Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Ja självklart anser jag det. Jag har aldrig påstått att jag inte vill ha lagar som förbjuder pedofili. Det jag har sagt är att lagarna KAN försvinna om vi kan hitta roten till denna sexuella läggning. Men så länge vi inte kan lösa problemet så måste det finnas en lag mot detta. Hur många gånger till ska jag behöva förklara detta?!
Som sagt behövs inte källor när man vet att det är sant. Varför råder det förbud mot kvinnliga präster i vissa delar av världen? Varför sätter sig kyrkan emot att homosexuella ska få gifta sig och går till och med så långt att säga att Gud hatar bögar? Pedofiler vet vi alla att de härjar inom den katolska kyrkan, inte minst bland prästerna. Trångsynthet är helt enkelt ett faktum. Du är ett praktexemplar av en trångsynt kristen. Du lägger upp vad du kallar "bevis" efter "bevis" med oändligt många youtube klipp men när vi gör det mot dig då är det helt plötsligt inget bevis, då vill du ha källor på det! När vi hittar dom källorna så vill du ha deras källor osv osv. Ett tydligt tecken på trångsynthet.
Bra då är vi klara där.. De ska finnas lagar.. Tack. då e jag nöjd.
Men snälla du. jag vet att katolska präster är idioter. Och den katolska kyrka är 100% korrupt. Och den har inget med kristendom att göra.
Så jag ber dig att visa vart i bibeln de står. Om du ska bevisa kristendomen fel så gör de genom bibeln. Inte genom att peka på vad människor som påstår sig va kristna och hur de gör fel.
jag lägger upp videos för att visa att mycket av de bibeln pratar om händer idag. Och de finns gott om bevis osv osv. Om du vill diskutera nått av dom på djupet för att du inte tror på nått av de så varsågod. Jag är väldigt påläst om allt.. så varsågod.. annars kanske du kan kolla på dom och fundera på om du verkligen har rätt.. de va de jag gjorde när jag insåg att jag hade fel då jag trodde som dig. De är det här som e fri vilja. Du kommer antagligen VÄLJA att inte tro på nått Gud trots att alla svar du behöver finns där för att du ska se bevis för gud och den bibliska berättelsen. Men du kommer ändå för resten av ditt liv veta i ditt hjärna att han finns och att du nekat honom medvetet. Men du gör som du vill. Jag vill hjälpa dig. Men de blir så svårt när jag vet att du inte vill att de ska finnas en Gud. Men nu känner jag allafall att jag gjort mitt för dig,,,,