Citat:
Ursprungligen postat av hopplakerstin
Det är rätt uppenbart att du tror på allt du hör, utan att göra någon som helst rimlighetsbedömning, och ärligt talat så hoppas jag att folk som tänker så snett som du verkar göra, är en minoritet, för det är faktiskt lite skrämmande och det gör det svårare att varna folk om verkliga konspirationer.
Med detta sagt så tror jag även att zeitgeist del1 har en hel del felaktigheter, fast det är ointressant, för del2 och del3 är vad som har den stora betydelsen och där finns det inte mycket tveksamheter.
okej jag antar att du inte lyckades lösa de trots att jag gjorde de lätt för dig. Men anyway..
jag trodde på de du trodde förut. Jag älskade Zeitgeist första gången jag såg den och skrattade för mig själv för hur dumma kristna är. haha.. Men jag erkänner att jag va den lurade och dumma.
det gör det svårare att varna folk om verkliga konspirationer? Du tror inte att de är en stor konspiration att försöka koppla ihop kristendomen med soldyrkan.. haha.. vakna upp mannen.
zeitgeist del1 har bara fel och lögner och propaganda. Och peter joseph visste de mycket väl när han skapade filmen. Samma sak om venus project,, vilket är frimurarnas plan på the new atlantis från 70 talet. Vilket skulle vara deras sätt att acceptera en global regering.
del 2 och 3 vill dom att du ska lära dig. De står redan skrivet i deras böker att den nya världsorden "som du ser nu" måste lägga grunden för en FRAMTIDA världsorder som bara är möjlig efter en totalt krash av allt.
ÄVEN REGERINGAR OCH FINANSVÄRLDEN som del 2 och 3 lär dig. Sluta kolla på deras propaganda. jag blir faktist ledsen över att se hur många blir lurade av deras filmer och sväljer alla deras lögner utan att tänka efter varför den filmen gjordes. Och vilka som va hans referenser. Och vem som tjänar på de. Och kolla upp om allt ens stämmer.
Dagens "sanningssökare" är så lättlurade att man bara vill ge upp på er ibland. Men de tänker jag inte göra eftersom då och då skriver folk i min inbox och berättar att de läst allt jag skrivit och de har vaknat upp. Så jag tänker va kvar och bevisa dig fel tills du vaknar upp min vänn.. Och jag är glad att du allafall accepterat att del 1 är en lögn. Så kom ihåg de i framtiden när de blir mer och mer poppis att tro att bibeln är byggd på soldyrkan. Då förväntar jag mig att du kommer stå upp och säga att de har fel i de.
För då är halva slaget vunnit.