2007-12-11, 21:12
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Hejsan hejsan!

Jag har sett filmen och läst de första 11 sidorna i tråden (och ska läsa ikapp er andra också). Men jag skulle behöva ett svar på en fråga i filmen som jag inte riktigt förstod;

De sa att USA vann stora, stora belopp pengar på krigen de gått med i. Jag förstod inte riktigt hur själva vinsten blev till. Någon som kan förklara? Skulle även vilja veta att eftersom det nu är aktuellt med "USA in i Iran?" om de skulle tjäna en massa pengar på det också. Skulle gärna ha källor på detta också om det finns.

Har jag fattat allt rätt så är USA snabba med att låna ut pengar till krigshärjade områden och det är då räntan som blir vinsten.
Citera
2007-12-11, 21:24
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Har jag fattat allt rätt så är USA snabba med att låna ut pengar till krigshärjade områden och det är då räntan som blir vinsten.
Sen är det väl framför allt bankerna och inte USA som helhet som tjänar på det. Bankerna lånar ju ut en massa pengar till att finansiera USA:s monstermilitär också..
Citera
2007-12-11, 23:17
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Sen är det väl framför allt bankerna och inte USA som helhet som tjänar på det.
Jo det var jag faktist med på. Skrev lite fel i mitt inlägg.

Citat:
Bankerna lånar ju ut en massa pengar till att finansiera USA:s monstermilitär också..
Citat:
Tack. Då blev jag lite mer klar på den fronten! Ska nog ta och se "The Money masters" snart föresten. Verkar ta upp saker som dessa, om jag förståt tipsen rätt.
Citera
2007-12-13, 13:44
Medlem
magis avatar
Hej .

Jag har pratat med astronomer och de säger att denna punkt där
Sirius och de tre stjärnorna i bältet av orion pekar på horisonten på morgonen den 23. 24 ,25 december borde gå att lokalisera på några mil när på jorden.

De talar om den platsen ca 7 minuter in i denna film.

http://video.google.com/videoplay?docid=5216975979627863972

Finns det några intresserade astronomer/astrologer som skulle vilja leta upp var på jorden denna punkt är?

Skulle vara väldigt intressant och få veta var det är de har stått,
då den punkten är platsen för alla religioners ursprung.

Magi
Citera
2007-12-15, 18:08
Medlem
Lostkids avatar
Grymt intressant, finns det en "antifilm" som granskar denna?
Citera
2007-12-15, 18:17
Medlem
magis avatar
Hej.

Jag har pratat med astronomer om filmen ZEITGEIST
och de säger att detta område, där man måste stå på jorden, för att se där solen står som lägst på himlen under stjärnkonstellationen CRUX på morgonen den 23. 24 ,25 december och där Sirius och de tre stjärnorna i bältet av orion pekar på horisonten där solen går upp, på morgonen den 25 december,
borde gå att lokalisera på några mil när på jorden.

Magi
Citera
2007-12-15, 19:22
Medlem
rangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seb-
Jag har hittills inte sett någon "debunka" den tredje och sista delen av Zeitgeist, eller andra i ämnet relevanta och mer utförligare dokumentärfilmer så som The Money Masters: How International Bankers Gained Control of America och Money as Debt. Du är dock välkommen att plocka fram de artiklar och den kritik du verkar sitta på.
Då är vi två. Det är den delen som är den intressantaste tycker jag.
Citera
2007-12-17, 22:48
Medlem
magis avatar
Hej.

Här är lite stjärnkartor som bekräftar lite av vad dom säger i filmens första del om religion.

http://picasaweb.google.com/magnus.ivarsson/SUN_CRUX

Magi
Citera
2007-12-19, 00:32
Medlem
Mt. Shastas avatar
Ska nog av rent intresse ta och skicka länken till min religionslärare. Skulle gärna vilja veta hur han ställer sig till den.
Citera
2007-12-19, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rangel
Då är vi två. Det är den delen som är den intressantaste tycker jag.

men det mesta som lags fram i 3e delen ar ju inte direkt nagon hemlighet. the fed har ju alltid varit en ganska kontroversiell ...grej. vad som ifragasatts ar ju i grund och botten vilken avskit the founding fathers hade. ville dom det basta for landet, eller handlade det om att ta makten? att prata om implanterade microchips ar val lite out there, men att varlden styrs i toppen av ett 100-tal personer ar val ingen hemlighet direkt. det ar baktanken som diskuteras.

dock koper jag inte konceptet att det egentligen bara handlar om ett sjukt kontroll/makt behov. och $? knappast. de flesta av dessa makthavare foddes ekonomiskt oberoende. Nej, jag tror arligt talat att det helt enkelt handlar om att dom i grund och botten faktiskt vill det basta for landet/folket. trakigt, men inte helt omojligt. sen att folket inte alltid forstar logiken i det som gors ar ju en sjalvklarhet.
Citera
2007-12-19, 10:47
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1ckardd
men det mesta som lags fram i 3e delen ar ju inte direkt nagon hemlighet. the fed har ju alltid varit en ganska kontroversiell ...grej. vad som ifragasatts ar ju i grund och botten vilken avskit the founding fathers hade. ville dom det basta for landet, eller handlade det om att ta makten? att prata om implanterade microchips ar val lite out there, men att varlden styrs i toppen av ett 100-tal personer ar val ingen hemlighet direkt. det ar baktanken som diskuteras.

dock koper jag inte konceptet att det egentligen bara handlar om ett sjukt kontroll/makt behov. och $? knappast. de flesta av dessa makthavare foddes ekonomiskt oberoende. Nej, jag tror arligt talat att det helt enkelt handlar om att dom i grund och botten faktiskt vill det basta for landet/folket. trakigt, men inte helt omojligt. sen att folket inte alltid forstar logiken i det som gors ar ju en sjalvklarhet.
Vad finns det för samband mellan fed och teh founding fathers? Nyfiken.
Citera
2007-12-19, 12:09
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1ckardd
Nej, jag tror arligt talat att det helt enkelt handlar om att dom i grund och botten faktiskt vill det basta for landet/folket. trakigt, men inte helt omojligt. sen att folket inte alltid forstar logiken i det som gors ar ju en sjalvklarhet.

Bomba sönder Vietnam, nuke:a Hiroshima, krossa Irak... Några exempel på välvilja ? Ska bli intressant att se hur många Iranier som tar emot USA med öppen hand, dom vill ju bara väl... Eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in