Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Äh jag anser mig ha rätten till att generalisera i det här fallet, du måste väl endå hålla med om att de flesta (dvs över 50%) konspirationsteorier som kokas ihop är rent patetiskt? Läste någon ivrig totalt virrig avhandling för några dagar sedan om att George W Bush skulle vara en utomjording osv. Sådant här är dock synd, för någon gång då och då dyker det faktiskt upp en intressant konspiration men dessa får sällan medhåll av marijoteten i och med att det är just en konspiration.

Det är klart du får generalisera hur mycket du vill, jag försökte bara skoja till det lite. Jag har läst sjukt många olika k-teorier genom åren, men jag brukar klassa de flesta mer som humor än patetik. Det finns så många som är så totalt inkompatibla med min världsbild att jag inte ens försöker se dem som seriösa. Men som sagt, en hel del teorier utanför SF-genren tycker jag håller ett mått som eventuellt skulle kunna accepteras av de flesta, om det inte vore för denna "ryggmärgsreflex" mot allt vad heter konspirationer som så många människor verkar ha. Eller inte bara mot konspirationer i sig, utan snarare allting alternativt som inte lärs ut i skolorna eller visas på teve. Vilket jag tycker är synd