2009-09-15, 22:18
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
*var hade jag varit utan högre utbildning? (som ges gratis, only in sweden..)

"gratis", ja för vi betalar ju knappast någon hög skatt i Sverige.
Citera
2009-10-27, 02:17
Medlem
hinhales avatar
Zeitgeist var riktigt grym. Väckte många tankar. Visst kan jag tycka att den var konspiratorisk i vissa avseenden..men där ett fall, lämnade tvivel..fanns många liknande exempel som var too good to be untrue. Just WTC-attacken, att byggnaden faller som ett korthus av ett plan i toppen, verkar ju helt sjukt! Nu vet inte jag så mkt om fysikens lagar vid sprängning av byggnader, men hittade arbetarna som hört smällar i källarn på för att...? Nej sanningen går liksom inte ihop. Det är en mycket mörk värld vi lever i som bekant.

Sjukt bra iaf!
Citera
2009-10-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
*var hade jag varit utan högre utbildning? (som ges gratis, only in sweden..)
Amerikanisering firar nya triumfer !

Gratis only in sweden är sant... sett ur ett strikt amerikanskt perspektiv.
Gratis enbart i Sverige är det ju dock knappast sant sett ur ett europeiskt perspektiv när i stort sett samtliga europeiska länder har gratis högre utbildning och många länder dessutom (precis som Sverige) har studie/lån-bidrag!
Så nej i europa är Sverige knappast särskilt unikt i något avseende alls!

Hade detta nu varit 1970 hade Sverige i många avseenden varit unik eller åtminstone bäst i klassen.
Det har nu dock gått nästan 40 år sedan dess och nästan alla länder har kommit ikapp, vissa länder till och med ikapp och förbi!

Menar bara en sådan sak som att Sverige 1970 var mycket, mycket rikare än Norge och norrmän jobbade i Sverige enbart för att lönen var så mycket högre i Sverige än i Norge... är det fortfarande så ?
Senast redigerad av Lars365 2009-10-27 kl. 14:13.
Citera
2009-10-27, 18:38
Medlem
Det som dom nämnde i del 3. Den där killen och tjejen som jobbade för skatteverket (IRS) i U.S.A, som båda slutade jobba för företaget efter dom fick reda på att det inte finns en enda lag eller regel eller något överhuvudtaget som pekar på att man måste betala skatt.

Hur är det när det kommer till Sverige?
Citera
2009-11-15, 03:32
Medlem
Kalleballe1234s avatar
Jag har laddat ner filmen nu, ska försöka se den i dagarna. Återkommer med feedback.
Citera
2010-01-05, 22:02
Medlem
killensomskrivers avatar
någon som har tips på liknande film om religion? sjukt intressant ju^^
Citera
2010-01-05, 22:06
Medlem
killensomskrivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
"gratis", ja för vi betalar ju knappast någon hög skatt i Sverige.
det är väl bättre att alla får utbildning än ett fåtal?
Citera
2010-01-06, 20:39
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killensomskriver
det är väl bättre att alla får utbildning än ett fåtal?

Det är relativt, men utbildning brukar ju vara bra. Jag poängterade bara att det knappast är gratis.

Skön signatur förresten.
Citera
2010-01-06, 22:58
Medlem
killensomskrivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Det är relativt, men utbildning brukar ju vara bra. Jag poängterade bara att det knappast är gratis.

Skön signatur förresten.
ok fattar, tack, det är svenska akademien (bandet) jag citerar med signaturen^^
Citera
2010-01-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hinhale
Zeitgeist var riktigt grym. Väckte många tankar. Visst kan jag tycka att den var konspiratorisk i vissa avseenden..men där ett fall, lämnade tvivel..fanns många liknande exempel som var too good to be untrue. Just WTC-attacken, att byggnaden faller som ett korthus av ett plan i toppen, verkar ju helt sjukt! Nu vet inte jag så mkt om fysikens lagar vid sprängning av byggnader, men hittade arbetarna som hört smällar i källarn på för att...? Nej sanningen går liksom inte ihop. Det är en mycket mörk värld vi lever i som bekant.

Sjukt bra iaf!

Ja det är väldigt svårt att få ihop 9/11 med de uppgifter som finns. speciellt när man tänker på alla förändringar som skett direkt efter.

http://blip.tv/file/306082/ var en intressant video om detta.
Citera
2010-01-17, 02:59
Medlem
kavajmongots avatar
Zeitgeist sant och falskt!

Många av er har antagligen sett filmen Zeitgeist och därför ville jag ta tillfället i akt och be om er kunskap gällande faktan i just den filmen.
När jag såg filmen blev jag hänförd av alla frågor som till denna dag inte har fått något svar och min tanke var att några flashback användare kanske har dessa svar

Vilka frågor i filmen är relevanta och vilka är inte det?

vad är sant i filmen och vad är falskt?

Den här filmen har satt så mycket myller i huvudet på mig att jag måste ha några konkreta svar.
Citera
2010-01-17, 03:07
Medlem
Raw123s avatar
Det finns inte längre några konkreta svar. Sanning är numera "a matter of opinion". Folk bryr sig mer om att skapa ordning i denna värld av kaos än att steg för steg finna sanningen. Det är med andra ord bättre att tro på Gud än vad det är att inte veta, likaså vad det kommer till konspirationsteorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in