2010-07-31, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukerobitaille
Har väl missförstått det med frimurarordern, läste på wikipedia att den svenska frimurarordern har nån typ av koppling till kristendomen, dvs, många frimurare måste mao vara kristna. Och vad är den här grejer med att alla är satansdyrkare? Vilka är egentligen kristna i din mening? Det kan ju inte vara många eftersom nästan hela USA är kristna och många stöder Obama, som stöder NWO?

Syftet med att "debunkra" religionerna i Zeitgeist är att religioner skapar konflikter och för att skapa utopiat Venus project kan man inte ha varken konflikter eller hirarkier på något sätt. Det är ju därför dom försöker få folk att inte tro på det som står i alla dessa religösa skrifter världen över.

Okej, du föddes inte till kristen. Vad var det som fick dig att ändra dig från att vara atheist, för din syn på kristendomen är den värsta jag har hört...

Tror du på ödet? För enligt dig verkar ju allt vara förutbestämt enligt bibeln. Vad spelar det då för roll vad du tror på och gör, allt är ju förutbestämt?

wikipedia = sionistiskt. Du kan även söka på lucifer på wikipedia och se hur de försöker övertala dig om att satan och lucifer inte är samma entitet.

Ingen riktigt kristen är frimurare. Bland annat eftersom de strävar efter en världsmakt som bibeln varnar för.

De som är kristna är de som tror på att jesus är gud i kött och blod. Och han dog för dig för på korset som en perfekt människa (en perfekt uppoffring) för dig och dina synder.

Obama säger att han är kristen men han är nog en fejk muslim.. Och ja han är för NWO..

Syftet med att "debunkra" religionerna i Zeitgeist är inte att debunka dom, De är att sammankoppla dom för att sen säga att allt är en och samma religion som blivit ändrad och omskriven osv.. så eliten/satan kan få sin världsreligion som bibeln varnar om,,

jag började kolla upp evolution för att se om vi hade en skapare eller inte och jobbade mig djupare in därifrån..Min syn på kristendomen? Jag är en riktigt kristen enligt mig själv.. De andra e dom som inte tror på vissa delar av bibeln.. t:ex genesis 1 och 3 och 6..

Nej jag tror inte på ödet. De menar att de är förutbestämt. Jag tror inte nått är bestämt utan att bibeln förklarar bara lite kort vad som kommer hända..t;ex så vet redan gud om du kommer acceptera jesus som din räddare eller inte innan du dör. Nån förklarade de på ett jätte bra sätt..tänk dig att du står på gatan och ser en lång parad komma.. Du vet inte vad som kommer här näst förens de kommer.. du kan inte se in i framtiden.. MEN om du skulle sitta på ett tak och kunna se hela paraden från början till slut så skulle du kunna skicka ett sms till din kompis på marken och berätta för honom vad som kommer... Du kan berätta hur paraden börjar och hur den slutar innan den ens börjat för honom.. Så ser gud de.. Därför har du bibeln som förklarar början till slutet av denhär världen innan den ens är klar. Och vi ser nu precis de som bibeln berättade om.. ett bortfall från den kristna tron och formgivningen av en världsmakt som alla kommer älska osv osv..

Så om du nu skulle acceptera jesus och börjar predika om de och emot nwo så är de precis de gud visste att du skulle göra.,. eller om du kommer ignorera de du ser och hör och ignorera att han dog för dig.. HAN vet redan hur du kommer göra..
Citera
2010-08-05, 23:37
Medlem
Här berättar källan till zeitgeist filmen att all debunking är värdelös (iaf den som finns idag) ty den letar bara information i lätt tillgängliga källor då största delen av källorna som använts är på andra språk och inte finns på nätet bildas falska debunking bevis på den fakta som finns tillgänglig via nätet

http://www.stellarhousepublishing.com/zeitgeist.html
Citera
2010-08-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davve321
Här berättar källan till zeitgeist filmen att all debunking är värdelös (iaf den som finns idag) ty den letar bara information i lätt tillgängliga källor då största delen av källorna som använts är på andra språk och inte finns på nätet bildas falska debunking bevis på den fakta som finns tillgänglig via nätet

såklart... hahaha
Citera
2010-08-06, 10:06
Medlem
lukerobitailles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
wikipedia = sionistiskt. Du kan även söka på lucifer på wikipedia och se hur de försöker övertala dig om att satan och lucifer inte är samma entitet.

Ingen riktigt kristen är frimurare. Bland annat eftersom de strävar efter en världsmakt som bibeln varnar för.

De som är kristna är de som tror på att jesus är gud i kött och blod. Och han dog för dig för på korset som en perfekt människa (en perfekt uppoffring) för dig och dina synder.

Men vad fan gör saken bättre om du ska hålla på och tro att Satan är över allt? Och vilka är det egentligen som tror på gud? Du svarade på det men hur många är ni? Typ 1 000 st eller? Är du med i nån kyrka? Känner du likasinnade?

Du måste ju förstå att bara för att röster i ditt huvud säger att det är så här eller att du fått för dig det på nåt konstigt sett. Eller kanske käkat för mycket svamp och LSD så du fått för dig det så betyder det inte att det är så. Du måste väl förstå att folk tycker att det du säger låter VÄLDIGT konstigt och inget av det du säger att du vill göra eller kommer hända gör denna plats till en bättre värld utan kommer bara skapa konflikter.

Jag tror inte ett skit på vad du säger och om nu det skulle vara så att jag en dag får möta och se djävulen i brunögat så får jag ta det då. Jag tror inte att en djup tro kan ta mig någonstans längre än att kanske leva några extra dagar på grund av det mänskliga hoppet.
Citera
2010-08-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davve321

orkar inte ta upp allt i videon. Men som sagt så erkänner hon att de inte finns förstahandsfakta för de hon påstår och säger att de blivit förstört. Och de va kristna som blev brända av den katolska kyrkan för att de vägrade bland annat dyrka maria osv... Och som vanligt så vägrar hon erkänna att den 25 dec inte är jesus födelsedag. Och de va vise männ och inte kungar som kom till Jesus födelseplats och inget om hur många. Men om du berättar hur många julklappar du fick förra julen så får vi se om de antalat stämmer överens med hur många som va med och firade julen med dig.

Och dehär med att de finns på andra språk.. visst.. men då får hon som sagt visa vart och de ska va innan jesus tid.. Men hon säger inte vart. hon säger bara att de finns.

Ska jag fortsätta??

Tills och med i videon Religulous som är totalt antikristen så erkänner en katolsk man som jobbar på vatikanen att folk är puckade som tror på att jesus är född den 25 dec.

Igentligen borde jag gå igenom hela videon och kommentera allt.. Men jag har precis vaknat och ska jobba snart så jag orkar inte. Men om de är nått kvar i hennes video som du anser värdefullt så säg vilket så ska jag debunka de åxå..

Hon har inget att komma med tyvär och ingen tar henne på allvar.
Citera
2010-08-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukerobitaille
Men vad fan gör saken bättre om du ska hålla på och tro att Satan är över allt? Och vilka är det egentligen som tror på gud? Du svarade på det men hur många är ni? Typ 1 000 st eller? Är du med i nån kyrka? Känner du likasinnade?

Du måste ju förstå att bara för att röster i ditt huvud säger att det är så här eller att du fått för dig det på nåt konstigt sett. Eller kanske käkat för mycket svamp och LSD så du fått för dig det så betyder det inte att det är så. Du måste väl förstå att folk tycker att det du säger låter VÄLDIGT konstigt och inget av det du säger att du vill göra eller kommer hända gör denna plats till en bättre värld utan kommer bara skapa konflikter.

Jag tror inte ett skit på vad du säger och om nu det skulle vara så att jag en dag får möta och se djävulen i brunögat så får jag ta det då. Jag tror inte att en djup tro kan ta mig någonstans längre än att kanske leva några extra dagar på grund av det mänskliga hoppet.

Bättre och bättre vet jag inte om de blir. De flesta som tror på gud är de som antingen blivit infödda i de och har aldrig kollat upp de själva. Och de e dom som blir arga om du ifrågasätter deras tro eftersom de sällan kan försvara den.

Sen har du även de som känner i sig att de finns en gud,..Men de behöver absolut inte vara den bibliska guden eller islamska.. men nått eller nån är de.

och så har vi såna som mig. Kollat upp allt och kommit fram till att de finns en gud och bibeln är sann. Jag är 100% öppen till att bli felbevisad och de finns fortfarande 1 fråga jag inte kan svara på helt ärligt. Om universum och den här jorden bara är 6000 år gammal. Och stjärnor är miljarder mil härifrån. Hur kan då ljuset från dom stjärnorna hunnit hit på 6000 år. De är omöjligt med ljusets hastighet, Vi är alltså för långt ifrån dom för att kunna se dom. Ljusen kan inte hinna hit på 6000 år.

Är inte med i nån kyrka.

jag har aldrig hört röster i mitt huvud. Hade jag hört de skulle jag anta att de är demoner som försöker ta kontakt med mig. Men demoner visar aldrig vägen till Jesus, Om du kollar på alla som blivit kontaktade av olika väsen som fått i uppdrag av dessa väsen att skriva en bok eller liknande så är de alltid emot bibelns lära. Och de finns mååååånga exempel på folk som blivit kontaktade för att attackera bibeln. Om du tycker de låter intressant så kolla upp videon här på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=lYe72CMBA7g

Dricker inte och röker inte. Och jag vet att de låter konstigt för vissa. Men de förklarar väldigt mycket åxå.

Vad ere jag har sagt som bidrar till en sämre värld med konflikter?

Du ska se att du kommer ha ett val att göra snart..antingen jesus väg och bli hatad av hela världen eller satans väg och bli avvisad från gud efter du dör.
Citera
2010-08-08, 16:51
Medlem
yeeah, tredje filmen kommer i oktober! Läääääääääääääääääängtar
Citera
2010-08-17, 18:23
Medlem
Twisps avatar
Bästa filmen jag sett! Jag såg den först för ett par månader sen, kändes som ett uppvaknande!
Jag ifrågasätter mycket i filmen så tro inte att jag följer blint! Men i det stora hela är det ett mästerverk!
Citera
2010-08-18, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twisp
Bästa filmen jag sett! Jag såg den först för ett par månader sen, kändes som ett uppvaknande!
Jag ifrågasätter mycket i filmen så tro inte att jag följer blint! Men i det stora hela är det ett mästerverk!

Bra att du inte tror på allt. Eftersom första delen om kristendomen ska va byggd på soldyrkan är redan debunkad och tas inte på allvar av nån. Och om hur ekonomin funkar är till för att du ska acceptera ett pengalöst system under antikristus regim. Och varför de pratar om 9/11 är för att du ska lära dig om new world order och tro att de va de som alla religösa böker pratade om. Och dem som "räddar" oss från new world order är den du ska passa dig för. Som alice baily sa i sin bok. "den nya världsordningen måste lägga grunden för en FRAMTIDA världsorder som bara är möjlig efter att människan gått igenom en stor kris och är skakad av den. Eller som albert pike sa. Efter de 3dje världskriget de ska manipulera fram mellan muslimer och judar och hela världen kommer va tvungen att dras in i de och kriga till fullständig utmattning..Då när människan är förvirrad ska de komma ut med den luciferiska läran.

Men eftersom de kommer låta såååå bra kommer du kommer acceptera den på 2 sek endå..
Citera
2010-08-18, 22:30
Medlem
[quote=maximon]

Nej jag tror inte på ödet. De menar att de är förutbestämt. Jag tror inte nått är bestämt utan att bibeln förklarar bara lite kort vad som kommer hända..t;ex så vet redan gud om du kommer acceptera jesus som din räddare eller inte innan du dör. Nån förklarade de på ett jätte bra sätt..tänk dig att du står på gatan och ser en lång parad komma.. Du vet inte vad som kommer här näst förens de kommer.. du kan inte se in i framtiden.. MEN om du skulle sitta på ett tak och kunna se hela paraden från början till slut så skulle du kunna skicka ett sms till din kompis på marken och berätta för honom vad som kommer... Du kan berätta hur paraden börjar och hur den slutar innan den ens börjat för honom.. Så ser gud de.. Därför har du bibeln som förklarar början till slutet av denhär världen innan den ens är klar. Och vi ser nu precis de som bibeln berättade om.. ett bortfall från den kristna tron och formgivningen av en världsmakt som alla kommer älska osv osv..

Så om du nu skulle acceptera jesus och börjar predika om de och emot nwo så är de precis de gud visste att du skulle göra.,. eller om du kommer ignorera de du ser och hör och ignorera att han dog för dig.. HAN vet redan hur du kommer göra..[/

Du verkar kunna en hel del, men här tror jag att du har fel. Det där med att gud kan se framtiden. Intressant liknelse med paraden, men om du är så påläst som du påstår att du är och tänker efter, så kommer du nog fram till att det inte finns bevis för den fina strorryn i bibeln. Så "HAN vet" nog inte alls hur grabben kommer att göra. Tänk efter innan du säger "så ser gud de", om du inte är absolut säker, för sånt minskar trovärdigheten i kristendomen.

Good luck!
Citera
2010-08-19, 00:24
Medlem
Citat:
Bra att du inte tror på allt. Eftersom första delen om kristendomen ska va byggd på soldyrkan är redan debunkad och tas inte på allvar av nån. Och om hur ekonomin funkar är till för att du ska acceptera ett pengalöst system under antikristus regim. Och varför de pratar om 9/11 är för att du ska lära dig om new world order och tro att de va de som alla religösa böker pratade om. Och dem som "räddar" oss från new world order är den du ska passa dig för. Som alice baily sa i sin bok. "den nya världsordningen måste lägga grunden för en FRAMTIDA världsorder som bara är möjlig efter att människan gått igenom en stor kris och är skakad av den. Eller som albert pike sa. Efter de 3dje världskriget de ska manipulera fram mellan muslimer och judar och hela världen kommer va tvungen att dras in i de och kriga till fullständig utmattning..Då när människan är förvirrad ska de komma ut med den luciferiska läran.

Men eftersom de kommer låta såååå bra kommer du kommer acceptera den på 2 sek endå..

Du verkar vara så fruktansvärt anti-religion så att du har missat hela poängen med filmen. Ber dig öppna ögonen och se filmen igen.
Citera
2010-08-19, 07:39
Medlem
[quote=NoContrast]
Citat:

Så om du nu skulle acceptera jesus och börjar predika om de och emot nwo så är de precis de gud visste att du skulle göra.,. eller om du kommer ignorera de du ser och hör och ignorera att han dog för dig.. HAN vet redan hur du kommer göra..[/

Du verkar kunna en hel del, men här tror jag att du har fel. Det där med att gud kan se framtiden. Intressant liknelse med paraden, men om du är så påläst som du påstår att du är och tänker efter, så kommer du nog fram till att det inte finns bevis för den fina strorryn i bibeln. Så "HAN vet" nog inte alls hur grabben kommer att göra. Tänk efter innan du säger "så ser gud de", om du inte är absolut säker, för sånt minskar trovärdigheten i kristendomen.

Good luck!

men söta lilla du, De va jag som berättade om paraden och hur de på marken ser de på ett annat sätt än en person på taket. Och att han på taket kan skicka sms om vad som kommer hända. Så nej de är inget som är förutbestämmt. Men gud har redan facit på hur du kommer göra. Därför säger han bland annat att han kände dig innan du blev till. Och att de som kommer följa gud står redan i "livets bok" sen begynnelsen eftersom han redan visste vilka som kommer följa honom och inte.

Så du har missuppfattat allt jag skrev i mitt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in