2007-09-30, 11:43
Medlem
rangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Nämen, synd! Vilken jäkla otur att hela (?) filmskräpet är debunkat för ett bra tag sedan! Se post 1 och 2. Om det är något som inte debunkas där så säg till mig så kan jag väl hitta det, då jag inte sett filmen så vet jag inte vad mer de har kokat ihop. Och snälla människor, vi behöver inte bli mer uppskrämda än vad vi redan är, sluta sprida denna skit som ni försöker stöpa om till "sanning"!

Zeitgeist är en film i samma skitklass som "Loose Change" och kan debunkas helt på exakt samma sätt som den. För logiken brister här, tänk nu riktigt hårt! OM detta vore sant, om världen är ond och de onda styr i hemlighet och konspirerar och dricker lättyoghurt eller vad fan, de har makten helt enkelt, de har visat att de inte drar sig för att döda människor, VARFÖR I HELVETE HAR DE INTE DÖDAT DÅ DE MÄNNISKOR SOM SKAPADE ZEITGEIST!? Varför har de inte tagit ner hemsidan? För det vore ju jäävligt lätt i förhållande vad de redan lyckats med. Förklara detta, snälla. Om det inte går, bara sluta posta i denna tråd.
Hur ska en stat eller vad fan det nu är kunna dementera en film om dom ska börja döda upphovsmakarna? Sen kan det ju vara så att en film blir för känd för fort. Och då blir det ju bara motsatt effekt om filmmakarna mördas.
Citera
2007-09-30, 16:31
Medlem
SLOBs avatar
Meningen med den här tråden är diskussioner om och kring filmen Zeitgeist. Som diskussion räknas inte inlägg som uteslutnande innehåller konstaterande av författarens uppfattning av filmen. Jag kommer rensa ut sådana inlägg.

/S
moderator
Citera
2007-09-30, 17:28
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Nämen, synd! Vilken jäkla otur att hela (?) filmskräpet är debunkat för ett bra tag sedan! Se post 1 och 2. Om det är något som inte debunkas där så säg till mig så kan jag väl hitta det, då jag inte sett filmen så vet jag inte vad mer de har kokat ihop. Och snälla människor, vi behöver inte bli mer uppskrämda än vad vi redan är, sluta sprida denna skit som ni försöker stöpa om till "sanning"!

Zeitgeist är en film i samma skitklass som "Loose Change" och kan debunkas helt på exakt samma sätt som den. För logiken brister här, tänk nu riktigt hårt! OM detta vore sant, om världen är ond och de onda styr i hemlighet och konspirerar och dricker lättyoghurt eller vad fan, de har makten helt enkelt, de har visat att de inte drar sig för att döda människor, VARFÖR I HELVETE HAR DE INTE DÖDAT DÅ DE MÄNNISKOR SOM SKAPADE ZEITGEIST!? Varför har de inte tagit ner hemsidan? För det vore ju jäävligt lätt i förhållande vad de redan lyckats med. Förklara detta, snälla. Om det inte går, bara sluta posta i denna tråd.

Beror ju på vad du menar med ond, imo (och många andras) så förtycker personerna bakom världens rikaste bolag (oljeföretagen) billig, så gott som gratis energi i from av sk "fri energi"/"zero point energy". Många andra högteknologier som antigravitation (skulle ge obegränsade transportmöjligheter) och rife-teknologier (en form av läkningskonst där man brukar vibrationsfrekvenser för att påverka materia/kroppen).

Energi, transport och läkemedel, samt vapen, är några av världens största industrier. Men varför skulle personerna bakom (de som äger flest aktier/makt i bolaget) inte vilja släppa dessa teknologier, som har potential att ge oss sågott som himlen på jorden? Svaret är helt enkelt KONTROLL och rädsla. Dom är rädda för förändring och vill ha säkerhet, genom kontroll, total kontroll, över sin omgivning. Och de kontrollerar oss genom pengar och genom att styra våra tankar genom media, tv osv.

Dessa sk "puppet-masters" är oroliga för vad som skulle hända om all denna (för oss fantastiska och önskvärda) teknologi släpptes fritt. Dom är oroliga för att släppa greppet, kontrollen över mänskligheten. Tidigare har dessa teknologier förtryckts med bla mutor och mord, men jag anar att denna era är påväg att upplösas, iochmed internet. Folk från hela världen kommer tillsammans i kraftfulla fickor av information, informationen flödar bortom deras kontroll.

Jag tippar på att våra omgivningar kommer se radikalt annorlunda ut inom tio år. Vägkörda fordon kommer att försvinna, elledningar likaså, vägar kommer att bli övervuxna och tåg och flygplan försvinner också, eller byggs om till antigravitionstransporter. Vi kommer att ha kontakt med den kosmiska familjen och möjligheter att resa runt i universum. Vi kommer ha teleportation och möjlighet till evigt liv.
Citera
2007-09-30, 17:54
Medlem
internetnätets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rangel
Hur ska en stat eller vad fan det nu är kunna dementera en film om dom ska börja döda upphovsmakarna? Sen kan det ju vara så att en film blir för känd för fort. Och då blir det ju bara motsatt effekt om filmmakarna mördas.

Givetvis mördas de INNAN filmen blir känd. Vore en enkel sak för en så mäktig konspiration.

Skrämmande att se hur lättlurade många människor är. En film på en och en halv timme och man beredd att tro på vad som helst. Ligger filmen dessutom ute på internet, där allt som finns ju är sant, finns ingen anledning att någonsin tvivla på det som sägs. Förrän det kommer en ny frän film, alltså. Hur naiv kan man bli?

Hela världen går mot en enda stor union och bla bla bla. Det är väl för fan helt självklart? Världen har rört sig i den riktningen så länge det har funnits människor. Hushåll blev byar. Byar blev socknar. Socknar blev kommuner. Kommuner blev länder. Länder blir unioner och självklart kommer världen förr eller senare bli en enda stor union eller konfederation. Varför? För att det lönar sig för människan att samarbeta.
Citera
2007-09-30, 20:48
Medlem
miloudots avatar
Citat:
VARFÖR I HELVETE HAR DE INTE DÖDAT DÅ DE MÄNNISKOR SOM SKAPADE ZEITGEIST!?

Aaron Russo trillade av pinnen den 24/8 i år, officiell förklaring till bortgången är cancer.
Citera
2007-09-30, 22:44
Medlem
internetnätets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Aaron Russo trillade av pinnen den 24/8 i år, officiell förklaring till bortgången är cancer.

24/8=3.

Det fanns tre gudar i den romerska mytologin (Jupiter, Neptunus och Pluto), liksom i den grekiska (Zeus, Poseidon och Hades), liksom centralgestalter i den egyptiska mytologin (Horus, Isis, Osiris). Och i kristendomen, givetvis: Treenigheten (Fadern, Sonen och den Helige Ande). Scaaaaaary...

Törs ni sova inatt, konspirationsteoretiker? Finns inga foliehattar i världen som skyddar mot det öde ni står inför.
Citera
2007-09-30, 23:47
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetnätet
Försöker räkna ut om alla andra här också är det, eller om de verkligen menar allvar.

Observera att mitt inlägg, bortsett från passusen om foliehatt, mycket väl hade kunnat var skrivet av Mankan/Smockad/Smockad, sten.b, LizzardKing eller någon annan av konspirationsteoretikerna. (Detta av det skäl att de faktiskt tror att foliehattarna skyddar mot alla tänkbara hot.)

Jo, det finns folk med mer eller mindre hållbara teorier men att hålla på att ironisera på det här sättet för ju inte debatten vidare heller.

En parallell kan dras till nissarna i t ex gore-delen som ska envisas med att utrycka sin avsky mot innehållet i forumsdelen i fråga. Väldigt tröttsamt, om jag ska uttrycka mig ödmjukt.

Citera
2007-10-01, 16:14
Medlem
softizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunshot
Väldigt intressant, särskilt den sista delen som berör "Amero" och de olika unionerna. Vet inte hur det är med källkritiken men det var ett obehagligt framtidsscenario som de målade fram. fyfan..
Vad målade han fram för framtidsscenario?
Citera
2007-10-01, 19:00
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softiz
Vad målade han fram för framtidsscenario?

Målet är en regering för hela världen samt att alla kommer att få ett chip monterat i kroppen som innehåller information om din identitet och ekonomi. Om du inte gör som regeringen säger att du ska göra så tar dom kontroll över ditt liv genom att stänga av ditt chip...
Citera
2007-10-01, 19:48
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
välkomna till chippietalet http://www.verichipcorp.com/

har ju många bra fördelar också, om alla dina grejjor är chippade och du tex inte hittar nycklarna, säger du bara "katrina (datorns namn), var är nycklarna?" och direkt får du beskrivet var dom är!

chippade grejjor på bibblan = snabbare lån

chippade varor i butiken = snabbare betalning
Citera
2007-10-03, 19:55
Medlem
MoonAngel88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetnätet
Skrämmande att se hur lättlurade många människor är. En film på en och en halv timme och man beredd att tro på vad som helst. Ligger filmen dessutom ute på internet, där allt som finns ju är sant, finns ingen anledning att någonsin tvivla på det som sägs. Förrän det kommer en ny frän film, alltså. Hur naiv kan man bli?

Precis. Mycket hellre tror jag på allt politikerna säger. Eller varför inte massmedier (räknar självklart bort internet då)?! De kan inte har fel.
Citera
2007-10-05, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoonAngel88
Precis. Mycket hellre tror jag på allt politikerna säger. Eller varför inte massmedier (räknar självklart bort internet då)?! De kan inte har fel.

Hjärntvättad var bara förnamnet...tror du verkligen reinfeldt berättar vad som händer i världen och vart utvecklingen är påväg någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in