2008-02-29, 14:52
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donny_Brasko
vad du menade.

Religion delen verkar vara den mest logiska.

Nej jag menade inte ur en religiös synvinkel. Jag menar att man kollar upp hur sammanbanden igentligen ser ut, och om de slutsatser som görs i filmen är baserat på fakta eller rena spekulativa teorier.
Citera
2008-03-01, 16:29
Medlem
inkvisitivs avatar
Jag märkte igår att ZeitGeist har ändrats, borta är klippet med JFK's assasination och lite andra små saker är ändrat. Märkligt.
Citera
2008-03-01, 17:40
Medlem
Saken är den att det inte står någonstans i bibeln att Jesus föddes den 25 december. Det är en sak som påvens assistent hittade på under 1400-1500 talet.

Så jag ställer mig tveksam till filmen, men den är jävligt sevärd. Den innehåller sjukt mycket tänkvärda saker om politik och religion.
Citera
2008-03-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkvisitiv
Jag märkte igår att ZeitGeist har ändrats, borta är klippet med JFK's assasination och lite andra små saker är ändrat. Märkligt.

Det kan hända att upphovsmannen ställde sig kritisk mot sitt eget material just i den delen.

Allt är inte konspiration, hur mycket vi än vill skylla på det.
Citera
2008-03-01, 18:50
Medlem
Oddballs avatar
Började se på den men den är alldeles för långrandig för min smak, vafan - det tog ju 5 minuter av bildsekvenser på allt från solsystemet till stora händelser innan ens speakerrösten kom igång... Då blir jag skeptisk och börjar tolka det som "flummigt" (tyvärr).
Citera
2008-03-02, 11:13
Medlem
inkvisitivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Började se på den men den är alldeles för långrandig för min smak, vafan - det tog ju 5 minuter av bildsekvenser på allt från solsystemet till stora händelser innan ens speakerrösten kom igång... Då blir jag skeptisk och börjar tolka det som "flummigt" (tyvärr).
Du borde, rensa hjärnan från förutfattade meningar häl upp valfritt dryck, sätta dig ned för ett par timmer och försöka igen.
Jag kan tillägga att jag har hört att det är rätt häftigt att ser på när man är lite hög på valfri substans.
Citera
2008-03-02, 15:53
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Du borde, rensa hjärnan från förutfattade meningar häl upp valfritt dryck, sätta dig ned för ett par timmer och försöka igen.
Jag kan tillägga att jag har hört att det är rätt häftigt att ser på när man är lite hög på valfri substans.

De flesta konspirationer verkar bli f-n så mkt ballare och snurrigare när folk tar "substanser"...
Citera
2008-03-02, 19:19
Medlem
Veyrons avatar
Citat:

Nu tror jag visserligen att Zeitgeist + droger hade resulterat i en ganska rejäl snedtripp
Senast redigerad av Veyron 2008-03-02 kl. 19:29.
Citera
2008-03-03, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuisce
Det kan hända att upphovsmannen ställde sig kritisk mot sitt eget material just i den delen.

Allt är inte konspiration, hur mycket vi än vill skylla på det.
Men han är ju död.
Citera
2008-03-04, 15:56
Medlem
inkvisitivs avatar
Som jag sa tidigare så kontaktade jag regisören till ZeitGeist och frågade varför vissa bitar ändrades, hans svar:

Citat:
Most of the changes are graphic/visual.
The Kennedy clip was cut because it was arguably out of context and overall the public misinterpreted it.
Citera
2008-03-05, 13:31
Medlem
SLOBs avatar
OT (911) och trams raderat

/S
mod
Citera
2008-03-05, 17:45
Medlem
rangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Men han är ju död.
Nej, Aaron Russo är död. Peter Joseph heter snubben bakom Zeitgeist och han lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in