2008-08-04, 14:12
Medlem
Veyrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Hur kan hela sparkapital förloras av skatter och inflation i en normal ekonomisk gång? Vi har ingen skatt på sparade pengar, lägger du in 500 kronor på ditt sparkonto varje månad i 10 år så är det ingen som beskattar dem. När inflationen går upp så brukar dessutom räntorna höjas för att bekämpa inflationen, vilket ju gör att dina pengar växer snabbare. Vet till exempel att mina föräldrar hade ett sparkonto under 90-talet och där räntan var väldigt trevlig. Bankerna brukar som minimum matcha inflationen, annars skulle ju ingen spara pengar hos dem.
Nja. Vi har skatt på kapitalinkomster på 30%. I dagsläget måste man ha en sparränta på runt 6-7% för att inte förlora pengar genom inflation + skatter. Visa mig gärna en bank med så hög sparränta
Citera
2008-08-05, 15:05
Medlem
Rå-Gregerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Tja, det är ju inte den enda filmen som pekar ut alla felaktigheter i LC. Just lolloosechange har jag inte sett, men screwloosechange hänger ut den nakne kejsarens tämligen föredömligt. Bara mängden faktafel är imponerande.

Och dessutom en sån sak som att de klippt saker ur kontext är riktigt oärligt. "Missile with wings" är väl det som man närmast tänker på. Tycker du att det är ok att en "dokumentär" försöker lura dig som tittare på det viset?

Jag inser att mycket är skitsnack för att propagera med jag är inte dum nog att bortse från det som inte kan bli manipulerat, t.ex sättet som huset rasade på.
Citera
2008-08-06, 18:00
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rå-Gregern
- snip! -

Jag tog mig friheten att flytta diskussionen till rätt tråd eftersom du missade det.
Citera
2008-08-06, 20:39
Medlem
SLOBs avatar
911 svar raderade

Det finns en dedikerad 911-tråd. Som Pad skriver, diskutera 911 där.

/mod
Citera
2008-08-06, 21:43
Medlem
otukts avatar
Såg Zeitgeist igår. Del 1 måste ha varit det mest intessanta jag sett någonsin. Del 2 var konspiratoriskt om 911. Del 3 vet jag inte om allt är sant heller men delar min orwelliska syn på makten. De styrande bryr sig föga om ras, religion eller nationalitet. Sånt bryr sig bara outbildade som inte kan se världen naturligt för vad den är.

Grym rulle iaf. Helt klart sevärd. Speciellt del 1. Sen är det i huvudet på Noam Chomsky/George Orwell.
Citera
2008-08-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veyron
Nja. Vi har skatt på kapitalinkomster på 30%. I dagsläget måste man ha en sparränta på runt 6-7% för att inte förlora pengar genom inflation + skatter. Visa mig gärna en bank med så hög sparränta

Men sparade pengar är ingen kapitalinkomst. Sätter du in 500 kronor är det ingen som rör dem.
Citera
2008-08-07, 08:09
Medlem
Koko-Kids avatar
Såg denna för 2 dagar sedan och tyckte den var för jävla intressant.

Det är väl så att Sirius och Orions bälte nästan hela tiden är i en linje med varandra hela året runt och inte bara 24 december?
Citera
2008-08-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Men sparade pengar är ingen kapitalinkomst. Sätter du in 500 kronor är det ingen som rör dem.
Ne, man får faktiskt betala skatt på ränteintäkterna.
Citera
2008-08-18, 06:19
Medlem
conxcuss avatar
Jag såg filmen nu, var finns bevis för att detta inte skulle stämma?
  1. Sverige är väl ett så pass sekulariserat land så religionsdelen kan vi skippa, klart det är BS.
  2. Det där med 9/11 att skaffa sig en anledning att gå in och kriga i ett land förstår jag mig på mycket väl, jag har själv tänkt i dem banorna och fick nu min tanke erkänd.
  3. Om det är sant att man lånar med ränta är det ju självklart att dessa människor har kontrollen, eller?

Så åt helvete jobbigt, när det gäller den sista delen har vi kommit så långt så kan vi ju inte styra det på något sätt? USA går ju in i vilket land som helst, utan att bry sig om FN eller whatever, det handlar bara om tid nu tills resten av deras plan (som beskrivs i filmen) är fullständig. Fy fan säger jag bara.
Citera
2008-08-20, 17:47
Medlem
nazgul4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conxcus
Så åt helvete jobbigt, när det gäller den sista delen har vi kommit så långt så kan vi ju inte styra det på något sätt? USA går ju in i vilket land som helst, utan att bry sig om FN eller whatever, det handlar bara om tid nu tills resten av deras plan (som beskrivs i filmen) är fullständig. Fy fan säger jag bara.

Om du läser på lite mer om ämnet så förstår du nog även varför inte FN blandar sig vad USA gör
Citera
2008-08-21, 16:27
Medlem
Börja tänka!

Jag tror 100% på allt som sägs i den här filmen. Jag har precis sett den så jag vet ännu inte om det är pga att jag tycker ideen av konspirationer är farsinerande eller om det verkligen är faktan som jag tar åt mig.

Del ett kan jag säga att jag tror på direkt. jag har aldrig varit ett fan av religoner eftersom dom kommer på helt orealistiska saker från ingenting och hänvisar till nån annan gubbe som sa så och som bara köpte det.

Ang. del tre säger jag bara att det spelar ingen roll om det är sant eller inte. Ingen kommer starta nån slags rörelse för att motverka den ev koruptionen, absolut inte utan klara bevis. Dom få som övertygas kommer snart drunkna i utbudet av underhåll och glömma allt eller tycka det är för jobbigt att göra nått åt saken och bara slå på Big Brother.
Om teorin är sann så har dom redan vunnit. Iaf svenska folket är för likgiltigt för att någonsin kunna stå emot något sådant.
Citera
2008-08-21, 16:49
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztawiz
Jag tror 100% på allt som sägs i den här filmen. Jag har precis sett den
Så du svalde allt med hull och hår, även om filmen är nedlusad av faktafel?
Då är du verkligen ett får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in