Citat:
Ursprungligen postat av oole
Jag tror det är svårt för dig att hitta exakt var allt är taget ifrån då det mesta kommer från böcker och skrifter som inte finns på internet. Börja med de källorna och fotnoterna som finns i länken.
1. Kanske den gör, men det spelar ju ingen roll då den är subjektiv, riktad åt religionen.
2. Se 1.
3. Det vet jag inget om, men om den inte har det så är det ändå intressant att korset är det samma ändå? Korset med ringen kanske är mer känd inom andra urtida religoner men korset är ju fortfarande där.
4. Jo, Jesus representerar fiskaren men om han bara hade varit fiskare hade kanske itne många dyrkat honom? Att han är guds son är inte unikt, det är ju det som är poängen, andra myter talar om andra 'personer' som varit det i andra religioner.
5. Står det något datum i bibeln alls?
6. Jesus representerar profeten under tidsåldern fisken. en tidsålder är circa 2150 år. Ett "great year" runt 26000 eller nånting har jag för mig. 2150 gånger 12 är 25800. Det är ju inte bara jesus som är solen, det är ju det som är lite poängen, många religösa karaktärer har innan trots vara det.
Jag tror det är svårt för dig att hitta exakt var allt är taget ifrån då det mesta kommer från böcker och skrifter som inte finns på internet. Börja med de källorna och fotnoterna som finns i länken.
*De skulle jag kunna göra om de redovisade vart de fick sin info från. Men eftersom de inte redovisar så kan de hitta på vad som helst. T:ex så om jag ska skriva om Jesus liv eller korsfästningen eller vad som helst så MÅSTE jag redovisa vart jag fick den informationen ifrån.. allså vart exakt jag kan hitta i bibeln att de står att han blev korsfäst.. vilken bok, vilket kapitel och vilken vers.
1. Kanske den gör, men det spelar ju ingen roll då den är subjektiv, riktad åt religionen.
*så du menar allså att religionen är byggd på soldyrkan och samtidigt fördömer soldyrkan
2. Se 1.
*Varför skriver då bibeln att jesus "fiskarnas tidsålder" kommer komma tillbaka om vi ska gå in i vattenmannens tidsålder?
3. Det vet jag inget om, men om den inte har det så är det ändå intressant att korset är det samma ändå? Korset med ringen kanske är mer känd inom andra urtida religoner men korset är ju fortfarande där.
* precis. Allså har den inget med bibeln att göra.. Och för att de ens ska funka måste du korta av 3 av de 4 armarna på den för att de ska se ut som ett kors.
4. Jo, Jesus representerar fiskaren men om han bara hade varit fiskare hade kanske itne många dyrkat honom? Att han är guds son är inte unikt, det är ju det som är poängen, andra myter talar om andra 'personer' som varit det i andra religioner.
Va inte jesus "gods SUN! som färdas runt med sina 12 efterföljare? Bestäm dig?
varför inte, jesus va snickare enligt bibeln?
Vilka andra myter?
5. Står det något datum i bibeln alls?
*nej precis.. de gör de inte. Jesus blev född tidig sommar enligt bibeln. Så varför säger peter j att han föddes den 25 dec? Och om han inte gör de så förfaller hela teorin om att han är Gods sun som dör den 25 och kommer tillbaka 3 dagar senare..
6. Jesus representerar profeten under tidsåldern fisken. en tidsålder är circa 2150 år. Ett "great year" runt 26000 eller nånting har jag för mig. 2150 gånger 12 är 25800. Det är ju inte bara jesus som är solen, det är ju det som är lite poängen, många religiösa karaktärer har innan trots vara det.
*så hur förklarar du de 12 efterföljarna om Jesus representerade fisken? Va de 13 tecken? Och sen ändrar sig Peter j och säger att de va för att 2 av hans efterföljare va fiskare.. men då har vi 2 fiskare och bara 10 efterföljare kvar. Vilker skulle innebära att Jesus va solen och 2 av hans efterföljare va fiskens tidsålder.. och resten de andra tecknen.. men då blir de bara 11 stjärntecken.. vill du förklara de?