2008-01-10, 20:53
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Läser man trådarna här i konspirationsdelen är de ju ofta så oerhört invecklade och enorma i sin omfattning både i tid, rum samt sett till antalet inblandade konspiratörer i kombination med ett nästan perfekt utförande med sekundprecision på varje moment. Då borde inte ett begränsat antal filmmakare som snubblar över den chockerande sanningen utgöra något större problem.

Men fortfarande.. hur ska dom kunna kontrollera vad en hillbilly skriver på sin dator ute i ladan? det kräver ju att dom har personer till varje människa över hela världen som snabbt som ögat ska kunna plocka bort det?
Citera
2008-01-10, 21:30
Medlem
...

Citat:
Angående mångkulturiseringen av västvärlden så faller ju den pusselbiten väldigt logiskt på plats! Därtill har jag läst att både Finland och Japan som ju är väldigt homogena länderfått påtryckningar om att "mångkulturisera mer"!

Jag undrar om det är någon som har någon mer info om detta..?
Citera
2008-01-10, 21:33
Medlem
Gronabuddahs avatar
disintet: testa googla på finland/japan..

Edit: mitt 500 inlägg jippie
Citera
2008-01-15, 16:23
Medlem
Jag såg filmen häromdagen och tyckte den var bra, dock mycket skrämmande. Efter att ha skummat igenom tråden och letat själv har jag dock hittat rätt mycket bullshit. En sak jag har tänkt på är hur fullspäckad filmen är med ljud och andra effekter som gör allt "mycket skrämmande". Har dock hittat många faktafel via denna tråd och internet.
Citera
2008-01-15, 16:42
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
Jag såg filmen häromdagen och tyckte den var bra, dock mycket skrämmande. Efter att ha skummat igenom tråden och letat själv har jag dock hittat rätt mycket bullshit. En sak jag har tänkt på är hur fullspäckad filmen är med ljud och andra effekter som gör allt "mycket skrämmande". Har dock hittat många faktafel via denna tråd och internet.

Du kan ju kolla upp det mesta själv och oavsett om det är många faktafel eller inte så tycker jag personligen bottomlinen talar för sig själv -->

http://www.verichipcorp.com/
Citera
2008-01-16, 10:11
Medlem
Abbadons avatar
Det finns mycket mer där ute som de styrande vill hålla borta.
jesus är ju ett ren kopia av horus utan tvekan.

kolla upp vatikanen
state of colombia
inner city of london

samt kolla upp också vilka som äger alla guld reserver i världen.

finns några små filmer om detta:
http://video.google.com/videoplay?docid=4675077383139148549&hl=en
http://video.google.com/videoplay?docid=-4430543376785758889&hl=en

allt finns att ta reda på, vågar du ta steget från att va får till människa?
Det är kul att läsa om de kritiska rösterna till ny information, man får ställa sig frågan vad är skillnad mellan konspirations teori och konspiration.
När faktan överstiger teorin så är det ingen fakta länge.

Ingen som påstår att du ska släppa din "idiot" lärning du fått i skolan och se med öppna ögon på något annorlunda.

Jorden e platt!! samma tankes sätt, man vill inte acceptera nya faktan förrän det översköljs eller är försent.

Finns andra saker man kan kolla upp:
Diretory 51 (hitler hade samma) finns att läsa i witahusets hemsida
FEMA läger (USA och i Europa(kallas för CIA läger i europa))

Och jag tycker det e bra folk börja öppna ögonen och gräva lite själva, men det är ingen som tvingar er. konceptet red pill or blue pill, i can only show you the door and only you can enter it.

Våran civilisation har styrts av ett fåtal familjer väldigt länge, de är giriga o makt galna. Hur långt ska det gå innan vi accepterar att det börjar gå åt helvete? Hur långt ska det gå innan vi gör något som folk åt saken?

De har lyckats! De har fått oss att känns oss maklösa, vilsna och gömmer hellre huvudet i sanden.

Du får själv se, leta och ta steget. Inget du behöver tro på men det finns bevis, fakta.

The true battlefield is within.
Citera
2008-01-16, 17:54
Medlem
Pingehs avatar
Jag finner det jävligt roligt att alla som tror på konspirationsteorier tjatar om att vi andra som inte gör det måste "öppna ögonen". Kan det inte vara så att det är ni som har fel, och vi som lyckas se att konspirationerna inte håller?
Citera
2008-01-16, 18:46
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
Jag finner det jävligt roligt att alla som tror på konspirationsteorier tjatar om att vi andra som inte gör det måste "öppna ögonen". Kan det inte vara så att det är ni som har fel, och vi som lyckas se att konspirationerna inte håller?

vad är det som inte håller? man kan inte gå med skygg lappar på sig hela livet.
Citera
2008-01-16, 19:13
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
vad är det som inte håller? man kan inte gå med skygg lappar på sig hela livet.

Nu vet jag inte exakt vilka teorier du tror på, men inom t.ex. 911-konspirationerna finns det ju massvis med saker som blivit motbevisade. Om du inte håller med här är du helt enkelt ignorant. Du kan ju ta en snabb titt på vederlagda teorier om du vill ha exempel.
Citera
2008-01-16, 19:46
Medlem
VarförJustJag?s avatar
Citat:

Våran civilisation har styrts av ett fåtal familjer väldigt länge, de är giriga o makt galna. Hur långt ska det gå innan vi accepterar att det börjar gå åt helvete? Hur långt ska det gå innan vi gör något som folk åt saken?
Citera
2008-01-17, 11:04
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
Nu vet jag inte exakt vilka teorier du tror på, men inom t.ex. 911-konspirationerna finns det ju massvis med saker som blivit motbevisade. Om du inte håller med här är du helt enkelt ignorant. Du kan ju ta en snabb titt på vederlagda teorier om du vill ha exempel.

vilka i 911 har blivit motbevisade?
att det va talibaner bakom det hela?
eller att en boing kraschade i Pentagon?
eller att det va flyg bränslen som fick stål att smälta?
att det va 3 små eldar som fick hus 7 att falla?
Citera
2008-01-17, 14:39
Medlem
rangels avatar
Citat:
vilka i 911 har blivit motbevisade?
att det va talibaner bakom det hela?
eller att en boing kraschade i Pentagon?
eller att det va flyg bränslen som fick stål att smälta?
att det va 3 små eldar som fick hus 7 att falla?
http://www.debunking911.com/

Dock tycker jag Zeitgeist är en klockren väckarklocka. Från att ha suttit och bara lallat vid datorn blev man helt plötsligt intresserad av allt det man inte var intresserad av förut, okej inte så illa, men jag skulle aldrig läst de ekonomiböcker jag grävt ner mig i nu om det inte vore för Zeitgeist. Och liberal skulle jag inte heller vara, inte i den här åldern. Kanske skulle vaknat senare.
Men detta väcker en till konspirationsteori. Kan alla dessa filmer vara gjorda av Liberala rörelser som vill hjärntvätta folket till att rösta liberalt. Tänk på den ni.
Senast redigerad av rangel 2008-01-17 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in