2007-07-20, 00:31
Medlem
oth^^s avatar
Ingen som har undertext på antingen engelska eller svenska?

Känns som att iaf jag får en bättre och renare uppfattning av det som sägs om jag får läsa det istället för att bara lyssna. Hade varit EVIGT tacksam för undertext!

Grymt intressant film för övrigt
Citera
2007-07-20, 02:58
Medlem
marcus90_kungs avatar
filmen var ju så tråkig att jag (kl3 på natten) inte tyckte den var värd att kolla på. men rätta mig om jag har fel, han* har gjort en 2 timmar lång film för att förklara att religion är en bluff?
det är ju ungefär som att undervisa i gymnasiet att man kan bli fet av donken

* eller vem fan som har gjort filmen
Citera
2007-07-20, 07:13
Medlem
Elenhins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
filmen var ju så tråkig att jag (kl3 på natten) inte tyckte den var värd att kolla på. men rätta mig om jag har fel, han* har gjort en 2 timmar lång film för att förklara att religion är en bluff?
det är ju ungefär som att undervisa i gymnasiet att man kan bli fet av donken

* eller vem fan som har gjort filmen

Du har fel.
Citera
2007-07-20, 07:37
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elenhin
Du har fel.

eeeeeeeeeh, ja märkte de (kollade färdigt på filmen)
Citera
2007-07-21, 20:31
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunshot
Väldigt intressant, särskilt den sista delen som berör "Amero" och de olika unionerna. Vet inte hur det är med källkritiken men det var ett obehagligt framtidsscenario som de målade fram. fyfan..
Har inte sett hela ännu, vad var det för obehagligt framtidsscenario?

Citera
2007-07-21, 23:09
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Allt du på internet är sant!

Allt du i bibeln är sant!
Citera
2007-07-22, 00:24
Medlem
seb-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Har inte sett hela ännu, vad var det för obehagligt framtidsscenario?

En värld utan gränser, som styrs av en världsregering (Den nya världsordningen), som i sin tur styrs av de s.k. internationella bankirerna - superrika bankirfamiljer och industrialister, vars verksamhet går att spåra ända tillbaka till bl.a. 1700-talet (om du vill veta mer om begreppet "internationella bankirer", se dokumentären The Money Masters (Google Video-länkar finns i min signatur)). Bland annat så kommer den nya världsordningen omfatta en gemensam valuta, nationsgränser och nationell suveränitet tillhör det förflutna, en enda världsarmé (samt ett blandat världsfolk, men det nämner de dock inte i filmen). Kan det vara därför alla västländer vurmar om mångkultur och massinvandring?

De använder alla de unioner och diverse internationella centralorganisationer som argument för att vi stegvis rör oss närmare en "One World Government".

1, Europeiska unionen (gemensam valuta är redan ett faktum - dock bara, hittills, i vissa länder - och såvitt jag vet, en gemensam konstitution likaså).

2. Nordamerikanska Unionen heter unionen (som ännu inte implementerats) mellan de tre nordamerikanska länderna, Förenta Staterna, Kanada och Mexiko. Med unionen så tillkommer bl.a. en gemensam valuta (Amero), och i praktiken borttagandet av landsgränser (vilket faktiskt förklarar varför Förenta Staterna inte bearbetar problemen med den massiva illegala invandringen). Hade amnesi-motionen inte röstats ned i Senaten den 28:e juni, så hade steg 4/5 för införandet av unionen fått ett avsevärt lyft och prioriterats som "hög" (amnesti-motionen inte bara handlade om att ge ca 20 miljoner illegala invandrare amnesti, utan också bl.a. NAU).

3. Afrikanska Unionen är en union mellan samtliga afrikanska länder - med Marocko som undantag (de är inte helt inne ännu). Målet med unionen är att ha en centralregering, en gemensam valuta och en gemensam armé.

4. Sydamerikanska Unionen är en union mellan samtliga sydamerikanska länder - med Franska Guyana som undantag (de är med i EU istället) - som i viss mån strukturellt är ganska lik EU. Målet är en gemensam valuta, rörelsefrihet för medborgare i unionen mellan de olika "union staterna", en gemensam ekonomi och marknad, o.s.v.

Och när "världen är redo", så att säga, så kommer alla dessa unioner att slås samman i en gemensam "union" - Den nya världsordningen. Och bl.a. så kommer våra rättigheter och friheter ha i viss mån ha strypts när vi har kommit så långt, ja, det är ju redan ett faktum i Förenta Staterna idag (PATRIOT Act, avskaffandet av Habeas corpus, och även "Hate Crime"-motionen (en motion som i viss mån stryper yttrandefriheten, ungefär som vår HMF-lag, fast såvitt jag vet absurdare), och som just nu är aktuell i Senaten, o.s.v.). Och i EU har vi exempelvis en lag som gör det möjligt att fängsla bl.a. förintelsekritiker och förintelseförnekare (eller är det alla man anklagar för "hatbrott"?)

Ja, det finns så mycket mer att skriva egentligen, men detta var en mindre sammanfattning av framtidsscenariot de beskriver. Filmen är i varje fall mycket sevärd:

http://video.google.com/videoplay?docid=5547481422995115331
Citera
2007-07-22, 09:24
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seb-
En värld utan gränser, som styrs av en världsregering (Den nya världsordningen), som i sin tur styrs av de s.k. internationella bankirerna - superrika bankirfamiljer och industrialister, vars verksamhet går att spåra ända tillbaka till bl.a. 1700-talet (om du vill veta mer om begreppet "internationella bankirer", se dokumentären The Money Masters (Google Video-länkar finns i min signatur)). Bland annat så kommer den nya världsordningen omfatta en gemensam valuta, nationsgränser och nationell suveränitet tillhör det förflutna, en enda världsarmé (samt ett blandat världsfolk, men det nämner de dock inte i filmen). Kan det vara därför alla västländer vurmar om mångkultur och massinvandring?

De använder alla de unioner och diverse internationella centralorganisationer som argument för att vi stegvis rör oss närmare en "One World Government".

1, Europeiska unionen (gemensam valuta är redan ett faktum - dock bara, hittills, i vissa länder - och såvitt jag vet, en gemensam konstitution likaså).

2. Nordamerikanska Unionen heter unionen (som ännu inte implementerats) mellan de tre nordamerikanska länderna, Förenta Staterna, Kanada och Mexiko. Med unionen så tillkommer bl.a. en gemensam valuta (Amero), och i praktiken borttagandet av landsgränser (vilket faktiskt förklarar varför Förenta Staterna inte bearbetar problemen med den massiva illegala invandringen). Hade amnesi-motionen inte röstats ned i Senaten den 28:e juni, så hade steg 4/5 för införandet av unionen fått ett avsevärt lyft och prioriterats som "hög" (amnesti-motionen inte bara handlade om att ge ca 20 miljoner illegala invandrare amnesti, utan också bl.a. NAU).

3. Afrikanska Unionen är en union mellan samtliga afrikanska länder - med Marocko som undantag (de är inte helt inne ännu). Målet med unionen är att ha en centralregering, en gemensam valuta och en gemensam armé.

4. Sydamerikanska Unionen är en union mellan samtliga sydamerikanska länder - med Franska Guyana som undantag (de är med i EU istället) - som i viss mån strukturellt är ganska lik EU. Målet är en gemensam valuta, rörelsefrihet för medborgare i unionen mellan de olika "union staterna", en gemensam ekonomi och marknad, o.s.v.

Och när "världen är redo", så att säga, så kommer alla dessa unioner att slås samman i en gemensam "union" - Den nya världsordningen. Och bl.a. så kommer våra rättigheter och friheter ha i viss mån ha strypts när vi har kommit så långt, ja, det är ju redan ett faktum i Förenta Staterna idag (PATRIOT Act, avskaffandet av Habeas corpus, och även "Hate Crime"-motionen (en motion som i viss mån stryper yttrandefriheten, ungefär som vår HMF-lag, fast såvitt jag vet absurdare), och som just nu är aktuell i Senaten, o.s.v.). Och i EU har vi exempelvis en lag som gör det möjligt att fängsla bl.a. förintelsekritiker och förintelseförnekare (eller är det alla man anklagar för "hatbrott"?)

Ja, det finns så mycket mer att skriva egentligen, men detta var en mindre sammanfattning av framtidsscenariot de beskriver. Filmen är i varje fall mycket sevärd:

Om detta stämmer så är ju profetian som står i bibeln sann.

Om den onde som slutligen skall ta världsherraväldet genom en världsstat!

Jag behöver ju inte veta så mycket mer egentligen än tankarna och planerna, samt se hur saker och ting går till, hur lagar utformas etc... För att konstatera att alltihopa detta är den renaste ondska!!! Ja fy fan vad illamående man blir!

Angående mångkulturiseringen av västvärlden så faller ju den pusselbiten väldigt logiskt på plats! Därtill har jag läst att både Finland och Japan som ju är väldigt homogena länderfått påtryckningar om att "mångkulturisera mer"!

Angående lagstiftningen såväl i Sverige som andra länder, så är det uppenbart att det blir alltmer inslag av totalitär lagstiftning som syftar till att illegalisera åsikter och yttranden!!!

Fan vad ruttet detta är!!!

Citera
2007-07-26, 08:17
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seb-
Massa text...

Jag såg money masters för något år sedan och visst är det lite underligt att den republikanske/libertanska presidentkandidaten Ron Paul marginaliseras och praktiskt taget hånas för sitt motstånd mot WTO och NAFTA (av bl.a. FOX news), samt hans motstånd mot det han kallar Fiat-currency.

Kolla gärna in hans valprogram om du inte redan gjort det. Dock är jag ruskigt skeptisk till alla 9/11-konspirationsteorier, men jag ska kolla på filmen i alla fall.
Citera
2007-07-26, 22:39
Medlem
seb-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankster
Jag såg money masters för något år sedan och visst är det lite underligt att den republikanske/libertanska presidentkandidaten Ron Paul marginaliseras och praktiskt taget hånas för sitt motstånd mot WTO och NAFTA (av bl.a. FOX news), samt hans motstånd mot det han kallar Fiat-currency.

Kolla gärna in hans valprogram om du inte redan gjort det. Dock är jag ruskigt skeptisk till alla 9/11-konspirationsteorier, men jag ska kolla på filmen i alla fall.

Jag känner mycket väl till vem Ron Paul är, han är t.o.m. min favorit som presidentkandidat i Förenta Staterna. Värt att notera dock är att Ron Paul förespråkar återgång till den s.k. guldstandarden, för att bl.a. balansera inflationen och så att regeringen inte kan spendera så ansvarslöst och sedan överlåta notan till det amerikanska folket genom högre skattetryck och ökad inflation, samtidigt som bl.a. Bill Still (regissör av The Money Masters) och den numera bortgångne Nobelpristagaren i ekonomi, Milton Friedman, förespråkade fortsatt användande av s.k. fiat currency, fast utan en okonstitutionell, hemlighetsfull (t.o.m. för Kongressen och Vita Huset) korporation till "kvasimyndighet" och centralbank som Federal Reserve.

Ja, kolla gärna på Zeitgeist, du kommer inte ångra dig. Säga vad man vill om 11:e september och de konspirationsteorier som cirkulerar kring händelserna, kolla bara på efterspelet (Afghanistan, Irak (och kanske snart Iran), PATRIOT Act, Habeas corpus, "Big Brother"-regering, o.s.v.) Något är fishy iallafall.
Citera
2007-07-27, 11:55
Medlem
MSDVs avatar
oerhört intressant!
Citera
2007-07-27, 16:24
Medlem
TheOne85s avatar
Förstår inte folk som viftar bort denna film utan att ens ha sett den, man påstår att det bara är konspirationsgalningar som kollar på sånt här. Men det är en massa filmer som har gjorts om detta och jag tror inte att de hade gjorts om det inte hade funnitsen massa frågetecken runt hela 9/11-grejen. Såg en dokumentär som gjordes av nån kanadensisk kanal där man påstod att Bush hade olika versioner om hur han fick reda på attackerna. Först så sa han att han såg det första planet flyga in i tornet och sa: vilken dålig pilot(ingen såg bilder på det första planet förrän de kommande dagarna). Och i ett annat påstår hana tt han inte såg det förrän nån kom in och berättade för honom när han var inne och läste böcker med barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in