar om inte människor tänker lite för mycket ibland. Känner mig lurad, men samtidigt väldigt skeptisk. Lurad för att om det verkligen är sant så faller hela min tillvaro ihop.. det lär man ändå aldrig få veta.

Samtidigt är jag sjukt skeptisk. Att fejka saker går hur lätt som helst med dagens media. Att sedan mannen i filmen kan tala för sin sak och hur de själv väljer ut sina klipp gör mig otroligt skeptisk.
Tyckte det var intressant och vi som såg på det diskuterade en massa efteråt. Kändes givande
Citera
2008-02-28, 12:43
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryingmantis
Såg alla delarna igår kväll och det var mycket intressant. Väcker många frågor samtidigt som iaf jag skakar på huvudet och undrar om inte människor tänker lite för mycket ibland. Känner mig lurad, men samtidigt väldigt skeptisk. Lurad för att om det verkligen är sant så faller hela min tillvaro ihop.. det lär man ändå aldrig få veta.

Samtidigt är jag sjukt skeptisk. Att fejka saker går hur lätt som helst med dagens media. Att sedan mannen i filmen kan tala för sin sak och hur de själv väljer ut sina klipp gör mig otroligt skeptisk.
Tyckte det var intressant och vi som såg på det diskuterade en massa efteråt. Kändes givande

Är precis så som man ska se denna filmen för den innehåller en hel del faktafel och manipulativa satser. Samtidigt så är det en film som väcker debatt vilket självklart är roligt Tidigare i tråden var det en användare som motbevisade mycket av den första delen, religionsdelen, ifall du är intresserad att se filmen från en kritisk synvinkel.
Citera
2008-02-29, 07:42
Medlem
Donny_Braskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
... idigare i tråden var det en användare som motbevisade mycket av den första delen, religionsdelen, ifall du är intresserad att se filmen från en religiös synvinkel.

vad du menade.

Religion delen verkar vara den mest logiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in