2007-12-27, 15:19
Medlem
Verkligen en fruktansvärt intressant film! Religionsdelen bryr jag mig inte så mycket om, men 9/11 och den ekonomiska (bank) delen låg mig mycket varmt om hjärtat. Har förvisso läst en hel del ang 9/11 så där var det inga direkta nyheter, men hade ingen aning om bankaffärerna. Rekomderar alla att se Money as debt (finns på youtube). Såg här i tråden att någon skrev att hela filmen hade blivigt debunkad, konstigt, jag hittar ingenting som tyder på det. Kan denna person (eller någon annan) träda fram ur mörkret och förklara vad som var felaktigt i del tre?
Citera
2007-12-29, 04:16
Medlem
Välgjord film som ger intryck av att vara "sann" när man kollar igenom den. Fängslande och proffsigt gjord! Dock tyckte jag mycket av all "fakta" i filmen verkade lite för spektakulär för att vara sann.. Gjorde lite research och det mesta jag kollade upp som påstås i filmen är ju total bullshit. Finns t ex ingen som tillhör den "riktiga" Rockefeller-släkten som heter som i filmen, osv. osv.
Citera
2007-12-29, 05:02
Bannlyst
http://www.nw0.info/?p=Documentaries/

Helt gratis, helt laglig och ren download. Gillar du riktig information så "knock yourself out".
Citera
2007-12-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada

Helt gratis, helt laglig och ren download. Gillar du riktig information så "knock yourself out".

Tusen miljoner tack för den länken, den kommer att rädda min natt!
Citera
2007-12-30, 16:00
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada

Tack för tipset men jävlar vilken slö sida att ladda ifrån trots att jag har 100mbit lina...
Citera
2008-01-01, 23:01
Medlem
NirvanAs avatar
Man undrar ju ur pass mycket som är sant och inte i alla dessa konspirationsteorirer, dom är ju miljontals fan :/
Citera
2008-01-02, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Man undrar ju ur pass mycket som är sant och inte i alla dessa konspirationsteorirer, dom är ju miljontals fan :/

Det mästa är trots allt bullshit. Använd ditt sunda förnuft och dubbelkolla alltid källorna dom hänvisar till, lyssna på båda sidor och bestäm sedan din egna åsikt. Så brukar iaf jag tänka
Citera
2008-01-02, 03:54
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Det mästa är trots allt bullshit.

Nu har jag inte plöjt igenom hela tråden men kan du peka på något eller menar du att hela filmen skulle vara BS ?
Citera
2008-01-02, 16:42
Medlem
NirvanAs avatar
Hmm denna man som ligger bakom filmen.. Peter Joseph.. vad är det för snubbe egentligen? Är han verkligen objektiv i sitt resonemang.. eller har han några dålda sidor.. typ jobbar för nån mysko organisation, eller har säregna politiska åsikter.. man hittar ju verkligen inget om man googlar hans namn osv

MVH
Citera
2008-01-02, 20:10
Medlem
Vet inte om jag skulle vilja promota mitt eget namn tillsammans med den filmen. Känns som man kan få ovänner då.
Citera
2008-01-03, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Nu har jag inte plöjt igenom hela tråden men kan du peka på något eller menar du att hela filmen skulle vara BS ?

Jag pratar om konspirationsteorier rent generellt.
Citera
2008-01-03, 03:45
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Jag pratar om konspirationsteorier rent generellt.

Tja, OM det fanns människor med sådan oerhörd makt som konspirationsteoretikerna gör gällande så skulle dessa filmer aldrig se dagens ljus.

Finns en bra bok som tittar närmare på hur konspirationsteoretiker bygger upp sina komplotter. Den heter "Det dunkelt tänkta":

http://www.bokus.com/b/9789170370731.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in