2010-09-08, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Som TheRockers säger så har vi redan svarat, gång på gång. Men han vägrar ta det och vill ha er, utan att göra något själv. Han är inte alls intresserad av att läsa på, han vil bara skapa så mycket jobb åt oss som möjligt för att sedan säga att "så står det inte i bibeln" och då har allt varit förgäves.. När man sedan ber om honom ödmjukt att läsa på lite mer och försöka lyssna på skaparna och faktiskt lyssna på vad de säger, då länker han bara någon dum youtube rulle som inte ger ett skit.
Jag orkar inte mer, jag skiter i denna tråd.

Nej ni har inget gett mig källorna. Bara böcker skriva efter jesus tid. Flera tusen år dessutom...
Jag vill bara att ni ger mig källorna de använde som bevis för att de finns skrifter innan Jesus tid som har paralleller till de som står i bibeln.

Så vi försöker igen!

Jag vill veta vart de fått källorna ifrån. Och eftersom varken zeitgeist eller de böcker som zeitgeist refererar till inte skriver ut källorna. Så frågar jag igen! Vart e bevisen? Jag bryr mig inte vart från de fått källorna ifrån.

-------------------->> Bara de kan hänvisa mig till texter/skrifter innan jesus tid som har parrallerna till bibeln som zeitgeist pratar om. Ge mig källorna! <<-------------
Citera
2010-09-08, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor90
Bra "källor" ni hade då. "Den här personen som hatar kristendomen sa något som inte står med i några RIKTIGA SKRIFTER!!!11". Nu så håller ni på att "bekräfta" varandra eftersom ni blev så stenhårt ägda.

För att förtydliga: Era "källor" är från RANDOM FOLK SOM HATAR KRISTENDOMEN. ENDAST.

Inte bara de. De är människor som över 2000 år efter bibeln skrevs kommer och skriver böcker och gör filmer och säger att de finns skrifter innan Jesus tid som är likadana som de som bibeln säger.

Och jag ber om och om och om igen om bevis/källor/referenser till de skrifterna som fanns innan Jesus tid som är likadana som bibeln så jag kan kolla upp de. Men eftersom varken zeitgeist eller nån av alla de andra böckerna som skriver om samma ämne vägrar att ge oss deras källor så kan man anta att de bara är nått de hittat på. Om inte..GE OSS KÄLLRONA DÅ SÅ VI KAN KOLLA UPP DOM. Men de kommer aldrig att hända. Ser att de är ganska anti-kristna är inget jag blir förvånad över. Men vad jag blir förvånad över är att de finns dom som blint stöder hela den iden när de märker hur svårt de är att få fram källorna. För jag kan loova dig att de har suttit och sökt igenom hela internet och försökt att hitta källorna men inte hittat. Och jag tror att de själva tycker de är konstigt. Men de vill så gärna tro på denhär filmen att de istället tänker för sig själva nått i denhär stilen..

"nej nej men skit i bevis. Skit i källkritik. Skit i att göra ett informativt beslut.... jag tänker lita på dom ändå trots att de inte kan leverera källorna till deras påståenden. För även om deras ide är fel så VET jag att kristendomen är skapad av eliten för ekonomisk, social och politisk kontroll över folket"

Dagens ungdom har blivit så blåögd och lätt manipulerad att de är skrämmande.....
Citera
2010-09-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Det är exakt det vi har. Han ville ha ZEITGEIST källor och vi gav honom deras källor! Sen när han märkte att vi hade ägt sönder honom genom att ge honom källorna så spann han bara vidare på ämnet in i en ändlös cirkel.
Citat:
Ursprungligen postat av oole
text

Njea, varken du eller oole har presenterat några källor förutom att ni hänvisat till skaparna av zeitgiest/vp och deras böcker. Det är lika bra källor som om jag skulle hänvisa till aftonbladet. Dem relevanta källorna skulle ju då vara de böcker/skrifter/whatever som dem baserar sina verk på...

Sedan tycker jag att det inte är fel att använda youtubeklipp för att backa upp sitt påstående då det är lättare att ta in än att läsa långa texter... sålänge dem filmerna kan presentera sina källor så är det ok. Tror heller inte att ni givit klippen maximon postade en ordentlig chans då han postade typ 100st och det pallar nog fan inte ens jag att beta av.. och i några av dem så är det dessutom en skrikig hetsig amerikansk pastor som hetsar fanatiskt, även om vissa saker han säger(skriker/hetsar) är relevant för diskussionen, hjälper ju inte det direkt... det pallar inte jag heller lyssna på.

Hela grejjen med zeitgiest är att den är väldigt bra gjort och speciellt första delen är väldigt gripande. Innan så köpte jag den biten också.. Om man innan tvivlar eller inte gillar religion så säger den första delen det vad man vill höra, det va nästan så jag upplevde det när jag tänker tillbaka på det... Men efter att ha kollat upp påståenden där och försökt att se andra sidan av myntet så märkte jag ganska snabbt att det är väldigt mycket desinformation... Jag upplever att många sk."sanningssökare" är jävligt dåliga va det gäller källkritik, samtidigt som "debunkers" är dåliga på objektiv info..
Senast redigerad av sebzxor 2010-09-08 kl. 08:07.
Citera
2010-09-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebzxor
Njea, varken du eller oole har presenterat några källor förutom att ni hänvisat till skaparna av zeitgiest/vp och deras böcker. Det är lika bra källor som om jag skulle hänvisa till aftonbladet. Dem relevanta källorna skulle ju då vara de böcker/skrifter/whatever som dem baserar sina verk på...

Sedan tycker jag att det inte är fel att använda youtubeklipp för att backa upp sitt påstående då det är lättare att ta in än att läsa långa texter... sålänge dem filmerna kan presentera sina källor så är det ok. Tror heller inte att ni givit klippen maximon postade en ordentlig chans då han postade typ 100st och det pallar nog fan inte ens jag att beta av.. och i några av dem så är det dessutom en skrikig hetsig amerikansk pastor som hetsar fanatiskt, även om vissa saker han säger(skriker/hetsar) är relevant för diskussionen, hjälper ju inte det direkt... det pallar inte jag heller lyssna på.

Hela grejjen med zeitgiest är att den är väldigt bra gjort och speciellt första delen är väldigt gripande. Innan så köpte jag den biten också.. Om man innan tvivlar eller inte gillar religion så säger den första delen det vad man vill höra, det va nästan så jag upplevde det när jag tänker tillbaka på det... Men efter att ha kollat upp påståenden där och försökt att se andra sidan av myntet så märkte jag ganska snabbt att det är väldigt mycket desinformation... Jag upplever att många sk."sanningssökare" är jävligt dåliga va det gäller källkritik, samtidigt som "debunkers" är dåliga på objektiv info..

jag behöver inte bevisa några källor. Jag postade mest dom filmerna för att jag trodde att de va lurade och ville veta sanningen. Men de ville inte veta sanningen så jag tänker inte övertala dom. Vad jag därimot tänker göra är att jag kommer tjata om källorna till skrifterna som fanns innan Jesus tid och som hade paralleller till bibeln. Varför?? För att jag vet hur många de är där ute som fortfarande tror att zeitgeist del 1 är fakta. Och när de kommer in på denhär tråden vill jag att de ska se klart och tydligt att en kille som heter maximon tjatar efter källorna och de som försvarar zeitgeist kan inte hitta dom... så de förstår att de finns inga såna skrifter!

en skrikig hetsig amerikansk pastor som hetsar fanatiskt måste vara billy crone. Har är ju för skön!

resten du skrev om håller jag med om 100%. Jag trodde själv inte på kristendomen när jag såg zeitgeist första gången. Och den sa precis vad jag ville höra för att jag skulle känna mig lite smartare än alla andra och tänka att alla kristna va lurade idioter...Men tänk så fel jag hade... De va jag som blev lurad och jag ber alla kristna om ursäkt för allt illa jag och andra ateister sagt och gjort mot er. Men de är som Jesus sa..förlåt dom. Dom vet inte vad dom gör
Citera
2010-09-08, 16:28
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebzxor

Han frågade oss om Zeitgeist källor och vi gav honom källorna som Zeitgeist använde sig av, svårare än så är det inte. Varför är detta så svårt att fatta? Jag tror inte att maximon är nån direkt ängel i det här heller och har gjort sin forskning. Han är övertygad med sin tro och vill tydligen inte ta till sig när vi väl motargumenterar. Zeitgeist teori är en VÄLDIGT bra teori om hur kristendomen egentligen är och om maximon tar sig tid och forskar inom ämnet så garanterar jag att han kommer hitta allt det som Zeitgeist har hittat, men jag tror inte han orkar det, lika lite som jag orkade sitta och titta på alla hans youtube klipp. Men några minuter på några av dom tittade jag allt på så jag ignorerade dom inte totalt.
Citera
2010-09-08, 17:13
Medlem
closecuts avatar
Så underbart ren och fin den här tråden blir när man plonkar m*****n, mannen vars källas källförteckning är innehållsregistret till källan själv. Mannen som bevisligen har lika svårt för att läsa som han har för att skriva begripligt. Mannen som gör citeringsfunktionen överflödig.

Om någon avkräver dig källförteckning på något du inte skapat själv, och sedan hävdar att han inte kan uttyda det du uttyder, så vet du att han är en "Born Again" - en ny typ av människor som varken kan eller vill förstå. Om någon hävdar att bibeln är en vetenskaplig skrift som nertecknar mänsklighetens historia, och påstår att evolutionen handlar om jordmaskar och kossor som ser ut som valar så är det uppenbart att personen aldrig läst ens en bilderbok om evolutionen från bibliotekets barnavdelning vilken ger en femåring rudimentära kunskaper om evolutionen, så vet du att han istället har fått sina "kunskaper" om evolutions"teorin" genom sin församlings bibelstudiegrupp. Alla som påstår att den felöversatta bibeln de läser innehåller sanningen, diskvalificerar sig automatiskt från vidare diskussioner.

Bibeln ... Sheesh. En Musse Pigg-film från 40-talet innehåller mer sanning.
Citera
2010-09-08, 17:27
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av closecut
Så underbart ren och fin den här tråden blir när man plonkar m*****n, mannen vars källas källförteckning är innehållsregistret till källan själv. Mannen som bevisligen har lika svårt för att läsa som han har för att skriva begripligt. Mannen som gör citeringsfunktionen överflödig.

Om någon avkräver dig källförteckning på något du inte skapat själv, och sedan hävdar att han inte kan uttyda det du uttyder, så vet du att han är en "Born Again" - en ny typ av människor som varken kan eller vill förstå. Om någon hävdar att bibeln är en vetenskaplig skrift som nertecknar mänsklighetens historia, och påstår att evolutionen handlar om jordmaskar och kossor som ser ut som valar så är det uppenbart att personen aldrig läst ens en bilderbok om evolutionen från bibliotekets barnavdelning vilken ger en femåring rudimentära kunskaper om evolutionen, så vet du att han istället har fått sina "kunskaper" om evolutions"teorin" genom sin församlings bibelstudiegrupp. Alla som påstår att den felöversatta bibeln de läser innehåller sanningen, diskvalificerar sig automatiskt från vidare diskussioner.

Bibeln ... Sheesh. En Musse Pigg-film från 40-talet innehåller mer sanning.
Alla är överens, hinduer kristna ateister etc att påståendena saknar seriös substans. Alla då utom ett fåtal personer som försöker skaka liv i filmens felaktiga påståenden.

Varför tror ni förresten att filmen skapare har distanserat sig från detta. Om detta verkligen hade substans så skulle han inte göra det.
De allra flesta i tråden ställer sig dessutom mycket tvivlande till detta humbug. Inga källor som kan tas på allvar har inte heller presenterats. Till och med Zeitgeist kramarna kan inte verifiera källornas äkthet.

När det gäller resten av filmens påståenden så är det mesta kopierat från andra konspirations forskare. Inget äkta eller nytt där inte.
Citera
2010-09-08, 17:44
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Alla är överens, hinduer kristna ateister etc att påståendena saknar seriös substans. Alla då utom ett fåtal personer som försöker skaka liv i filmens felaktiga påståenden.

Varför tror ni förresten att filmen skapare har distanserat sig från detta. Om detta verkligen hade substans så skulle han inte göra det.
De allra flesta i tråden ställer sig dessutom mycket tvivlande till detta humbug. Inga källor som kan tas på allvar har inte heller presenterats. Till och med Zeitgeist kramarna kan inte verifiera källornas äkthet.

När det gäller resten av filmens påståenden så är det mesta kopierat från andra konspirations forskare. Inget äkta eller nytt där inte.

Han har inte tagit avstånd från de här påståendena. Du verkar inte ens veta vad han heter som gjort Zeitgeist så hur fan kan du då ens veta att han tagit avstånd från det? (Nu kommer du med all säkerhet ta reda på vad han heter bara för att "motbevisa" mig). Du verkar också ha svårt att fatta att vi har presenterat källorna och om ni i eran tur vill gräva vidare så får ni väl göra det men jag vet att det kommer ni inte göra för ni kommer inte gilla vad ni hittar, att kristendomen är rent skitsnack. Ni försvarar bara eran döende religion och det är förståeligt.

Adam och Eva och den talande ormen, Noas Ark som tydligen va så stor att den rymde hela världens djurarter, att det kunde regna grodor från himlen, att Moses kunde dela på röda havet och att Jesus kunde bota spetälska, det tror ni på utan det minsta bevis eller "källor" som ni verkar vara så förtjusta i. Det är makalöst hur korkade människor kan bli.
Citera
2010-09-08, 17:50
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Han har inte tagit avstånd från de här påståendena. Du verkar inte ens veta vad han heter som gjort Zeitgeist så hur fan kan du då ens veta att han tagit avstånd från det? (Nu kommer du med all säkerhet ta reda på vad han heter bara för att "motbevisa" mig). Du verkar också ha svårt att fatta att vi har presenterat källorna och om ni i eran tur vill gräva vidare så får ni väl göra det men jag vet att det kommer ni inte göra för ni kommer inte gilla vad ni hittar, att kristendomen är rent skitsnack. Ni försvarar bara eran döende religion och det är förståeligt.

Adam och Eva och den talande ormen, Noas Ark som tydligen va så stor att den rymde hela världens djurarter, att det kunde regna grodor från himlen, att Moses kunde dela på röda havet och att Jesus kunde bota spetälska, det tror ni på utan det minsta bevis eller "källor" som ni verkar vara så förtjusta i. Det är makalöst hur korkade människor kan bli.
"This is the sun"
Citera
2010-09-08, 18:07
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
"This is the sun"

Va det ett svar? En fråga bara, är du religiös?
Citera
2010-09-08, 18:13
Medlem
closecuts avatar
Citat:

FÖR FAN! "inga källor ... har inte". "till och med ... kan inte". Jag får gissa mig till vad du menar när du skriver så. Helt obegripligt.

I övrigt: du kommer med några påståenden, källor till det tack.
Citera
2010-09-08, 18:14
Medlem
Citat:
Han frågade oss om Zeitgeist källor och vi gav honom källorna som Zeitgeist använde sig av, svårare än så är det inte. Varför är detta så svårt att fatta? Jag tror inte att maximon är nån direkt ängel i det här heller och har gjort sin forskning. Han är övertygad med sin tro och vill tydligen inte ta till sig när vi väl motargumenterar. Zeitgeist teori är en VÄLDIGT bra teori om hur kristendomen egentligen är och om maximon tar sig tid och forskar inom ämnet så garanterar jag att han kommer hitta allt det som Zeitgeist har hittat, men jag tror inte han orkar det, lika lite som jag orkade sitta och titta på alla hans youtube klipp. Men några minuter på några av dom tittade jag allt på så jag ignorerade dom inte totalt.

haha. De är en jätte bra teori.. låt oss se om den håller.. Ge mig bevisen/källorna?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in