2010-08-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mormonlady
Nix, jag är en snäll teolog evangelikal som tar lite av min arbetstid till att förklara för dig

Vad händer när vi dör... kroppen dör men anden fortsätter att leva. Vi hamnar i ett mellantillstånd där vi lever utan kropp ett tag. Vi kan göra saker, tänka, känna, prata osv ändå. Det finns tid till att lära sig mera saker där, och de som inte har tagit emot Jesus Kristus som sin Herre och Frälsare kan göra det där.

Domedagen... det är den dag då Jesus Kristus ska döma alla människor. Men domen är mild, nådefull och barmhärtig, och nästan alla människor kommer till himlen. Det är några få otäcka personer förutom de onda andarna som inte hamnar där. Mormoner tror att istort sett alla människor kommer till himlen. Och precis som här på jorden så kommer en del att vara gifta, medan andra singlar. Allt efter vad de önskar. Det är inte så att alla singlar bor på ett ställe och alla gifta på ett annat. Näe, för alla kan träffa varandra.

Himlen... och varför tror mormoner att i stort sett alla kommer till himlen? Jo för att alla knän ska böja sig för Jesus, och det är en aktiv handling av att visa Gud att Jesus Kristus är Herre och Frälsare. Så en dag i framtiden, så har alla förstått vem Jesus är och vad han har gjort för oss människor. Några få har valt att med full insikt ändå inte vilja vara med, men det är inte Gud som tvingar bort dem ifrån sig, utan det är de själva som inte vill ha med Gud att göra. De vill vara ifred, och Gud låter dem vara det. Ifall de hade velat vara med i gemenskapen så hade det gått.

Det är inte heller så att mormoner ska bo på olika planeter och ha egna kungariken. Fast det trodde du väl. Men så är det inte.

Nix, jag är en snäll teolog evangelikal som tar lite av min arbetstid till att förklara för dig

*Och jag är en snäll bokstavstroende kristen som tar min tid när jag kommit hem från jobber för att hjälpa dig min vänn.

Vad händer när vi dör... kroppen dör men anden fortsätter att leva. Vi hamnar i ett mellantillstånd där vi lever utan kropp ett tag. Vi kan göra saker, tänka, känna, prata osv ändå. Det finns tid till att lära sig mera saker där, och de som inte har tagit emot Jesus Kristus som sin Herre och Frälsare kan göra det där.

*De är inte vad bibeln säger.

Domedagen... det är den dag då Jesus Kristus ska döma alla människor. Men domen är mild, nådefull och barmhärtig, och nästan alla människor kommer till himlen. Det är några få otäcka personer förutom de onda andarna som inte hamnar där. Mormoner tror att istort sett alla människor kommer till himlen. Och precis som här på jorden så kommer en del att vara gifta, medan andra singlar. Allt efter vad de önskar. Det är inte så att alla singlar bor på ett ställe och alla gifta på ett annat. Näe, för alla kan träffa varandra.

*de är inte vad bibeln säger.

Himlen... och varför tror mormoner att i stort sett alla kommer till himlen? Jo för att alla knän ska böja sig för Jesus, och det är en aktiv handling av att visa Gud att Jesus Kristus är Herre och Frälsare. Så en dag i framtiden, så har alla förstått vem Jesus är och vad han har gjort för oss människor. Några få har valt att med full insikt ändå inte vilja vara med, men det är inte Gud som tvingar bort dem ifrån sig, utan det är de själva som inte vill ha med Gud att göra. De vill vara ifred, och Gud låter dem vara det. Ifall de hade velat vara med i gemenskapen så hade det gått.

Det är inte heller så att mormoner ska bo på olika planeter och ha egna kungariken. Fast det trodde du väl. Men så är det inte.

*Jag tror ingenting. Men jag skulle inte bli förvånad om de fanns "kristna" som trodde på sånt åxå.
Citera
2010-08-28, 15:28
Medlem
Mormonladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon

*Och jag är en snäll bokstavstroende kristen som tar min tid när jag kommit hem från jobber för att hjälpa dig min vänn.

*De är inte vad bibeln säger.

*Jag tror ingenting. Men jag skulle inte bli förvånad om de fanns "kristna" som trodde på sånt åxå.

Om man inte vet vad kristna teologer lär ut, så är det inte lätt att veta...

Enligt Luther så kan man alltså lära sig saker efter döden, för med nya lärdomar så är det möjligt att förstå vad Jesus har gjort för oss människor. Det är Jesus Kristus som är allas vår Herre och Frälsare, och utan honom så finns det inget hopp. Allt är bara nåd, för vad än vi gör så gör vi det i Herrens kraft då vi är Hans lärljungar i all enkelhet.

"God forbid, that I should limit the time of acquiring faith to the present life. In the depths if the Divine mercy, there may be opportunity to win it in the future state."

"Gud förbjude att jag skulle begränsa tiden för att förvärva tro till det nuvarande livet. I djupet av den gudomliga nåden kan det finnas möjlighet att erövra den i ett framtida tillstånd."

(Brev till Hansen von Rechenberg, 1522, (Luther's briefe, ii. 454. Citerad sid 168, The After Life av Henry Buckle, Georg W. Jacobs & Co. Phila., Pa.))

http://www.archive.org/details/afterlifehelptor00buck

Sen så finns det ett bra uttalande av en katolsk präst om hur de ser på detta med att bli frälst och att komma till himlen. Mormnkyrkan har exakt samma åsikt som dem, det är bara att byta ut ordet Katolska kyrkan mot Mormonkyrkan, annars är det exakt samma. För katoliker tror också att man kan förvärva tro i nästa tillvaro, precis som lutheraner och mormoner. De allra flesta kyrkor tror så.

http://www.youtube.com/watch?v=5cTr8OoGMA0&feature=player_embedded
Citera
2010-08-29, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mormonlady
Om man inte vet vad kristna teologer lär ut, så är det inte lätt att veta...

Enligt Luther så kan man alltså lära sig saker efter döden, för med nya lärdomar så är det möjligt att förstå vad Jesus har gjort för oss människor. Det är Jesus Kristus som är allas vår Herre och Frälsare, och utan honom så finns det inget hopp. Allt är bara nåd, för vad än vi gör så gör vi det i Herrens kraft då vi är Hans lärljungar i all enkelhet.

"God forbid, that I should limit the time of acquiring faith to the present life. In the depths if the Divine mercy, there may be opportunity to win it in the future state."

"Gud förbjude att jag skulle begränsa tiden för att förvärva tro till det nuvarande livet. I djupet av den gudomliga nåden kan det finnas möjlighet att erövra den i ett framtida tillstånd."

(Brev till Hansen von Rechenberg, 1522, (Luther's briefe, ii. 454. Citerad sid 168, The After Life av Henry Buckle, Georg W. Jacobs & Co. Phila., Pa.))

http://www.archive.org/details/afterlifehelptor00buck

Sen så finns det ett bra uttalande av en katolsk präst om hur de ser på detta med att bli frälst och att komma till himlen. Mormnkyrkan har exakt samma åsikt som dem, det är bara att byta ut ordet Katolska kyrkan mot Mormonkyrkan, annars är det exakt samma. För katoliker tror också att man kan förvärva tro i nästa tillvaro, precis som lutheraner och mormoner. De allra flesta kyrkor tror så.

http://www.youtube.com/watch?v=5cTr8OoGMA0&feature=player_embedded

Enligt Luther? Jag fattar inte att du häldre lyssnar på en vanlig människa hellre än Jesus.. Och om de ändå "vilket dom inte gör" säger samma sak som bibeln så finns de ingen anledning till att läsa nått annat en bibeln. Eller hur!

HAHA.. tack för översättningen!!

* Men lilla du. Varför lyssnar du på vad andra människor säger är rätt och fel?! :s Påven säger att kristna och muslimer har samma Gud åxå. Vilket de inte har. Sluta lyssna på vad andra säger! Du blir bara lurad.
Citera
2010-08-29, 08:40
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Del 1 har blivit bevisad fel. Om du tror att nån av deras påståenden stämmer så kan du ju cacha in lite stålar.

Jag är sen med att svara, jag vet, men jag tål inte när folk påstår det du gjorde. Del 1 har inte blivit bevisad fel. Det är konstigt att så fort någon lägger upp någonting trovärdigt som motbevisar Kristendomen eller någon annan religion så kräver ni bara mer och mer bevis. Men ni tror på precis allt Jesus gjorde utan det minsta lilla bevis. Dubbelmoral?
Citera
2010-08-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Jag är sen med att svara, jag vet, men jag tål inte när folk påstår det du gjorde. Del 1 har inte blivit bevisad fel. Det är konstigt att så fort någon lägger upp någonting trovärdigt som motbevisar Kristendomen eller någon annan religion så kräver ni bara mer och mer bevis. Men ni tror på precis allt Jesus gjorde utan det minsta lilla bevis. Dubbelmoral?

Det är konstigt att så fort någon lägger upp någonting trovärdigt som motbevisar Kristendomen??

De finns ju inga bevis. Jag skulle ÄLSKA om du bevisade mig fel. Så hitta påståendena som del 1 gör så kommer jag lägga mig som en hund och be om ursäkt till alla här inne. Jag ska till och med gå och peka finger åt kyrkan och neka jesus...

men de kommer du inte hitta. Men lycka till gubben

Take the Zeitgeist Challenge
http://www.youtube.com/watch?v=fDUQ6Rk7GK8
Contra ChelevSaRa on Zeitgeist
http://www.youtube.com/watch?v=1ykKLg9wsdc
Zeitgeist DEBUNKED
http://www.youtube.com/watch?v=eQlGf4e2MIM
ZEITGEIST REFUTED FINAL CUT
http://www.youtube.com/user/ElliottNesch#p/c/E336504BEBE7BCF0/0/GYNmFQkHBaE
Zeitgeist Part One Exposed: The Film
http://www.youtube.com/watch?v=GKlWWEViURo&feature=PlayList&p=580C6730DC9 9712F&index=0&playnext=1
Zeitgeist addendum is NWO propaganda
http://www.youtube.com/watch?v=Cog_tgBFFXs

vad de gäller oss att tro på Jesus så är de allafall historiskt sett korrekt att en man som hette jesus kallade sig judarnas Messias och blev korsfäst. Och att de 44 bökerna som blir bibeln stämmer överens med historia tusentals år tillbaka. Och att de finns profesier som gått i uppfyllelse. t:ex israels bildning 1948, rfid chipet = mark of the beast, new world order, judarna skulle komma tillbaka till israel och de skulle bli ett av världens mäktigaste länder. Att de skulle va en konflikt som inte skulle lösas förens antikristus kom och gjorde ett 7 år fredsavtal mellan israel och Palestina. Att folk skulle falla bort från den kristna tron, folk skulle börja ta lärdomar från demoner "channeling", att vi skulle se tecken och mirakel i himmelen "norway spiral", att kristna skulle bli hatade för jesus namn i de sista dagarna, osv osv....

Men även om vi inte hade de så skulle kristendomen vara nått vi TROR på. De har de alltid varit... och du får gärna tro på att jesus är gammal soldyrkan. Men bevisen säger annat.
Senast redigerad av maximon 2010-08-29 kl. 21:31.
Citera
2010-08-30, 15:54
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Det är konstigt att så fort någon lägger upp någonting trovärdigt som motbevisar Kristendomen??

De finns ju inga bevis. Jag skulle ÄLSKA om du bevisade mig fel. Så hitta påståendena som del 1 gör så kommer jag lägga mig som en hund och be om ursäkt till alla här inne. Jag ska till och med gå och peka finger åt kyrkan och neka jesus...

men de kommer du inte hitta. Men lycka till gubben

Helt konkreta bevis kommer man aldrig kunna få fram för det det går aldrig bevisa att någonting inte har funnits oavsett vad det är. Men låt mig ge dig ett exempel hur kristendomens (och alla andra religioner för den delen) logik fungerar. Säg att jag står framför dig med bägge händerna knutna bakom min rygg och jag säger till dig, jag har en hundring i min vänstra hand, då säger du naturligtvis att jag ska bevisa det vilket jag gör när jag räcker fram min hand och visar hundringen. Det kallas vanlig logik. Det andra scenariot är som sådant att jag står med bägge händerna bakom ryggen igen och säger att jag har en hundring varpå du säger till mig att jag ska bevisa det, vilket jag då bara svarar: Du kan inte bevisa att jag inte har en hundring. Det kallas religiös logik. Så det går inte under några omständigheter få fram bevis att något inte existerar. Det Zeitgeist presenterar är en trovärdig teori, en väldigt trovärdig teori och alla dessa länkar du skickade till olika klipp som ska föreställa motbevisa Zeitgeist har jag sett och i det stora hela, för att sammanfatta det kort, säger dem bara, ni har fel, vi har rätt.

Citat:
vad de gäller oss att tro på Jesus så är de allafall historiskt sett korrekt att en man som hette jesus kallade sig judarnas Messias och blev korsfäst. Och att de 44 bökerna som blir bibeln stämmer överens med historia tusentals år tillbaka. Och att de finns profesier som gått i uppfyllelse. t:ex israels bildning 1948, rfid chipet = mark of the beast, new world order, judarna skulle komma tillbaka till israel och de skulle bli ett av världens mäktigaste länder. Att de skulle va en konflikt som inte skulle lösas förens antikristus kom och gjorde ett 7 år fredsavtal mellan israel och Palestina. Att folk skulle falla bort från den kristna tron, folk skulle börja ta lärdomar från demoner "channeling", att vi skulle se tecken och mirakel i himmelen "norway spiral", att kristna skulle bli hatade för jesus namn i de sista dagarna, osv osv....

Det finns inga historiska dokument utanför bibeln som har dokumenterat en karaktär vid namn Jesus och alla hans påhittade lilla mirakel vilket bara stärker faktumet att bibeln inte är mer än en påhittad saga. Jesus existerar bara i bibeln, ingen annanstans. Alla dessa grejer som du påstår att bibeln har förutspått är bara liknelser som religiösa människor gör med vissa stycken i bibeln. Jag lovar att man skulle kunna göra minst lika många liknelser i en annan bok av samma karaktär som "Den gudomliga komedin". Ta som exempel det du skrev om rfid chipet = mark of the beast. Det finns minst tusentals olika liknelser man kan dra i detta sammanhang och kalla det mark of the beast. Nazisternas logo = mark of the beast, De kända åker cirklarna som sägs vara skapta av UFO:n = mark of the beast osv. Bibeln är inget annat än en självuppfylld profetia och du har inga som helst bevis att framställa att varken Gud eller Jesus någonsin har existerat och det är förståeligt, för de har aldrig funnits.
Du behöver inte be om ursäkt för att du har haft fel. Att inse att man har haft fel borde bara hyllas för det har bara fått dig att nå en ny nivå av förståelse.
Citera
2010-08-30, 16:58
Medlem
Citat:
samma vanliga trams och youtubelänkar

I denna text står det om Zeitgeist källorna ; http://zeitgeistmovie.com/Zeitgeist,%20The%20Movie-%20Companion%20Guide%20PDF.pdf

Jag antar att du inte ens läst på om det. Och kommer förmodlgien inte göra det nu heller, eftersom det kan förstöra din världsbild.

Alla de jag såg namnen på är antingen doktorer eller proffessorer inom ämnet. Bra mycket bättre källor än några förvirrade youtubenördar. Det är iaf min åsikt och då är jag källkritisk. Jag har sett alla dina zeitgeist debunk filmer och mest bara skrattat. Anledningen till att ingen kan vinna de där 1000 dollarna eller vad det är är förmoldigen för att de flesta tycker att det ens är larvigt att försöka då alla vet att sådana som ni aldrig kommer kunna ta bevis som inte stämmer överens med era "bevis" som kommer från bibeln. Ni har bestämt er och inga vetenskapliga bevis alls kommer kunna ändra det.

De som är viktigt att förstå fortfarande är inte att zeitgeist debunkar kristendom eller religion och vill lägga ner all form av religion. Snarare tvärtom, filmen vill visa att religion som instution har förstört mer än vad det skulle kunna hjälpt. Det har hållt människan tillbaka helt i onödan. Det var ju inte så att gud straffade hela mänskligheten när vi kom överens om att jorden var rund, eller hur?
Citera
2010-08-30, 17:14
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Jag antar att du inte ens läst på om det. Och kommer förmodlgien inte göra det nu heller, eftersom det kan förstöra din världsbild.

Man kan glatt anta att DU inte läst på om det, eftersom källorna själva helhjärtat tar avstånd från Zeitgeists vinklade framställning. Så här säger tex BBC om att de anges som källa till att vissa av kaparna fortfarande skulle vara vid liv:

http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2006/10/911_conspiracy_theory_1.html

Summarum: Vartenda ord Zeitgeist säger är ur kontext. Lögn, om man hellre vill.
Citera
2010-08-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Man kan glatt anta att DU inte läst på om det, eftersom källorna själva helhjärtat tar avstånd från Zeitgeists vinklade framställning. Så här säger tex BBC om att de anges som källa till att vissa av kaparna fortfarande skulle vara vid liv:

http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2006/10/911_conspiracy_theory_1.html

Summarum: Vartenda ord Zeitgeist säger är ur kontext. Lögn, om man hellre vill.

Jag har läst igenom mycket av den första delen och det är mest den som disskuteras. 911 vettifan om jag tror på elelr ej, och det spelar mig egentligen ingen roll.

edit: lollers, så om något man säger någon gån är fel så är allt man säger falskt? Även om jag kan hålla med om att vissa saker som sägs kanske itne stämmer så är det mycket annat som gör det.
Senast redigerad av oole 2010-08-30 kl. 17:42.
Citera
2010-08-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Helt konkreta bevis kommer man aldrig kunna få fram för det det går aldrig bevisa att någonting inte har funnits oavsett vad det är. Men låt mig ge dig ett exempel hur kristendomens (och alla andra religioner för den delen) logik fungerar. Säg att jag står framför dig med bägge händerna knutna bakom min rygg och jag säger till dig, jag har en hundring i min vänstra hand, då säger du naturligtvis att jag ska bevisa det vilket jag gör när jag räcker fram min hand och visar hundringen. Det kallas vanlig logik. Det andra scenariot är som sådant att jag står med bägge händerna bakom ryggen igen och säger att jag har en hundring varpå du säger till mig att jag ska bevisa det, vilket jag då bara svarar: Du kan inte bevisa att jag inte har en hundring. Det kallas religiös logik. Så det går inte under några omständigheter få fram bevis att något inte existerar. Det Zeitgeist presenterar är en trovärdig teori, en väldigt trovärdig teori och alla dessa länkar du skickade till olika klipp som ska föreställa motbevisa Zeitgeist har jag sett och i det stora hela, för att sammanfatta det kort, säger dem bara, ni har fel, vi har rätt.

Det finns inga historiska dokument utanför bibeln som har dokumenterat en karaktär vid namn Jesus och alla hans påhittade lilla mirakel vilket bara stärker faktumet att bibeln inte är mer än en påhittad saga. Jesus existerar bara i bibeln, ingen annanstans. Alla dessa grejer som du påstår att bibeln har förutspått är bara liknelser som religiösa människor gör med vissa stycken i bibeln. Jag lovar att man skulle kunna göra minst lika många liknelser i en annan bok av samma karaktär som "Den gudomliga komedin". Ta som exempel det du skrev om rfid chipet = mark of the beast. Det finns minst tusentals olika liknelser man kan dra i detta sammanhang och kalla det mark of the beast. Nazisternas logo = mark of the beast, De kända åker cirklarna som sägs vara skapta av UFO:n = mark of the beast osv. Bibeln är inget annat än en självuppfylld profetia och du har inga som helst bevis att framställa att varken Gud eller Jesus någonsin har existerat och det är förståeligt, för de har aldrig funnits.
Du behöver inte be om ursäkt för att du har haft fel. Att inse att man har haft fel borde bara hyllas för det har bara fått dig att nå en ny nivå av förståelse.

Din jämförelse är skattretande Men låt gå.

Det Zeitgeist presenterar är en trovärdig teori, en väldigt trovärdig teori och alla dessa länkar du skickade till olika klipp som ska föreställa motbevisa Zeitgeist har jag sett och i det stora hela, för att sammanfatta det kort, säger dem bara, ni har fel, vi har rätt.

*ja men visa mig vart påståendena finns i bökerna då så jag kan kolla upp de? vart e bevisen?

Det finns inga historiska dokument utanför bibeln som har dokumenterat en karaktär vid namn Jesus och alla hans påhittade lilla mirakel vilket bara stärker faktumet att bibeln inte är mer än en påhittad saga. Jesus existerar bara i bibeln, ingen annanstans. Alla dessa grejer som du påstår att bibeln har förutspått är bara liknelser som religiösa människor gör med vissa stycken i bibeln. Jag lovar att man skulle kunna göra minst lika många liknelser i en annan bok av samma karaktär som "Den gudomliga komedin".

*http://www.youtube.com/watch?v=I93OLYzewgY

Ta som exempel det du skrev om rfid chipet = mark of the beast. Det finns minst tusentals olika liknelser man kan dra i detta sammanhang och kalla det mark of the beast. Nazisternas logo = mark of the beast, De kända åker cirklarna som sägs vara skapta av UFO:n = mark of the beast osv. Bibeln är inget annat än en självuppfylld profetia och du har inga som helst bevis att framställa att varken Gud eller Jesus någonsin har existerat och det är förståeligt, för de har aldrig funnits.

*de kan de tyvär inte vara. Bibeln säger att märket kommer innefatta att den är bunden till en världsledare som tvingar dig till detta. Annars kommer du inte kunna köpa eller sälja. Och de ska vara i höger hand eller pannan. Så bibeln är ganska exakt. Jag tror inte du kollat upp profesierna som bibeln gjort som gått i uppfyllelse. Eller de som den säger kommer hända. Allt är ganska extrema påståenden. Så att de ska va självuppfylld är lite dumt sagt av dig. Här e ett exempel.

http://www.youtube.com/watch?v=eR1kj0PdXHk

*Jora. jag trodde precis som dig förut. Fast inte lika arogant. Jag hatade faktist religion och ville ta bort allt. Men efter 22 år så kollade jag upp de för att kunna felbevisa troende. Och jag hittade bevis för att de va sant. Så jora jag har bett gud om ursäkt för allt jag sagt om honom och allt ont jag gjort och jag ska försöka va en bättre människa. Och jag ska nångång åxå inför många kristna be om ursäkt för att jag hånat dom och att jag inte visste bättre..
Citera
2010-08-30, 19:11
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oole
edit: lollers, så om något man säger någon gån är fel så är allt man säger falskt? Även om jag kan hålla med om att vissa saker som sägs kanske itne stämmer så är det mycket annat som gör det.

Nej, men om varje påstående man gör faller vid minsta kritiska granskning så kan man inte hävda "men resten stämmer" hur länge som helst.
Citera
2010-08-30, 20:43
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Din jämförelse är skattretande Men låt gå.

*ja men visa mig vart påståendena finns i bökerna då så jag kan kolla upp de? vart e bevisen?

Vilka böcker pratar du om nu? Den enda referensen jag har är Peter Jospeh och det han säger i Zeitgeist sen får du väl skriva och fråga honom vart han har fått sina källor ifrån för jag vet att med all säkerhet att allt material i den första Zeitgeist filmen kommer från en säker källa. För att citera Peter Jospeh: "There is nothing in that movie that doesn´t come from a trustworthy source".

Citat:
*http://www.youtube.com/watch?v=I93OLYzewgY

Ja denna tror jag ju inte på bara rakt ut sagt. Rent skitsnack alltihop. En kristen som desperat försöker rädda spillrorna av sin krossade tro som Zeitgeist lämnade efter sig. Ska man förväntas tro att denna lilla video ska bevisa en gång för alla att Jesus faktiskt fanns? Det är precis som någon sade tidigare, ni kan inte ta till er att teorierna att Jesus bara är påhittad väger mer än de tragiska försöken att bevisa hans existens. Det är ju sorgligt.

Citat:
*de kan de tyvär inte vara. Bibeln säger att märket kommer innefatta att den är bunden till en världsledare som tvingar dig till detta. Annars kommer du inte kunna köpa eller sälja. Och de ska vara i höger hand eller pannan. Så bibeln är ganska exakt. Jag tror inte du kollat upp profesierna som bibeln gjort som gått i uppfyllelse. Eller de som den säger kommer hända. Allt är ganska extrema påståenden. Så att de ska va självuppfylld är lite dumt sagt av dig. Här e ett exempel.

http://www.youtube.com/watch?v=eR1kj0PdXHk

Vad ska detta klippet bevisa? Du har missförstått det här med profetior. En profetia SKA nämna exakt plats, datum och tid på händelserna de försöker förutspå samt namn på de inblandade. Man kan inte (som bibeln gör) skriva att inom de närmsta tusen åren kommer detta och detta hända, för inom en så ofantligt stor tidsram kommer något till slut att hända. Jag kan göra en äkta biblisk profetia här och nu, inom 50 år kommer det ske ett våldsbrott i Stockholmstrakten, ganska så nära centralen. Nu har jag alltså 50 år på mig för min profetia att slå in. Bibeln fungerar på exakt samma sätt.

Citat:
*Jora. jag trodde precis som dig förut. Fast inte lika arogant. Jag hatade faktist religion och ville ta bort allt. Men efter 22 år så kollade jag upp de för att kunna felbevisa troende. Och jag hittade bevis för att de va sant. Så jora jag har bett gud om ursäkt för allt jag sagt om honom och allt ont jag gjort och jag ska försöka va en bättre människa. Och jag ska nångång åxå inför många kristna be om ursäkt för att jag hånat dom och att jag inte visste bättre..

Jag har varit precis som dig fast tvärtom. När jag va liten så var jag väldigt rädd för döden så jag försökte verkligen att börja tro på Gud och Jesus men det gick bara inte, det kändes inte rätt. Så jag fick förståndet tillbaka och växte upp som en helt vanlig ateist tills jag på lite senare år försökte hitta tron igen men exakt samma sak där. Inget av det kändes rätt. Jag var inte villig att viga hela mitt liv åt en gammal bok och åt karaktärer som är lika verkliga som Spindelmannen och Stålmannen. Livet är alldeles för viktigt och det finns mycket annat att göra än att tillbringa hela sitt liv åt en påhittad Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in