Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Du har hänvisat mig till böcker som är skrivna om religionen. Jag vill ha källorna direkt från de religösa böckerna. Annars vet vi ju inte om de är sant vad de påstår eller inte...
Så jag frågar igen.. Har du dom källorna?
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
De skulle ingen vara. Jag vill ha källorna från de antika böckerna om hur många efterföljare de hade och hur de dog osv osv. inte vad andra människor idag har skrivit om religionen utan att ge oss källor.
Så jag frågar igen. Har du dom källorna till nån av dom?
Läste du ens vad jag skrev?
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Vad är det du inte förstår!? Jag har ju gett dig hänvisnig til källorna, kolla upp det själv om du nu inte tror på experterna. De har säkerligen hänvisningar till sina källor i sina verk, som jag redan sagt. För mig räcker det med experter som förklarar och hänvisar, men du kanske vill läsa hieroglypherna också. Gör det, men jag känner inget behov av det.
Det finns inga böcker om detta ämne från förr i tiden. Det finns skrifeter i olika länder om olika gudar som har en skrämmande likhet med varndra. Det finns ingen allvetande lärobok från år 0 som berättar om att kristendom är samma sak som all annan religion där ute, eftersom de då inte visste det för de fortfarande trodde på det.
Det källorna till zeitgeist har gjort är att läsa extremt gammla skrifter, sådana som inte finns tryckta i böcker och inte heller på engelska, och sedan kommit fram till att de olika religionerna har måååånga likheter. De är experter och kan dessa språk, det kan itne jag, de har mer kunskap om ämnet, jag köper det. Om du vill ge det ett försök, kör på. De hävisar säkerligen till sina olika källor i sina böcker.