Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Det är exakt det vi har. Han ville ha ZEITGEIST källor och vi gav honom deras källor! Sen när han märkte att vi hade ägt sönder honom genom att ge honom källorna så spann han bara vidare på ämnet in i en ändlös cirkel.
Citat:
Ursprungligen postat av oole
text
Njea, varken du eller
oole har presenterat några källor förutom att ni hänvisat till skaparna av zeitgiest/vp och deras böcker. Det är lika bra källor som om jag skulle hänvisa till aftonbladet. Dem relevanta källorna skulle ju då vara de böcker/skrifter/whatever som dem baserar sina verk på...
Sedan tycker jag att det inte är fel att använda youtubeklipp för att backa upp sitt påstående då det är lättare att ta in än att läsa långa texter... sålänge dem filmerna kan presentera sina källor så är det ok. Tror heller inte att ni givit klippen
maximon postade en ordentlig chans då han postade typ 100st och det pallar nog fan inte ens jag att beta av.. och i några av dem så är det dessutom en skrikig hetsig amerikansk pastor som hetsar fanatiskt, även om vissa saker han säger(skriker/hetsar) är relevant för diskussionen, hjälper ju inte det direkt... det pallar inte jag heller lyssna på.
Hela grejjen med zeitgiest är att den är väldigt bra gjort och speciellt första delen är väldigt gripande. Innan så köpte jag den biten också.. Om man innan tvivlar eller inte gillar religion så säger den första delen det vad man vill höra, det va nästan så jag upplevde det när jag tänker tillbaka på det... Men efter att ha kollat upp påståenden där och försökt att se andra sidan av myntet så märkte jag ganska snabbt att det är väldigt mycket desinformation... Jag upplever att många sk."sanningssökare" är jävligt dåliga va det gäller källkritik, samtidigt som "debunkers" är dåliga på objektiv info..