2007-10-27, 17:45
Medlem
Gronabuddahs avatar
i 1:26:30 snackar sir grey och house om hur dom ska få amerikanska folket på sin sida och gå med i kriget. Är de nån som vet vart man kan få de bekräftat?
Citera
2007-10-29, 14:35
Medlem
roostas avatar
Nu har jag inte läst igenom hela tråden så detta kanske redan har diskuterats, men, jag tror filmen inte direkt är menad att vara 100% sanningsenlig. Budskapet är att man inte ska tro på allt man ser och hör, det borde ju inkludera denna dokumentär.

Mycket var intressant, speciellt de första 40 minuterna. Vissa av de fakta dom radade upp för att bevisa hur hela 911 var ett inside job kändes nästan för häpnadsväckande, om det skulle vara sant så borde andra (mer seriösa) journalister ha uppmärksammat dom kan man tycka...
Citera
2007-10-29, 14:59
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roosta
Nu har jag inte läst igenom hela tråden så detta kanske redan har diskuterats, men, jag tror filmen inte direkt är menad att vara 100% sanningsenlig. Budskapet är att man inte ska tro på allt man ser och hör, det borde ju inkludera denna dokumentär.

Mycket var intressant, speciellt de första 40 minuterna. Vissa av de fakta dom radade upp för att bevisa hur hela 911 var ett inside job kändes nästan för häpnadsväckande, om det skulle vara sant så borde andra (mer seriösa) journalister ha uppmärksammat dom kan man tycka...

Men det är ju det som är poängen. Jag har frågat alla mina vänner och bekanta om någon vet vad North American Union eller Ameron är för något, ingen vet vad det är ! Varför vet ingen det, jo, för att ingen har nämnt det på nyheterna. Det är ganska feta nyheter, konstigt att man varken ser eller hör någonting om det i media.
Citera
2007-10-29, 18:54
Medlem
roostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Men det är ju det som är poängen. Jag har frågat alla mina vänner och bekanta om någon vet vad North American Union eller Ameron är för något, ingen vet vad det är ! Varför vet ingen det, jo, för att ingen har nämnt det på nyheterna. Det är ganska feta nyheter, konstigt att man varken ser eller hör någonting om det i media.

Jo det verkar lite konstigt, men det är väll bara för att det är så nytt och fortfarande i utvecklingsstadiet. Jag tänker främst på t.ex. att det fanns flera människor som sa att dom hade hört en väldigt stark explosion/bomb komma underifrån i WTC precis i sammanband med att planen krashade in i dom.

Eller att två brittiska elitsoldater hade åkt runt i Iraq(tror jag det var) utklädda till araber och skjutit på måfå mot civila människor. När dom sedan blev gripna av den lokala polisen och satta i häkte så hade USA stormat in med pansarvagnar och befriat dom. Det låter helt bizzart.
Citera
2007-10-29, 20:29
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Jo det verkar lite konstigt, men det är väll bara för att det är så nytt och fortfarande i utvecklingsstadiet.

Det skulle man kunna anta men kontrakten är redan påskrivna, märk väl, utan omröstning.

http://www.youtube.com/watch?v=T74VA3xU0EA

Citat:
Jag tänker främst på t.ex. att det fanns flera människor som sa att dom hade hört en väldigt stark explosion/bomb komma underifrån i WTC precis i sammanband med att planen krashade in i dom.

Det finns flera klipp på bl a Youtube från nyhetsinslag med intervjuade vittnen som berättar om explosioner och liknande. Att inte media lägger större fokus på det är en del av konspirationen.

Citat:
Eller att två brittiska elitsoldater hade åkt runt i Iraq(tror jag det var) utklädda till araber och skjutit på måfå mot civila människor. När dom sedan blev gripna av den lokala polisen och satta i häkte så hade USA stormat in med pansarvagnar och befriat dom. Det låter helt bizzart.

Ja, det är bizzart !
Citera
2007-10-30, 04:49
Bannlyst
Citat:
Det var inte USA som stormade in, utan britterna. Dom sa ju så.
Citera
2007-10-30, 13:36
Medlem
SLOBs avatar
Rent trams och en del länkposter raderade. Tråden avser diskussion om filmen Zeitgeist, inget annat.

/S
moderator
Citera
2007-11-08, 23:56
Medlem
skelögds avatar
såg filmen precis av en slump... känner mig upplyft och den gav mig fan lite hopp på att saker i världen kan förändras

samtidigt är man lite nojjig över att man bara blivit helt blåst och påväg att bli indragen i nån mystisk sekt haha

we are one!
Citera
2007-11-23, 17:53
Medlem
Stones avatar
Att Josef (Jesus pappa) skulle ha 12 bröder låter konstigt. Jag har för mig att de var tre och inte 12.
Citera
2007-11-23, 19:59
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Att Josef (Jesus pappa) skulle ha 12 bröder låter konstigt. Jag har för mig att de var tre och inte 12.
Jag har för mig att det där handlade om en annan Josef någonstans i GT. Om jag inte misstar mig nu..
Citera
2007-11-25, 00:44
Bannlyst
muslierna e fortfarande det största hotet mot världsfreden, och vi som svenskar kan bara göra en sak, och det är att vi patrioer grupperar oss, och tar striden med en front av yrkesmilitärer, vi e snart redo för att försvara vårt foserland!
Citera
2007-11-25, 11:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxi75
muslierna e fortfarande det största hotet mot världsfreden, och vi som svenskar kan bara göra en sak, och det är att vi patrioer grupperar oss, och tar striden med en front av yrkesmilitärer, vi e snart redo för att försvara vårt foserland!
Börja med att vakta och vårda vårt stolta svenska språk. Sedan kan vi putsa bössorna, ok?
Edit: utan att ha sett filmen. Många personer jag känner har aldrig trott på
några konspirationer. Men när de sett Zeitgeist tvivlar de. Jag har alltid trott att den bara är en snofsigare version av Loose change. Men jag kanske har fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in