Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Nämen, synd! Vilken jäkla otur att hela (?) filmskräpet är debunkat för ett bra tag sedan!
Se post 1 och 2. Om det är något som inte debunkas där så säg till mig så kan jag väl hitta det, då jag inte sett filmen så vet jag inte vad mer de har kokat ihop. Och snälla människor, vi behöver inte bli mer uppskrämda än vad vi redan är, sluta sprida denna skit som ni försöker stöpa om till "sanning"!
Zeitgeist är en film i samma skitklass som "Loose Change" och kan debunkas helt på exakt samma sätt som den. För logiken brister här, tänk nu riktigt hårt! OM detta vore sant, om världen är ond och de onda styr i hemlighet och konspirerar och dricker lättyoghurt eller vad fan, de har makten helt enkelt, de har visat att de inte drar sig för att döda människor, VARFÖR I HELVETE HAR DE INTE DÖDAT DÅ DE MÄNNISKOR SOM SKAPADE ZEITGEIST!? Varför har de inte tagit ner hemsidan? För det vore ju jäävligt lätt i förhållande vad de redan lyckats med. Förklara detta, snälla. Om det inte går, bara sluta posta i denna tråd.
Beror ju på vad du menar med ond, imo (och många andras) så förtycker personerna bakom världens rikaste bolag (oljeföretagen) billig, så gott som gratis energi i from av sk "fri energi"/"zero point energy". Många andra högteknologier som antigravitation (skulle ge obegränsade transportmöjligheter) och rife-teknologier (en form av läkningskonst där man brukar vibrationsfrekvenser för att påverka materia/kroppen).
Energi, transport och läkemedel, samt vapen, är några av världens största industrier. Men varför skulle personerna bakom (de som äger flest aktier/makt i bolaget) inte vilja släppa dessa teknologier, som har potential att ge oss sågott som himlen på jorden? Svaret är helt enkelt KONTROLL och rädsla. Dom är rädda för förändring och vill ha säkerhet, genom kontroll, total kontroll, över sin omgivning. Och de kontrollerar oss genom pengar och genom att styra våra tankar genom media, tv osv.
Dessa sk "puppet-masters" är oroliga för vad som skulle hända om all denna (för oss fantastiska och önskvärda) teknologi släpptes fritt. Dom är oroliga för att släppa greppet, kontrollen över mänskligheten. Tidigare har dessa teknologier förtryckts med bla mutor och mord, men jag anar att denna era är påväg att upplösas, iochmed internet. Folk från hela världen kommer tillsammans i kraftfulla fickor av information, informationen flödar bortom deras kontroll.
Jag tippar på att våra omgivningar kommer se radikalt annorlunda ut inom tio år. Vägkörda fordon kommer att försvinna, elledningar likaså, vägar kommer att bli övervuxna och tåg och flygplan försvinner också, eller byggs om till antigravitionstransporter. Vi kommer att ha kontakt med den kosmiska familjen och möjligheter att resa runt i universum. Vi kommer ha teleportation och möjlighet till evigt liv.