2010-08-21, 22:15
Medlem
hopplakerstins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
spola till 02:50

http://www.youtube.com/watch?v=pirDjUs23Mo&feature=related

vad sägs som att kolla upp saker innan ni tror på allt frimurarna försöker trycka i er?
Det är möjligt att zeitgeist del 1 teorierna inte stämmer, men även om de inte stämmer så vet ju vem som helst att det inte finns något övernaturligt såsom tomtar, troll(flashback är ett undantag) eller gud. Så det kvittar egentligen hur vida teorierna till hur religionerna kom till stämmer eller inte. För du är väll ändå inte så korkad att du tror att det finns någon gud?
För att konstatera hur du tänker:
En grupp människor bestämmer sig för att dom är bättre än alla andra, så dom inför ett system som leder till att alla är slavar för pengar, det går jättebra och folket låter sig luras, men för att krångla till det så kommer dom på att dom ska släppa en dokumentär som avslöjar deras system, men endast för att införa ett annat system, som i praktiken innebär att alla ska få det bra, där vi inte slösar bort naturresurser i onödan, där det inte svälter ihjäl 30 000 barn om dagen etc.
Citera
2010-08-22, 18:12
Medlem
Citat:
Tyvär e de du som har blivit de av elitens skolsystem och media. Men jag tar gärna en debatt där du får välja ämne om du vågar.

oj då.. läskigt. Jag tror jag vågar. att diskutera med dig är ungefär som att diskutera med en utvecklingstörd. Du vägrar lyssna på hur det egentligen är för du har bestämt dig för att din verklighet är den rätta.

Som hopplaKerstin tidigare sa så är din logik helt åt helvete konstig.

Eftersom du tror att alla fakta som finns och som någonsin funnits bara finns på youtube så vägrar du lyssna på experterna som faktist har varit källor till filmerna som säger att det är så. Du tror inte på det eftersom det går emot din idiot-tro och för att några ruttna-töntar på youtube har gjort något som de kallar en film om motsatsen. Du säger att du är källkritisk men du tror mer på idioter med för mycket fritid som har sylltat ner sig i något de inte förstår istället för de som faktist har spenderat sina liv åt att lära sig språken och historian bakom de flesta skrifter och målningar sedan tiden som är aktuell. Istället för att faktist vara öppen till vetenskap(!!!) så är du instängd i en värld där det inte finns någon lösninig på någonting utan där allting är emot dig och din värld. Jag är ledsen men du är en sjuk man, jag menar inte något nedvärderande på något sätt, jag tror bara att du kanske bör skaffa hjälp. Din paranoia är inte sund..
Citera
2010-08-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag tycker att min formulering var glasklar - nämligen att jag var intresserad just av att kolla upp teorin. Och jag är fortfarande intresserad av att kolla upp teorin. Jag tycker inte att din länk riktigt svarade på min fråga. Den är lika svepande som påståendena i Zeitgeist-filmen.

Du skrev

"Jag gillade teorin om att Jesus död och uppståndelse är en astronomisk beskrivning. Stjärnorna syntes mycket tydligare förr i tiden, innan vi började ha så mycket nattbelysning. Har tänkt mig att kolla upp om det kan stämma med hur det ser ut på stjärnhimlen under midvintersolståndet."

och jag hjälpte dig visa hur fel den är. Varsågod.
Citera
2010-08-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopplakerstin
Det är möjligt att zeitgeist del 1 teorierna inte stämmer, men även om de inte stämmer så vet ju vem som helst att det inte finns något övernaturligt såsom tomtar, troll(flashback är ett undantag) eller gud. Så det kvittar egentligen hur vida teorierna till hur religionerna kom till stämmer eller inte. För du är väll ändå inte så korkad att du tror att det finns någon gud?
För att konstatera hur du tänker:
En grupp människor bestämmer sig för att dom är bättre än alla andra, så dom inför ett system som leder till att alla är slavar för pengar, det går jättebra och folket låter sig luras, men för att krångla till det så kommer dom på att dom ska släppa en dokumentär som avslöjar deras system, men endast för att införa ett annat system, som i praktiken innebär att alla ska få det bra, där vi inte slösar bort naturresurser i onödan, där det inte svälter ihjäl 30 000 barn om dagen etc.

en fråga. så du tror inte på nått alls som är övernaturligt? Jag va likadan. Men när jag va yngre va jag alltid intresserad av alien program på discovery channel och liknande. Så när jag va runt 15 bestämmde jag mig för att verkligen kolla upp om jag trodde på att aliens fanns och hade varit här. Jag kollade upp allt i typ 1 år. Jag har alltid varit en sån som inte kan släppa nått förens de är "löst". Så efter 1 år hade jag kommit så långt att jag va ganska säker på att de hade varit här med tanke på alla ögonvittnen och liknande. Men jag hade inte fått dendär självsäkerheten att säga att jag trodde att dom fanns.

Sen på nått sätt så kom jag in på info om new world order. Jag kollade upp de och kände att de va inte så svårt att bevisa att världen kontrollerades av en liten grupp människor som hade makten över pengarna, regeringen i de flesta länder och även religioner i många länder "katolska kyrkan" "sunni moskéer". Så jag antog att religioner va nått som eliten skapat för att kontrollera oss och för att dra in pengar. Jag avskydde videos där de ens nämnde jesus namn. Jag stängde av videon direkt och hade ett avsky mot troende människor eftersom jag ansåg att de va lurade och korkade.

Men jag är lite intresserad att veta på vilket sätt man kontrollerar människor med bibeln? och varför brände eliten bibeln förut om de själva skapade den för kontroll? Och varför brände de människor som vägrade dyrka saker som heliga maria och bara jesus som bibeln säger? Och varför ändrade matade romarna kristna till lejonen? Och varför ändrade vatikanen texten till latin och började lära ut massa saker som inte stod i bibeln om de själva skapade boken för kontroll?

Så jag har varit där du e nu. Men ju mer du letar ju mer kommer du se "om du är ärlig med dig själv" att de gör allt för att du ska avvisa bibeln. Och som zeitgeist gör med massa lögner och fel genom hela sin presentation som han vet att han gör och säger fel i. Försöker få kristendomen att låta om de är byggd på soldyrkan. Vilket är bevisat fel. Och varför? Ja ska ge din en hint. Så får vi se om du är smart nog att lösa de...

http://www.youtube.com/watch?v=kLS0gl81HhQ&feature=search
http://www.youtube.com/watch?v=DTjAS8-CuGI&feature=search

Och va de gäller dina påståenden om att eliten skapade religion för att kontrollera människor så kolla här.

http://www.youtube.com/watch?v=DIrUkuTfJBI
Citera
2010-08-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
oj då.. läskigt. Jag tror jag vågar. att diskutera med dig är ungefär som att diskutera med en utvecklingstörd. Du vägrar lyssna på hur det egentligen är för du har bestämt dig för att din verklighet är den rätta.

Som hopplaKerstin tidigare sa så är din logik helt åt helvete konstig.

Eftersom du tror att alla fakta som finns och som någonsin funnits bara finns på youtube så vägrar du lyssna på experterna som faktist har varit källor till filmerna som säger att det är så. Du tror inte på det eftersom det går emot din idiot-tro och för att några ruttna-töntar på youtube har gjort något som de kallar en film om motsatsen. Du säger att du är källkritisk men du tror mer på idioter med för mycket fritid som har sylltat ner sig i något de inte förstår istället för de som faktist har spenderat sina liv åt att lära sig språken och historian bakom de flesta skrifter och målningar sedan tiden som är aktuell. Istället för att faktist vara öppen till vetenskap(!!!) så är du instängd i en värld där det inte finns någon lösninig på någonting utan där allting är emot dig och din värld. Jag är ledsen men du är en sjuk man, jag menar inte något nedvärderande på något sätt, jag tror bara att du kanske bör skaffa hjälp. Din paranoia är inte sund..

På föregående sida skrev jag detta.

"Jag tror inte 100% på bibeln. Jag tänker aldrig va så dum att jag tror på nått 100%. Men vad jag sett hittills så har inget bevisat bibeln fel. Men om den är rätt så förklarar den allt."

men vi gör så de. bara vetenskaplig fakta. och du får välja ämne,.. Sätt igång. prove me wrong.
Citera
2010-08-22, 20:18
Medlem
hopplakerstins avatar
Citat:
text
Men vänta nu.. Religionen skapades ju inte av Illuminati/nwo, det var ju människorna förr i tiden som var allmänt förvirrade och inte hade någon vetskap om vad tex. universum och solen egentligen är. Självklart drog dom slutsatser efter vad dom kunde se runt omkring sig, alltså började de skapas religioner, där solen blev gud osv(vilket väll är ungefär vad som sägs i Zeitgeist). Funktionen som religionerna fyller till NWO fördel är snarare att skapa konflikter och förvirring bland folket. Alltså, självklart hänger religionerna ihop med NWO, men det är inget baselement, utan en del av vad som håller oss "kept in the dark" och dumma.
Citera
2010-08-22, 20:30
Medlem
hopplakerstins avatar
Citat:
Så jag har varit där du e nu. Men ju mer du letar ju mer kommer du se "om du är ärlig med dig själv" att de gör allt för att du ska avvisa bibeln. Och som zeitgeist gör med massa lögner och fel genom hela sin presentation som han vet att han gör och säger fel i. Försöker få kristendomen att låta om de är byggd på soldyrkan. Vilket är bevisat fel. Och varför? Ja ska ge din en hint. Så får vi se om du är smart nog att lösa de...

http://www.youtube.com/watch?v=kLS0gl81HhQ&feature=search
http://www.youtube.com/watch?v=DTjAS8-CuGI&feature=search

Och va de gäller dina påståenden om att eliten skapade religion för att kontrollera människor så kolla här.
Det är rätt uppenbart att du tror på allt du hör, utan att göra någon som helst rimlighetsbedömning, och ärligt talat så hoppas jag att folk som tänker så snett som du verkar göra, är en minoritet, för det är faktiskt lite skrämmande och det gör det svårare att varna folk om verkliga konspirationer.
Med detta sagt så tror jag även att zeitgeist del1 har en hel del felaktigheter, fast det är ointressant, för del2 och del3 är vad som har den stora betydelsen och där finns det inte mycket tveksamheter.
Citera
2010-08-22, 23:00
Medlem
Citat:
På föregående sida skrev jag detta.

"Jag tror inte 100% på bibeln. Jag tänker aldrig va så dum att jag tror på nått 100%. Men vad jag sett hittills så har inget bevisat bibeln fel. Men om den är rätt så förklarar den allt."

men vi gör så de. bara vetenskaplig fakta. och du får välja ämne,.. Sätt igång. prove me wrong.

Vad skulle det visa? Varför ska vi diskutera något off-topic? Vi diskuterar Zeitgeist och du kommer inte med några bra belägg för att trycka ner filmen.
Citera
2010-08-23, 01:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Du skrev

"Jag gillade teorin om att Jesus död och uppståndelse är en astronomisk beskrivning. Stjärnorna syntes mycket tydligare förr i tiden, innan vi började ha så mycket nattbelysning. Har tänkt mig att kolla upp om det kan stämma med hur det ser ut på stjärnhimlen under midvintersolståndet."

och jag hjälpte dig visa hur fel den är. Varsågod.

Men jag ansåg inte att din länk var tillräckligt trovärdig, vilket jag därför förklarade. Jag tyckte att jag var tydlig.
Citera
2010-08-23, 07:15
Medlem
Citat:
Men vänta nu.. Religionen skapades ju inte av Illuminati/nwo, det var ju människorna förr i tiden som var allmänt förvirrade och inte hade någon vetskap om vad tex. universum och solen egentligen är. Självklart drog dom slutsatser efter vad dom kunde se runt omkring sig, alltså började de skapas religioner, där solen blev gud osv(vilket väll är ungefär vad som sägs i Zeitgeist). Funktionen som religionerna fyller till NWO fördel är snarare att skapa konflikter och förvirring bland folket. Alltså, självklart hänger religionerna ihop med NWO, men det är inget baselement, utan en del av vad som håller oss "kept in the dark" och dumma.

Haha. lilla du.. nej nej nej. De är inte vad de säger. De säger i grund och botten att de är samma historia som solguden RA och horus. De säger att de bara är en återberättelse av samma gamla religion. Vilket är debunkat för länge sen.

Här har du frimurarnas variation på vad kristendomen är i en presentation av david icke.

http://www.youtube.com/watch?v=S8zohMUaUog

haha. bevisa att nwo hänger ihop med bibeln och du får ett kex! Annars får du hemläxa på allt.
Citera
2010-08-23, 07:30
Medlem
Citat:
Det är rätt uppenbart att du tror på allt du hör, utan att göra någon som helst rimlighetsbedömning, och ärligt talat så hoppas jag att folk som tänker så snett som du verkar göra, är en minoritet, för det är faktiskt lite skrämmande och det gör det svårare att varna folk om verkliga konspirationer.
Med detta sagt så tror jag även att zeitgeist del1 har en hel del felaktigheter, fast det är ointressant, för del2 och del3 är vad som har den stora betydelsen och där finns det inte mycket tveksamheter.

okej jag antar att du inte lyckades lösa de trots att jag gjorde de lätt för dig. Men anyway..

jag trodde på de du trodde förut. Jag älskade Zeitgeist första gången jag såg den och skrattade för mig själv för hur dumma kristna är. haha.. Men jag erkänner att jag va den lurade och dumma.

det gör det svårare att varna folk om verkliga konspirationer? Du tror inte att de är en stor konspiration att försöka koppla ihop kristendomen med soldyrkan.. haha.. vakna upp mannen.

zeitgeist del1 har bara fel och lögner och propaganda. Och peter joseph visste de mycket väl när han skapade filmen. Samma sak om venus project,, vilket är frimurarnas plan på the new atlantis från 70 talet. Vilket skulle vara deras sätt att acceptera en global regering.

del 2 och 3 vill dom att du ska lära dig. De står redan skrivet i deras böker att den nya världsorden "som du ser nu" måste lägga grunden för en FRAMTIDA världsorder som bara är möjlig efter en totalt krash av allt.

ÄVEN REGERINGAR OCH FINANSVÄRLDEN som del 2 och 3 lär dig. Sluta kolla på deras propaganda. jag blir faktist ledsen över att se hur många blir lurade av deras filmer och sväljer alla deras lögner utan att tänka efter varför den filmen gjordes. Och vilka som va hans referenser. Och vem som tjänar på de. Och kolla upp om allt ens stämmer.

Dagens "sanningssökare" är så lättlurade att man bara vill ge upp på er ibland. Men de tänker jag inte göra eftersom då och då skriver folk i min inbox och berättar att de läst allt jag skrivit och de har vaknat upp. Så jag tänker va kvar och bevisa dig fel tills du vaknar upp min vänn.. Och jag är glad att du allafall accepterat att del 1 är en lögn. Så kom ihåg de i framtiden när de blir mer och mer poppis att tro att bibeln är byggd på soldyrkan. Då förväntar jag mig att du kommer stå upp och säga att de har fel i de.

För då är halva slaget vunnit.
Citera
2010-08-23, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Vad skulle det visa? Varför ska vi diskutera något off-topic? Vi diskuterar Zeitgeist och du kommer inte med några bra belägg för att trycka ner filmen.

Jag har redan debunkat del 1 av zeitgeist. Och de är den vi pratar om. Vill du säga att jag inte har de så bevisa att den är rätt då med vetenskaplig fakta. Gooo!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in